TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mulig leie av Rudskogen eller Våler en gang neste år??

• For planlegging av treff eller små møter
For planlegging av treff eller små møter

#133385  av CelicaTurbo

hva skjedde med dette at en kommite skulle etableres og som deretter skulle jobbe videre med saken og kontakten med Rudskogen?

#133389  av Magne_F

Vet ikke hva som skjedde med komiteen, men det er tydeligvis mange som har lyst til å få til noe kjøring så kjapt som mulig og uten alt for mye arrangering. Personlig så leier jeg nok banen i privat regi, og inviterer med kolegaer og venner. Er bare keen på å få testet bilen på bane jeg.

#133391  av CelicaTurbo

ja det skal ikke forumet stå til hinder for ihvertfall ;)

#133405  av SuperZite

Dette ser jo morrsomt ut.. Skulle jo ikke være noe problem å få med nok folk til å leie banen for en billig penge pr styk, er jo bare at man får med noen andre klubber også eller private venner, altid noen som har lyst til å leke litt på vinter som på sommer føre. jeg bilr med.. bare jeg får noe nye koni på mr2, vinter blir det vel til at jeg stiller med en sliten bmw..

#133426  av Arne rebel

Banekjøring er alltid artig, men det er mange hinder for å komme i mål. For at det skal bli en realitet må en ha flaggvakter, noen som tar teknisk, noen som står i porten etc. for å nevne noe. En må også ha noen som tar på seg det økonomiske, enten tap eller overskudd. Har en mistanke om at de som arrangere vil ha nok med det og får lite eller ingen tid til kjøring :wink: Det mest fornuftige vil være å gå i samarbeid med andre klubber som ønsker å kjøre...Det finnes eksempel på eks. Calibra klubben som arrangerte banekjøring, i starten var alle positive, men mange falt ifra underveis slik at arrangøren gikk i tap selv om de åpnet for at andre merker kunne kjøre også...Jeg er ikke negativ til tanken om å leie, men syntes alle sider av saken burde komme frem slik at en ikke går på en smell. Uansett, jeg stiller opp som medhjelper hvis jeg slipper å tape penger på at andre skal ha en fin dag 8)

#133441  av Christian

Sklir ut allerede dette her :?

Hør på Arne folkens, det er ikke "bare" å leie banen i privat :roll:

#133451  av Arne rebel

Jeg har en ny ide om dette emne, og det er å støtte opp om de treffene som allerde er bestemt for neste år, men arrangere egne (les ts-ogn regi)
402 meter, kjegle kjøring, drifte/sladde trennig etc. på Dagali flystripe. Eventuelt invitere andre klubber. (Det er jo alltid moro å kjøre i fra andre merker :) ) Jeg regner med at prisen der er mye lavere enn på Rudskogen/ Våler.
En må sette opp en arbeidsgruppe (ikke 1 person slik som sist) som delegerer oppgaver som tidtaking, inngangspenger, opplysning om arrangemanget, overnatting, leie et lokale for: spising, skryting, bortforklaring, premie utdeling etc....Lage det som en liten weekend, Lørdag til Søndag slik at en kan ha det litt sosialt på kvelden.

#133479  av one

Blir det bane kjøring ,så er jeg med (vis det er plass).
Fikk ikke kjørt på siste gatebiltreff. Lørdag var det fult og søndag hadde jeg glemt hjelmen.

Det at men trenger endel folk til å stå vakt med porten eller med flagg
er vel ikke noe sak , vis det deles på alle som møte opp.
1\2 time eller noe sånt pr pers som vakt feks.

Skulle gjerne prøvd bilen på bane ,før jeg bytter bil.

Personlig syns jeg ikke det er dyrt med et par lapper for banekjøring.

Engang i uke 40 feks , hadde vært kanon bra.

#133508  av Magne_F

Jeg er helt enig i at det å arrangere er ordentlig treff kreves mye planlegging osv, og stiller gjerne med i en arbeidsgruppe som kan arrangere dette. Derimot fikk jeg ikke intrykk at av det å leie banen i privat eller firma regi var noe stort problem når jeg mailet frem og tilbake med rudskogen i forrige uke. Når det gjelder teknisk osv. kunne vil låne utstyr, og evt. leie hjelp fra en funksjonær hvis vi ønsket dette. Nå bilr vi veldig få som skal kjøre, så om det er et krav med flaggvakter er jeg usikker på. Uansett så skulle jeg ringe på mandag for å avtale tid for kjøring, så jeg kan oppdatere dere når jeg har snakket med dem.

#133528  av Christian

Det virker for meg som om endel her kanskje misforstår litt her. Denne tråden ble startet av Kjelliken for å sjekke interessen for et evnt. landstreff neste år. Se topic'en da! :?

Om noen ser for seg ett høst/vintertreff synes jeg de kan skje i en egen tråd. Og om noen sier seg villige til å leie Rudskogen i privat regi får det være opp til den enkelte, men det blir dyrt.

One : Med lapper regner jeg med at du mener 1000 lapper. 2000kr for en dag med banekjøring er altså helt akseptabelt? :shock:

#133569  av one

Ja, jeg syns virkelig at 2000kr for en dag med banekjøring er helt ok.
Man bruker som regel mer på en fredagskveld ute på byen.
MenMen , jeg er uansett med ,om det blir i år eller til neste år.
Er det noe jeg kan bidra med før eller under et evt treff så stiller jeg gjerne opp, vis det passer med jobben da.

#133606  av egotrip

one skrev:Ja, jeg syns virkelig at 2000kr for en dag med banekjøring er helt ok.
Man bruker som regel mer på en fredagskveld ute på byen.
:o dyr i drift du skjønner jeg :P

Sorry, men kunne ikke dy meg. =)

#133608  av jan-erik

For de som tror det bare er å leie banen og kjøre i vei, så tro om igjen. Jeg er med i Norsk Sportsvogn Klubb og arrangerer banekjøringer på Rudskogen, og det er mange folk som må til. Teknisk kontroll går det 2 personer til, 1-2 til å ta imot betalinger, 1 stk baneleder, 1 stk til holde førermøte, minimum 2 x 3 flaggvakter på en kveldskjøring (2 timers vakt). Da er dette ikke et publikumsarrengement. For de som er med og arrangerer blir det begrenset med kjøring.

Å kjøre uten flaggvakter og radiokommunikasjon er direkte farlig, selv med få biler. De fleste av oss som vil kjøre er jo ikke akkurat drevne racerbilførerere, og sikkerheten må komme først. Som arrangører har man et ansvar, selv om man skriver aldri så mye at alle kjører på eget ansvar.

Jeg er ikke inne i den økonomiske biten så mye, men mener en kveldskjøring på 4 timer ligger på ca. 11-13.000,- . Å leie banen en helgedag koster ca. 22-25.000,- . Ta beløpene med en klype salt, men de er ikke langt unna. Så er det bare å begynne å regne hvor mye man må tjene inn. Ved første gangs kjøring må man investere i radioer bl.a. også. I tillegg bør man ha bil til å taue opp folk med, samt refleksvester til flaggvakter og funksjonærer.

Å få leid banen i helger er ikke lett, da den er booket lang tid i forveien, så fordel å få leid den så tidlig som mulig om det er planen.

Når det gjelder Vålerbanen er denne mye vanskeliger å få leid til type frikjøring. Der må det også føreropplæring inn i bildet (som sikkert ikke er så dumt), men totalkostnaden vil bli høyere. Våler har også lavere støygrenser.

Ikke for å ta fra noen motet, men som Christian og Arne sier så er dette masse jobb og planlegging. Det er drøssevis av banedager gjennom året, så bør være mulig å få kjørt fra seg ellers også. Men en dag med bare Toyota'er som et landstreff hadde jo vært gøy da, men må nok regne med at det koster ca. 800,- pr. bil for en dag, og at man må ha minimum 35 påmeldte som betaler på forhånd.

#133621  av Kjelliken

:D meget fornuftig innlegg her jan erik og jeg vil nok håpe på en ca 50 biler og da om prisen fortsatt er 800 vil det for meg være ok. Og jeg tenkte ett kansje tidlig vår treff slik at det ikke krasjer med så mange andre arrangementer på rudskogen..

Men som sagt er dette best og duskutere i en komitee og forlepig etter det jeg ser er christian med og håper både Arne rebel og Jan erik er med.. og kansje en to tre til slik jeg ser det for meg.. så kan vi ta det derifra med planleggingen.. :wink:
 #133684  av Rollaole

Fattig skoleungdom, med hissig corolla med 1.3 L, syntes at det er virkelig dyrt med "bare" 800kr for en dag... :P

Værtfall 2000kr..