Andy_Celica skrev:Goose skrev:Alt i alt så er jeg ganske enig med dere, ikke helt men ganske.
Men det som jeg synes er mest uretferdig er at bensin skla være dyrest der folk er avhengig av den, dvs. i distrikt Norge.
I byene fungerer evartfall bussene, men der jeg bor har vi en buss kl 7:30 og retur 15:00.
Og hos oss koster Diesel 2 kr mer en i Oslo og 2,5 kroner mer enn i Moss.
Dette er helt javlig.
Og problemet her er at bensinstasjonene samarbeider om pris, og de gidder ikke å krige. Hater sånnt!
Bensinsatasjonen sammarbeider ikke om pris. har selv jobbet på en Esso stasjon og hver 3 time kjørte vi rundt og lette etter den billigste prisen slik at vi kunne sette prisen lavere en det de hadde den på! Så her krangles det hele tiden om å ha den billigste bensinen faktisk!
Jo det gjør de!
Har jobbet 8 år på Shell.
Jeg jobbet først en periode i distrikene og om sommer som fungerende dagligleder.
Andre stasjonen som var der var Statoil. På den tiden shell hadde et eget kontor som drev med priser og priskrig. Så vi måtte sende inn søknad og få det enten godkjent eller ikke å kunne sette ned prisen på bensin.
En dag fikk jeg godkjent dette da. Men så fikk jeg telefon fra forbanna daglig leder hos Statoil stasjonen at dette var frekt og bare tull. Så jeg dro opp til han for å snakke og det han sa til megglemmer jeg aldri:
Ha sa slikt:
"Jeg komemr aldri til å sette ned prisen på bensinen, det er bare 3 stasjoner i omrpdet her og jeg alerede samerbeider med Esso (som lå 20 km unna) om pris. Vi trenger ikke konkurranse her. Folk må ha bensin uansett så de betaler den prisen jeg setter opp og det er jeg fornøyd med! Du heller samarbeide med oss enn å driver med tullete priskriger".
Jeg var så forbanna da. Men desverre hadde jeg ingen diktafon slik at jeg kunne ta han opp og sende tapen til avisa. Så kanskje de ikke samarbeider i byene men tro meg, der jeg bor i gjør det.