Så er min nyoverhalte turbo ødelagt... Hvordan er det MULIG??
Jeg tenkte at nå skal alt ordnes.. alt skal overhales, nye deler skal på. Nå skal bilen bli 100%, for nå gidder jeg ikke noe mer nedetid og problemer..
Så hva er det første som skjer etter at bilen blir kjørbar igjen etter å ha blitt totalt renovert motormessig i vinter? jo: den nyoverhalte turboen tar kvelden.
Når en turbo er overhalt skal den jo være like god som en fabrikkny turbo!! den har 100.000 km / 6 måneder garanti. SÅ hvordan kan det ha seg at den begynner å ryke blått etter bare noen få ukers kjøring med ladetrykket satt på 0,5 bar??? DET skjønner jeg ikke!
Dvs, den har puffet litt blårøyk nå og da men jeg trodde det kom av at det lå en del gøffe nedi eksosanlegget etter nødmodus kjøring på forige motoren. Men så har det bare blitt mer og mer, og nå bruker den plutselig betydelige mengder med olje.
De må ha gjort noe feil når de overhalte turboen, for det skal jo ikke gå ann at den blir så fort ødelagt! Iallefall ikke når den aldri har hatt mer enn 0,5 bar i ladetrykk! (som er det bilen har som max nå siden vi ikke har stilt inn alt 100% enda..)
faen så irriterende altså! Må begynne å plukke ned turboen og sende den avgårde til overhaling for så å sette den inn igjen nå da..
håper VIRKELIG de tar dette på egen kappe i henhold til garantien! for jeg gidder ikke betale 6000 kroner for å overhale den på nytt etter å ha brukt den bare 4 uker... er vel 2-3 måneder siden jeg fikk den overhalt, men den har jo ikke blitt satt på bilen før nå nylig..
hvorfor kan ikke ting bare VIRKE???.........
Jeg tenkte at nå skal alt ordnes.. alt skal overhales, nye deler skal på. Nå skal bilen bli 100%, for nå gidder jeg ikke noe mer nedetid og problemer..
Så hva er det første som skjer etter at bilen blir kjørbar igjen etter å ha blitt totalt renovert motormessig i vinter? jo: den nyoverhalte turboen tar kvelden.
Når en turbo er overhalt skal den jo være like god som en fabrikkny turbo!! den har 100.000 km / 6 måneder garanti. SÅ hvordan kan det ha seg at den begynner å ryke blått etter bare noen få ukers kjøring med ladetrykket satt på 0,5 bar??? DET skjønner jeg ikke!






Dvs, den har puffet litt blårøyk nå og da men jeg trodde det kom av at det lå en del gøffe nedi eksosanlegget etter nødmodus kjøring på forige motoren. Men så har det bare blitt mer og mer, og nå bruker den plutselig betydelige mengder med olje.
De må ha gjort noe feil når de overhalte turboen, for det skal jo ikke gå ann at den blir så fort ødelagt! Iallefall ikke når den aldri har hatt mer enn 0,5 bar i ladetrykk! (som er det bilen har som max nå siden vi ikke har stilt inn alt 100% enda..)
faen så irriterende altså! Må begynne å plukke ned turboen og sende den avgårde til overhaling for så å sette den inn igjen nå da..
håper VIRKELIG de tar dette på egen kappe i henhold til garantien! for jeg gidder ikke betale 6000 kroner for å overhale den på nytt etter å ha brukt den bare 4 uker... er vel 2-3 måneder siden jeg fikk den overhalt, men den har jo ikke blitt satt på bilen før nå nylig..

- MR2 TURBO -