Side 3 av 7

Legg innLagt inn:03 jun 2006 15:32
av angrykid
Tror nok jeg ville fulgt andy_celica sitt råd i dette tilfellet. Det skader aldri å prøve å ringe å høre om dem kanskje kan være behjelpelig med litt service. Ikke foreslå å betale noe for det, men om dem nevner det, så kan det være greit å ikke nekte på å eventuelt dele kostnader med dem på det. Det vil jo sikkert ta ei lita uke før du får bilen igjen, men forhåpentligvis vil alt være i orden når det skjer. Tiden vil vise.

Jeg ville i allefall ringt å snakket med dem, men det er nå bare meg, da. :)

Legg innLagt inn:03 jun 2006 16:11
av jonny on the spot
fy flate mann, mere uflaks en det du har er det vel bare en jeg vet om som harog det er Donald.
Begynner å bli sinnsyk dyr den der bilen din etterhvert.
Vurdert å begynne å bruke apostlenes sandaler istedet for å fikse bilen om og om og om og om igjen??? :wink:

Legg innLagt inn:03 jun 2006 16:17
av FireWalk
Snakket med noen erfarne Amerikanske MR2-tunere nå.. De sa at tykk hvit røyk = olje som brenner i eksosen. Olje som forbrennes i motor kommer ut som svart/blå røyk. Olje som leker ut fra turbo og ulmer i downpipen brenner som tykk hvit røyk...

Så da har jeg jo fått en forklaring på hvorfor det FOSSET ut med tykk hvit røyk selv om kjølevannnivået ikke har minket.

Skal inn å skru på en pakning på blokeringen av oljetilførselen til turboen (som ikke er der lenger) nå og så skal jeg ta en prøvetur for å se hvordan den oppfører seg.

Legg innLagt inn:07 jun 2006 16:21
av FireWalk
Da har vi snakket med Turbo service. De bestiller opp en fabrikkny turbo til meg nå! Så leverer jeg inn den jeg har, og får en ny en. Siden den jeg har er oppgradert så må de først oppgradere den nye hos turbo-service, også sender de den til meg.

Det var ikke værst service må jeg si :) er godt fornøyd nå! Endelig blir det ordnings på bilen!

De hadde ikke orginale toyota turboer i europa så de må bestille den fra japan. Tar vel sikkert litt tid. Men da har jeg iallefall en HELT ny turbo fra toyota.

Vurderer å selge den, og kjøpe meg turbo kit som jeg har nevnt i en annen post. En HELT ny CT turbo er jo skjelden vare. :)

Legg innLagt inn:07 jun 2006 17:01
av sleeper
bra service det der.. er det norsk turboservice eller turboservice du har handlet av?

Legg innLagt inn:07 jun 2006 17:17
av FireWalk
sleeper skrev:bra service det der.. er det norsk turboservice eller turboservice du har handlet av?
Turbo-service AS ( http://www.turbo.no )

Ja syntes det var bra service det der. Koster vel 23000 kr for en helt ny orginal toyota turbo om jeg ikke husker helt feil.. :shock:

Legg innLagt inn:07 jun 2006 20:55
av Magne
FireWalk skrev:
sleeper skrev:bra service det der.. er det norsk turboservice eller turboservice du har handlet av?
Turbo-service AS ( http://www.turbo.no )

Ja syntes det var bra service det der. Koster vel 23000 kr for en helt ny orginal toyota turbo om jeg ikke husker helt feil.. :shock:
23000kr!!!! WHAT!?? :shock: :shock:

Legg innLagt inn:07 jun 2006 21:16
av FireWalk
de er sviiiindyre :p

Men skal høre med dem om jeg kan få en CT20B istedet, mot at de slipper å oppgradere den orginale CT26 turboen. Det burde vel gå sånn ca opp i opp.?

Legg innLagt inn:08 jun 2006 08:34
av FireWalk
De hadde en core til CT20b liggende, men ikke eksoshus og kompressorhus.

Er eksos og kompressorhus på CT20b og CT26 lik slik at man bare kan skifte midtseksjonen? eller er det forskjell? i så fall må de bestille opp..

Legg innLagt inn:08 jun 2006 10:48
av CelicaTurbo
med tanke på at aksling og turbin er annerledes spørs det om huset er helt identisk men har de et ct26 hus liggende kan de jo prøve. Men, vær helt sikker på at det er en ct20b core de har da, og ikke en ct20 ;) CT20 er ganske liten og passer for Hiace og Landcruiser dieselmotorer ;) Navnet ct20b er muligens et adoptert navn som kanskje ikke er korrekt etter Toyotas intensjon, men som er blitt et vanlig kallenavn på turboen. Det er mulig at det som blir kalt ct20b over hele verden egentlig kun kan kalles ct26 (men at det er en nyere versjon av ct26). Kort fortalt, det er ikke sikkert at turboservice vet hva du mener når du sier ct20b eller om de har noe slikt i sine kataloger, men de har definitivt ct20 i katalogen og den kan jeg garantere at du ikke vil montere i din bil ;)

Legg innLagt inn:08 jun 2006 13:46
av FireWalk
Hehe.. skal presisere for dem slik at de er sikker. Men de hadde sjekket under "MR2" og der stod det CT26 og CT20b, og de hadde en CT20b i hyllen sin.

Skal iallefall være sikker på at jeg ikke får noen pitteliten diselturbo. Men tenk så rask spoolup jeg hadde fått da! :P

Legg innLagt inn:08 jun 2006 14:35
av Larsen
må vel gire på 2000 rpm og da...

Legg innLagt inn:08 jun 2006 14:56
av FireWalk
Larsen skrev:må vel gire på 2000 rpm og da...
hehe... ja ellers kommer vel snurra flygende gjennom torpedoveggen :lol:

sendte dem mail nå der jeg presiserer forskjellene mellom CT26 o CT20b, og nøster opp litt i forvirringen rundt ct20b og ct20, slik at de ikke gjør noe feil. Men regner med de har såpass peiling at de ikke setter einn en ct20 for hiace i en MR2 Turbo.. :)

Legg innLagt inn:08 jun 2006 22:07
av sleeper
ifølge toyota så finnes det jo ikke noen ct20b.. 3 gen turboen er kalt ct26 for 3 gen også...

Legg innLagt inn:08 jun 2006 22:13
av Larsen
sleeper skrev:ifølge toyota så finnes det jo ikke noen ct20b.. 3 gen turboen er kalt ct26 for 3 gen også...
Var vel det celicaturbo akkurat skrev