TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor store felger gÃ¥r pÃ¥ is 200?

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #150304  av dca

Skal kjøpe meg felger til min is 200! de skal være så store som mulig!
må jeg valse for å få på 20"? hva med 19? går det på uten problem?
skal og senke bilen så mye jeg får til....iforhold til felgene selvsagt!

mvh jo espen!
 #150310  av ka

dca skrev:Skal kjøpe meg felger til min is 200! de skal være så store som mulig!

mvh jo espen!
hei,jeg har 19" på min går finfint!
den er senket 35mm..
 #150332  av dca

ka skrev:
dca skrev:Skal kjøpe meg felger til min is 200! de skal være så store som mulig!

mvh jo espen!
hei,jeg har 19" på min går finfint!
den er senket 35mm..
ok! min er vel senket som den er nå mellom 30 og 35mm... er progressive dempere på den..fuklgte med på kjøpet.. men jeg vil gjerne få den litt lavere ..planen er justerbart senkesett samtidig som jeg tar sommerhjula på!
du har vel ikke bilde av bilen din så jeg får se hvordan det blir med de hjula og den senkinga! ?

#150335  av Anderspe

er vel ikke høyden på felgene som er problemet i og med at omkretsen skal være rimelig fast (+/-5% ).. det er da avhengig av hvilke dekkdimessjoner som er mulige å oppdrive, men det viktigst er bredden og impresset på felgen.

235/25-20 gir nøyatig samme størrelsen på hjulet som orginale 17" men om det er en reel dimesjon skal jeg ikke si noe om.. kunne kjørt på 22" hvis de riktige dekkdimesjonene finnes...

problemet ligger vel mer i bredden og impresset på felgene.. velges de med omhu så skal ikke 20" være noe problem

#150379  av egotrip

kjørekomfort, hva er det for noe ? :p

25 lissom .. blir som å kjøre rett på felgen nesten det ;)
Skal ikke så mye dumpa til for å få kast i felgen med så lav profil.

Vil nå helst ikke under 40 jeg .. 35 til nød men det er nå min mening :)

#150406  av dca

hvis det blir 20" så er blir det 225-30-20...det skal passe...er kun bf goodrich som har de dimmen.. men det blir jo veldig breit helt opp på toppen av hjulet hvis noen skjønner..heh...så lurer på om valsing blir nødvendig da...noe som egentlig er helt greit!
noen som har no bilder av 19 og 20" på is?

#150424  av ka

jeg har bare H&R fjærer på min...
dimen er 225-35-19
mener å ha lest en plass at med 235-35-19 tar borti ved fullt rattutslag...
Vedlegg
IMG_0063.JPG
IMG_0063.JPG (89.02 kiB) Vist 3003 ganger
IMG_0061.JPG
IMG_0061.JPG (106.91 kiB) Vist 3008 ganger

#150460  av dca

Det der så jo veldig bra ut må jeg si! kanskje jeg først skal kjøpe felger og så se om justerbart senkesett er nødvendig...så kan jeg bruke de pengene på noe annet gøy vettu! :)
 #150466  av KK-ma70

mvh jo espen!
Du valser ikke hjulbuene bare for å få plass til store dekk... Det er sånn 18åring med "ny" BMW fakter... Blir i allefall ikke godt mottatt av Lexus gjengen hær i Trondheim da :wink:

Er vell bredden på felgen som avgjør om den tar borti hjulbuen. Om det er 18, 19 eller 20" skal vel ikke ha noe å si så lenge du ikke forandrer rulleomkrets på dekket.

men det er vell begrenset hvor smal du får 20" også da, uten at det ser helt teit ut :D

Kjøpte selv 18" til sommeren, vill ikke ta bort all komfort og kjøreegenskaper fra bilen.

PS. Hvor ca bor du i Tr.heim?

#150484  av dca

valser ikke for dekka sin skyld nei men for felga...men kan jeg unngå det så ser jeg helst det ja!
bor på singsaker/berg...veit ikke helt hvor grensa går da jeg er en "innvandrer" fra oppdal her! :D

sett meg? hvilken bil har du? samma?

#150486  av KK-ma70

Vet ikke... Har sett en del IS i byen. Går iallefall 6el7stk nå.
Farge på din da?

Har en sølvfarget2001IS med TTE spoiler. Ligger på Show and Shine, ganske langt oppe.

#150491  av bigwheels

dca skrev:hvis det blir 20" så er blir det 225-30-20...det skal passe...er kun bf goodrich som har de dimmen.. men det blir jo veldig breit helt opp på toppen av hjulet hvis noen skjønner..heh...så lurer på om valsing blir nødvendig da...noe som egentlig er helt greit!
noen som har no bilder av 19 og 20" på is?
har nangkang i 225-30-20 også er jo mer prisgunstig;)

#150507  av ka

hadde først kjøpt felger og dekk,,koster jo tross alt en god del med coilovers,og hvor ofte driver du på og justerer på de?
ettersom d jeg har lest på "loc.co.uk" forumet vil bilen se ut som den står på stylter med 20, og ikke ser den noe behagelig å kjøre heller,koster mer en d smaker...
men for alldel kjøp gode dekk,ikke de biligste du finner...

#150515  av dca

KK-ma70 skrev:Vet ikke... Har sett en del IS i byen. Går iallefall 6el7stk nå.
Farge på din da?

Har en sølvfarget2001IS med TTE spoiler. Ligger på Show and Shine, ganske langt oppe.
Min er svart...kjører nå med de orginale 17" sport felgene!
har sett din ja når jeg tenker meg om! husker det godt...så din på tiller i høst...noen dager etter at min var kjøpt men ikke kommet til meg enda! ble ikke no mindre gira av det for å si det sånn.. mulig det var din jeg så ved city cyd på mandag,var litt langt hold! rundt 5-6 tiden tror jeg!

#150516  av dca

ka skrev:hadde først kjøpt felger og dekk,,koster jo tross alt en god del med coilovers,og hvor ofte driver du på og justerer på de?
ettersom d jeg har lest på "loc.co.uk" forumet vil bilen se ut som den står på stylter med 20, og ikke ser den noe behagelig å kjøre heller,koster mer en d smaker...
men for alldel kjøp gode dekk,ikke de biligste du finner...
ja! er enig etter at jeg så din! koster vel rundt 10000 for justerbare coilovers å...er penger det å...!
må si valget holder på å falle mot 19"
tsw nogaro chrome! syns de er meget pene!