TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 500-600km paa 1 liter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #155739  av MinuX

Litt mer boll med bilen min. Det ser ut til at bilen bruker ca 1 liter olje paa 500-600 km. Det er sikkert mye som kan vaere aarasken til dette. Men bilen har ogsaa litt hoyt CO2 utsplitt, Tenkte dette kunen hore sammen. Muligh det kan vaere stempelringene som er litt slitene? Er slikt dyrt aa fikse

#155751  av lasserj

bytter ventiltetting og stempel ringer, grise dyrt på verksted,

stempelringer ca 1500 -2000kr
ventilsleikere ca 800kr
topppakning ca 750kr
pluss jobb

Dette er hva JEG trur det koster, (får sikkert kjeft vist det ikke stemmer :wink: )

#155760  av CelicaTurbo

er som regel stempelringene, er en del av disse motorene som sluker olje pga dette og det har som regel sammenheng med at motoren har vært kjørt hardt på kald motor tidligere i sin historie (og grunnen til at jeg skriver det hver gang: ikke gjør det folkens, ta vare på bilene deres folkens! ;) )

koster nok en del å fikse på verksted, og kan være lurt å overhale mer i samme slengen slik som ventiltetninger. Men, det er enkelte som har hatt gode erfaringer med å bruke et slik motorrense-middel, et tilsetningsstoff man blander i oljen og kjører på noen minutter, dette skal fjerne avleiringer og løsne fastbrente stempelringer.. Men, du kan da også risikere at denne rensen løser opp kokset olje som ellers holder eventuelle lekkasjer tett ;)

#155761  av MinuX

Uff..... jaja. Hva er "bergnet tid" paa verksted for dette da?

Det MAA jo ikke fikses, men jeg burde jo. Er det noen som er villige til aa hjelpe meg med dette? Jeg bor i vestfold. Jeg er villig til aa dra et godt stykke for aa faa dette fikset.

#155805  av sleeper

MinuX skrev:Uff..... jaja. Hva er "bergnet tid" paa verksted for dette da?

Det MAA jo ikke fikses, men jeg burde jo. Er det noen som er villige til aa hjelpe meg med dette? Jeg bor i vestfold. Jeg er villig til aa dra et godt stykke for aa faa dette fikset.

disse tingene innebærer at du må ta av toppen på motoren din for og fikse det, og det er ikke en ting som er gjort på noen timer i denne bilen!!

hvor i vestforld bor du da??

#155815  av MinuX

Jeg bor i Horten. Jeg kan vaere uten bil i en stund for aa faa dette fikset for aa. Jeg har bare 5 minuter aa gaa til jobben.

#156626  av MinuX

Hmmm ingen som vil har lyst til å hjelpe meg med dette, eller som har gjort dette før? Det er kanksje likeså godt å ta en overhalling av motoren da?

Hvor mye tror dere at dette koster på versted?

#156630  av GT4 CS

Spørte for en tid tilbake hva de tok for jobben på min bil, en gt4, der skulle de ha ca 8500kr for jobben, og da kommer alle deler i tilleg eventuelt plansliping av topp, dette var kunn topp pakningsbytte, så om du skal be dem overhale toppen i tilleg bør du regne med at de bruker en ca 5 timer ekstra vil jeg tro,
Er dumt og tippe, men vil regne med du havner på mellom 15000 til 20000kr om du skal sette bort dette til toyota. Men ta en tlf til de og hør, så slipper du og lure og bli villedet av hva det kan koste.

#156650  av MinuX

Jeg har tenkt til å ta en tur bortom de idag og spørre =)
Men takk for info.

Dette er vel ikke noe man burde gjøre selv? Trengs vel endel forskjellig verktøy. Og ikke minst vite hva man gjør ;)

#156701  av MinuX

Da har jegg bestilt en komp og utblåsnings test. Skulle bruke ca 1 time sa han, mulig han ser på litt mer(håper det) og dette kommer på ca 1000+ Tar EU kontrollen i samme slengen ;)

Får se hva svara blir på det da. Men han sa at jeg kankje kunne renge med 15000 for å fikse dette. Vi får se da. Skal holde en liten oppdatering når det er gjort. Må si jeg er spent

#156702  av BrennaRacing

Jeg snakket med Toyota, for jeg har det samme problemet....De sa jeg burde bytte toppakning å...De regnet med en pris på rundt 25000....Men det kan fort bli mer, for det kan jo være andre ting som har gått til hælvete

#156710  av MinuX

Dette høres ikke bra ut. Jeg får info etter 22. feb....... Jeg kan bare vente på en stor regning....

#156711  av BrennaRacing

Si fra når du finner ut no a :D

#156724  av celica4ever

MinuX skrev:Hmmm ingen som vil har lyst til å hjelpe meg med dette, eller som har gjort dette før? Det er kanksje likeså godt å ta en overhalling av motoren da?

Hvor mye tror dere at dette koster på versted?
Toyota drammen skulle ha 18000 kr for overhalling av motoren min. glem det sa jeg! :lol:

#157768  av MinuX

Tut og kjør skal hente bilen min nu. så se hva de sier om testinga da... og Eu kontrollen... må si jeg er spent