TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ødelagt turbo... igjen...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#173403  av Christian

Det var på en 3gen motor, er ikke sikker på om din har dette...
Vedlegg
test.JPG
test.JPG (158.63 kiB) Vist 146 ganger

#173406  av sleeper

2 gen har ikke den der! :wink:

#173410  av Christian

Satt akkurat å kikka på noen gamle bilder i fra det første havariprosjektet mitt, og kom frem til det samme :)

#173411  av FireWalk

Det er nok turboen, siden det først begynner å ryke etter at eksosen har blitt varm nok til å forbrenne oljen.. sånn ca 15-20 min kjøring må til før det begynner å ryke som værst.. og det som regel når jeg slipper gassen dette skjer. Typisk turbo symptom, når trykket i eksos siden av turbinen minker så presser oljen seg ut.

Har ikke fått plukket av turboen enda pga det ikke har vært plass til bilen på verkstedet... håper på å få gjort det tidlig i uka som kommer nå.

#174584  av FireWalk

Tok ut turboen i dag.... og jeg kan vel med ganske høy sikkerhet si at jeg har funnet årsaken til blårøyken. Det er nok turboen. Legger med noen bilder.

Man kan tydelig se at det har lekt inn til turbinen på eksos siden. Som bildet viser er det olje helt innerst på turbin-bladene.

Får sende den inn til service igjen. Forhåpentligvis tar de det på garantien. Den har aldri hatt mer enn 0,6 bar og den var jo slik fra første stund, så det skulle igrunn forbause meg om jeg IKKE får det på garantien..

Ellers så turboen veldig fin ut. Ikke noe slark eller noe. På kompressorsiden så alt ut som nytt. :)
Vedlegg
legg merke til oljen innerst på turbinene.
legg merke til oljen innerst på turbinene.
eksos.jpg (15.83 kiB) Vist 529 ganger
kompressordelen ser fin ut.
kompressordelen ser fin ut.
Bilde373.jpg (43.42 kiB) Vist 529 ganger

#174890  av pkgrette

sjekkk olje ja:P garantisak da bare og sende inn igjen dem kasnje du må betale frakt til detta firmaet..med mindre med ikke har bra servis da:D og betaler alt

#174958  av sleeper

problemet hans er vel egentlig at garantien har gått ut for 1 mnd siden... :?

#174961  av FireWalk

sleeper skrev:problemet hans er vel egentlig at garantien har gått ut for 1 mnd siden... :?
Nei vi kom vel frem til at det var 1 års garanti og ikke 6 måneder slik jeg opprinnelig trodde. Så da kan jeg nok forsøke å benytte meg av garantien likevel. Men med min uflaks.... vel! får bare håpe på det beste :) det er ingenting som skulle tilsi at jeg IKKE burde få det på garantien iallefall..

#175010  av Rage

Kompis av meg sin T28 så også sånn ut, den var også nyoverhalt. Synd de satt lagrene feil vei.. :roll:

#175066  av FireWalk

Rage skrev:Kompis av meg sin T28 så også sånn ut, den var også nyoverhalt. Synd de satt lagrene feil vei.. :roll:
Er det virkelig mulig?? :shock:

#175072  av Rage

Tydeligvis. Den spøøøøy ut blårøyk.