TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor store felger gÃ¥r pÃ¥ is 200?

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #150983  av dca

Helt genial post Kompletthjul! akkurat det jeg lurte på!
dvs at jeg tar på 8x19 et 36 foran og 9.5x19 et 40 bak!

tusen takk!
Sist redigert av dca den 16 jan 2006 16:40, redigert 1 gang totalt.

#150986  av CS

Jeg kan ikke helt forstå at det skal gå bra med 9,5" ET 38-40 bak.
Har prøvd 17x9" ET 40 og da var felgkanten utafor skjermen.
9,5" ET 40 vil stikke minst 6 mm lenger ut enn 9" ET 40

#150993  av alpinelexus

som sagt har også jeg prøvde en del på min bil, og de målene du har fått oppgitt er Superstar får ikke jeg til og stemme med hva som passer i praksis på bilen. På 8x19 et 45 med 235/35x19 dekk ligger de kant i kant med fram skjermen, bak går den på insiden pga av cambern vinkelen!! Skal du ha slike felger bør du iallefall gjøre bilen din 100% så den ikke har mulighet til og bevege seg opp i skjermen!!

#151016  av KK-ma70

kjøpet 18x8 ET40 rundt hele i fjor, men har ikke fått prøvd de på bilen ennå. Vill de passe forran eller går det akkurat ikke? Er ikke helt på nett med derre innpressgreian :oops: Ellers så må jeg få byttet de før det kommer gummi på felgene.

#151019  av dca

alpinelexus skrev:som sagt har også jeg prøvde en del på min bil, og de målene du har fått oppgitt er Superstar får ikke jeg til og stemme med hva som passer i praksis på bilen. På 8x19 et 45 med 235/35x19 dekk ligger de kant i kant med fram skjermen, bak går den på insiden pga av cambern vinkelen!! Skal du ha slike felger bør du iallefall gjøre bilen din 100% så den ikke har mulighet til og bevege seg opp i skjermen!!
hmmm...akkurat dette jeg ikke ville høre! :(
har du justert camber vinkel da? senket mye?
hvis det ikke går får jeg bare valse litt tenker jeg! om en valser en cm. så har ikke det no å si! er sikkert ikke mye som skal til!

#151025  av Kompletthjul

Jeg vet bare at Superstar har lang og god erfaring med felger. Pratet også med han som driver Abbozzo i Sverige idag. Han er den svenske importøren av Superstar. Han sa at han har solgt 8x18" ET35 til IS200 og dette passer helt perfekt. Og at det da er mer plass bak.
Jeg hadde helt klart valset skjermene for å kunne få på 9,5" bak med 255 dekk. Så lenge det er en proff som gjør valsejobben så er ikke dette noe farlig eller skadelig for bilen. Kan anbefale Onkel Tom`s Garasje på Frogner i Sørum 91303030. Han er meget dyktig og har lang erfaring med dette. Tror han tar rundt 1000-lappen for hele jobben, og da kan du komme tilbake og finjustere til du blir fornøyd uten at han tar noe ekstra.
Det er jo et stykke fra deg men du kan jo ta det i forbindelse med en tur på Gatebil eller lignende :)

Mvh
Morten

#151062  av dca

Må si jeg er enig med deg kompletthjul med at jeg vil ha det om jeg må valse eller ikke...255 må jo bli bra!

#151701  av dca

da vet jeg litt mer...på 19x8.5 skal innpresset være 42! (på bakhjul)
noen som da kan vite hva en må ha på 19x9.5? ET?
går det an å da regne ut?

#165884  av KK-ma70

Prøvde på de nye sommerfelgene i går :D
Bare for å finne ut at de ikke går på :(
Dekkene stakk litt utenfor bilen.

18x8 ET40 går ikke uten å valse den innerste leppa på bakskjermen.
Skal nedover til selgeren i morgen å høre om jeg får byttet de.

#165944  av dca

må vel opp på et43 ihvertfall...kanskje 45!

men stikk å shave den leppa da! koster deg 1000kr!
blir så jeg må gjøre det! det vil jo ikke synes annet enn hvis du ser opp under i hjulbuen!

#166431  av KK-ma70

fikk bytta felgene :D
måtte ned en størrelse på bredda på felgen for å få rett ET, men det er ikke så farlig. Ble 18x7 ET42 nå, ble konge det.
Fikk knallpris på 225/40 dekk og 7"bredde passet bedre til den dekkbredden enn det 8"gjorde. Er fornøyd nå.
Bilde kommer senere, er på ferie nå og kamera ligger hjemme :roll: