TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Japsetreff 2006 pÃ¥ VÃ¥lerbanen og Rudskogen

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter

#177483  av CelicaTurbo

Nei, jeg har nok ikke det for det er rett og slett ikke finanser til det første treffet. Kunne meget gjerne tenkt meg å prøve vålerbanen for jeg har hørt mange som mener det er en bedre bane enn rudskogen, men selv om det hadde blitt tur så hadde det nok ikke blitt kjøring for jeg går med tanken å bytte bil til en annen Toyota, og da vil jeg ikke risikere noe med Celicaen ;) Kommer på japsetreff på rudskogen da så klart, men spørs om det blir med noe bil på banen dessverre..

#177541  av hybris

For de som er nervøse for å kjøre på banen så blir det to heat med "rolig kjøring" for nybegynnere i løpet av dagen, så da kan de aller fleste prøve seg på banen uansett ferdighetsnivå og antall hester under panseret! :)

#177590  av Rollaole

hybris skrev:For de som er nervøse for å kjøre på banen så blir det to heat med "rolig kjøring" for nybegynnere i løpet av dagen, så da kan de aller fleste prøve seg på banen uansett ferdighetsnivå og antall hester under panseret! :)
Er det sånn rolig halvtime der hjelm ikke er påbudt?
Hvor mye koster det?

#177699  av sw20

tror jeg stiller ut... kjører heller integra type r på bana..

#177849  av hybris

Rollaole skrev:
hybris skrev:For de som er nervøse for å kjøre på banen så blir det to heat med "rolig kjøring" for nybegynnere i løpet av dagen, så da kan de aller fleste prøve seg på banen uansett ferdighetsnivå og antall hester under panseret! :)
Er det sånn rolig halvtime der hjelm ikke er påbudt?
Hvor mye koster det?
Ja.

Det koster det samme for kjøring uavhengig av hvilke heat du velger å delta i og hvor mye du kjører.

#177879  av Fred

Hehe, trur ikke dere skal være redd for å bli ei sinke utpå der med 150hk.. Er det noen som skal bremse feltet er det meg! Neida, får prøve å holde meg litt til siden så jeg ikke får altfor mye stygge blikk... Får håpe jeg har nok vegholdning til å holde farta i svingene, så er det ikke sikkert det blir så gæli! Lagt om dekk idag, så nå har jeg 4 hjul å bruke opp. Har Ts-ogn no stand der oppe hvor det er mulig å legge fra seg 17" hjula? Bedre det enn å la dem ligge på en plen å risikere å måtte kjøre på utslitte 15" hjemover igjen :D
Og er det mulig å ha med passasjer eller er det kun alene kjøring?

#177897  av hybris

Fred skrev:Hehe, trur ikke dere skal være redd for å bli ei sinke utpå der med 150hk.. Er det noen som skal bremse feltet er det meg! Neida, får prøve å holde meg litt til siden så jeg ikke får altfor mye stygge blikk... Får håpe jeg har nok vegholdning til å holde farta i svingene, så er det ikke sikkert det blir så gæli! Lagt om dekk idag, så nå har jeg 4 hjul å bruke opp. Har Ts-ogn no stand der oppe hvor det er mulig å legge fra seg 17" hjula? Bedre det enn å la dem ligge på en plen å risikere å måtte kjøre på utslitte 15" hjemover igjen :D
Og er det mulig å ha med passasjer eller er det kun alene kjøring?
Det er lov å ha en passasjer, men ta med hjelm til begge. Dekkene dine skal vi sikkert få lagt til side en plass hvis du tar kontakt med noen av arrangørene når du kommer opp.

#178032  av mr.ourom

Tøft med japsetreff på våler.Bare å kitte sammen frontfangeren til supraen og komme seg på treff etter et ublidt møte med sandfella på gatebil. Vålerbanen anbefales absolutt kontra rudskogen med tanke på slitasje dekk og bil. Kan vel kjøre minst tre ganger så langt på samme dekka der hvertfall pluss at denne banen er veldig grei å lære seg. Ser også ut som været skal bli bra.

#178108  av Dalan

Kanskje dumt spørsmål.. Men får man kjøre selv om håndbrekket ikke virker?
Ene wire'n til håndbrekket mitt røyk i dag, og rekker jo ikke få tak i noen ny før japsetreffet.. :?

#178131  av henningl

Hehe.. Strengt tatt er vel ikke bilen i teknisk godkjent stand da.. Nå troor jeg ikke håndbrekket er en del av den tekniske kontrollen, men kan ikke garantere noe.

#178137  av Christian

Ingen som har sjekka brekket mitt når jeg har kjørt, tror det går greit. Men er jo ikke akkurat noe du bør opplyse om :wink:

Har akkurat fått sammen bilen min igjen også, så da blir det jaging :twisted:

#178202  av Arne rebel

Christian: Spørsmålet er: Hvem jager hvem... :lol: Regner med at jeg kommer en tur, selv om bilen ikke ser helt bra ut.

#178249  av Arne rebel

....i en sirkel...?

#178267  av Fred

Noen som skal ha med seg en jekk oppover det kan være mulig å låne? Blir så mye styr av å lesse inn svær garasje jekk i lille bilen! Blir mer enn trangt nok med ekstra hjul! Og orginal jekken er jo ikke akkurat no artig å brå bytte 4 hjul med...