Side 3 av 4

Legg innLagt inn:07 okt 2005 21:06
av sleeper
SJEKK AT DU HAR BENSINTRYKK!!!!!!!
ganske sikker på at det er problemet ditt!

Legg innLagt inn:08 okt 2005 13:32
av Biggen
Har tatt en del sjekk i forhold til bensin tilførsel, og har ikke sett noe problem der enda. men jag skal sjekke trykket så fort mandagen kommer...!

Legg innLagt inn:08 okt 2005 13:45
av TheStig
nok bensin på tanken? hehe.. Sykt det der, men det har faktisk vært mitt problem et par ganger etter større mekke jobber.. Foretrekker å ha lite på tanken under skifte av pumpe og slike saker

Legg innLagt inn:08 okt 2005 16:50
av Biggen
He he... Det ville vært dumt......
Har ca halv tank, og det bør vel holde..... :D

Legg innLagt inn:09 okt 2005 19:30
av Biggen
Har nå fått sjekket bensintrykk, og det er helt topp. Så det er ikke årsaken. Flere ideer noen...?
Må i tillegg bare opplyse om at start problemet hadde jeg mens motoren sto i klippet også. Jeg trodde da at det var pga at jeg ikke hadde bensinpumpe, når jeg forsøkte å starte den. Så det er ikke bytte som er årsaken.

Legg innLagt inn:10 okt 2005 11:05
av Biggen
Jeg snakket med Toyota i dag, og de kunne/ville ikke hjelpe meg spessielt mye. Da måtte jeg komme inn med bilen så de kunne feilsøke, og det er litt vanskelig uten forstilling på bilen...... :? Men vi kom vel fram til at det bør være 1 av 3 ting.
Elektrisk problem (kan være ødelakte sensorer/releer)
Vakum problem
Luft og/eller defekt LMM/AFM
Noen som har noe gode råd på hvordan jeg kan få sjekket om det er noe problem med luft og vakum?

Legg innLagt inn:10 okt 2005 20:31
av ae82turbo
jeg har sammefeilen med den jag har satt 3sgte motor i. Åpne circut opening releet og hold det inne. Prøv å starte da.

Legg innLagt inn:10 okt 2005 23:10
av Larsen
litt vanskelig ettersom det det ikke er flere symptomer enn at motoren stopper. bør jo gå igjenom at du har montert alt riktig en gang til, fort gjordt å glemme! Har slitt litt med noe lignende på mr2 min så... :) Kan jo kanskje komme innom en dag å se hvis du er inntersert da.

Legg innLagt inn:11 okt 2005 10:52
av Christian
Har hatt samme symptomene med en vectra vi byttet motor på, der var problemet att luftmengdemåleren ikke var koblet skikkelig til. Du er sikker på at alle kontaktene sitter skikkelig? :)

Legg innLagt inn:11 okt 2005 15:52
av Biggen
ae82turbo skrev:jeg har sammefeilen med den jag har satt 3sgte motor i. Åpne circut opening releet og hold det inne. Prøv å starte da.
Mener du at jeg skal åpne releet. Altså knekke plasten rundt releeet?
Jeg har byttet circut opening releet med et jeg hdde i reseve uten at det hjalp.
Larsen skrev:litt vanskelig ettersom det det ikke er flere symptomer enn at motoren stopper. bør jo gå igjenom at du har montert alt riktig en gang til, fort gjordt å glemme! Har slitt litt med noe lignende på mr2 min så... :) Kan jo kanskje komme innom en dag å se hvis du er inntersert da.
Jeg setter stor pris på all hjelp jeg kan få. Må få´n i orden før det blir alt for kaldt....... :roll:
Christian skrev:Har hatt samme symptomene med en vectra vi byttet motor på, der var problemet att luftmengdemåleren ikke var koblet skikkelig til. Du er sikker på at alle kontaktene sitter skikkelig? :)
Luftmendemåleren er koblet skikkelig til, og feilsøkt på med multimeter uten at noe var feil, desverre...... :twisted: :twisted: :D

Legg innLagt inn:11 okt 2005 16:16
av ae82turbo
det går fint å åpne det hvis du er litt forsiktig

Legg innLagt inn:11 okt 2005 17:44
av Larsen
eller bare "hotwire" greiene. Sjekk tennpulgger, evt. legg ut et bilde

Legg innLagt inn:11 okt 2005 19:36
av Biggen
JIIIIIIIIIIIIIIIIIIppppppIIIIIIIIII!
Motoren er i live, tro det den som kan...... Wooho.....!
Jeg må si at i dag har det vært en herlig dag altså :D :D :D

Vet ikke helt om jeg kan/tør si var feilen var.......... Vel, den var trolig to delt så den en feilen var ikke min skyld.

Feil 1 - Throttle Position Sensoren var defekt. (Ikke min feil)
Feil 2 - Solenoid Resistoren var ikke montert. (Min feil) :oops: Jeg trodde den var til AC, og så lenge jeg ikke har montert AC så tok jeg ikke den med heller. Fant ut at jeg burde ha den med etter å ha lest litt i BGB.
Så det var løsningen.

Må takke alle sammen for all hjelp og forslag jeg har fått. :D :D

Legg innLagt inn:11 okt 2005 19:42
av larsst185
Solenoid resistor?Sto den under batteriet?På rammevangen.

Legg innLagt inn:11 okt 2005 19:47
av Biggen
Stemmer på en prikk! :D