TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 500-600km paa 1 liter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#159125  av MinuX

Hmmmmm. er nok litt spektisk hvis den bruke olje, jeg skal ha en som "ikke bruker noe olje" eller veldig lite. jeg har ikke lyst til å gjøre det samme en gang til

#159154  av MinuX

Ingen som vet om et huggeri som har en slik motor?

#159865  av MinuX

Da blir det motor fra sverige på meg da. Jeg er så spent.

#159866  av celica4ever

har du bestilt ny motor? hvordan gjør du det med frakt?

#159871  av MinuX

Det er brukt motor da....
Henter den selv ;) Dama har en Corolla med hengerfeste ;) skal ned på torsadg eller fredag.

Er ikke lenge enn til gøteborg... selv om det er et lite stykke da.....
Jeg er egentlig drit nervøs.

#159940  av celica4ever

lykke til! for håpe den er i bra stand! hvor mye måtte du gi for den?

#159947  av MinuX

8k svenske.... vet kke om det er mye men toyota i horten ville selge en MR2 motor til 7 tusen...

#159989  av CelicaTurbo

husk å få med kvittering fra salget med tanke på tollklarering, og husk at om du er ute fra landet lenger enn 24 timer (påstår det ihvertfall) så er grensen for momsfritak 6000 norske kr, hint hint ;)

#160023  av MinuX

Thats good to know =) kan jo være lurt å kjøre gjennom tollen da og ikke bare gjennom bommen ;)

#160030  av CelicaTurbo

tja, når du kommer kjørende med en tilhenger med en motor bakpå ønsker nok tollerne uansett å ta en prat med deg, men om verdien er under 6000 så er det ikke noe krav å kjøre på rød sone heller, bare noe mistenkelig :D

#160074  av MinuX

Jeg får vel være snill da :D
Tusen takk for info foresten 8)

#160383  av MinuX

Da er motoren i garasjen. Skal lever den til toyota på lørdag, så de får startet på den på mandag.

Langt å kjøre men jeg håper det er verdt det :wink:

#160954  av MinuX

bitteliten oppdatering. Toyota sa at motoren ser fin ut. Det er jo et godt tegn. Blir litt letta ;) Men får se når den kommer ut av verkstedet da ;)

#161991  av MinuX

Da var bilen klar fra toyota. Bytta registerreim, Bytta oljefilter, fylt på olje. for å få avgassene ned nok til Eu kontroll måtte lamdasonden byttes, den var dø. De sider at motor jager på tomgang, pga de trimma/kvasse kamakslene, trenger nok en uni-chip, eller en annen slags chip.....

Men den store uff'en er at de anbefalte meg å kjøre minst mulig, helt ingenting med bilen før jeg hadde fått inn en slik chip. Pga dette med kamakslene ville muligens ødelegge katalysatoren. Kan dette stemme?

#161992  av MinuX

Jeg har en skikkelig dritt følelse nå, med dette med bilen, hva det koster, la oss si at jeg må ut med over 20k for alt som er gjort og deler eksklusiv motoren.