zacroa skrev:predator skrev:Aldri vært borti noen som har så gale uflaks som deg jeg
Stakkars mann da. Huff... 
veit ikke helt jeg....
har litt med hvor mye man sutrer på forumet også, hvis en bremsekloss har blitt slitt ut på den bilen, så får du en tre siders avhandling om hvor uflaks det er.....
og når man har byttet alt på en bil og fortsatt har problemer, så burde man kanskje se på fellesnevneren, mekanikeren.....
bare min mening... 
Ja jeg syter når motoren tar kvelden, når turboen tar kvelden, når en kompis krasjer bilen, når toyota forhandleren tar livet av 2 stempler, når bilen kun er kjørbar i 1 måned ut av totalt 24 måneder.
Har aldri sagt et ord når bremseskiver og lignende har gått. Men siden du tar det opp så kan jeg jo nevne at jeg også har hatt problemer med lys, servostyring, bremseskiver, bremsekaliptere, støtdempere, elektriske problemer, ulyder og mere til.
Sier jo seg selv når bilen har kostet meg flere hundre tusen mer enn hva bilen koster og den fremdeles ikke funker skikkelig at noe ikke er slik det skal! Da tror jeg du og hadde vært litt oppgitt..
Og dette er ikke ment som en sytepost, det er et forsøk på å få hjelp til å finne ut hva DETTE problemet faktisk kommer av.. trodde det var det forumet her var til.
PS:
Mekanikerene som har skrudd på den i det siste er av ypperste kvalitet. Til å begynne med lot jeg bilen bli skrudd på av autorisert toyota verksted. Men det viste seg jo at gutta der inne ikke hadde peiling på 3S-GTE motorer, for når jeg fikk igjen motoren var det nesten flere problemer med den enn det var når jeg fikk den igjen. Sendte inn motoren for å få fikset Hose from Hell.Når jeg fikk igjen bilen hadde den følgende problemer etter at toyota hadde skrudd på den:
1. Slange til wastegate på turboen var ikke koblet på igjen etter at de hadde den av.
2. 2 vakum slanger var koblet av, og en annen var sprukket når de tiltet bak motoren....
3. Frieksos mellom eksosmanefold og blokk. En av gjengene hadde blitt ødelagt når de skrudde ut bolten. Men de bare ignorerte det.
4. Turboen var ikke ordentlig skrudd på plass. Bare 2 av 4 bolter var teitet til, de to andre var bare såvidt skrudd i... (kunne skrues ut med fingrene)
5. Lambda sonden sluttet å virke pga brudd i ledningsnettet. Oppstod sansynligvis også mens de tiltet bak motoren i det ledninger har blit strukket og brudd har oppstått.
En annen gang ga de meg beskjed om at turboen var gåen, og at den ikke gikk rundt i det hele tatt. Var like før jeg bestilte ny turbo da jeg fikk noen andre til å sjekke den for sikkerhet skyld, og ganske riktig: turboen var helt fin den. Det var tenningsystemet som var dårlig. Ikke turboen.
Etter det har jeg latt dyktige mekanikere som driver for det meste med trimming av bil å gjøre ta seg av den. Folk som er litt mer som f.eks Markus. Ikke de lærlingene fra Toyota som tydeligvis har skrudd på bilen min tidligere.
For bilen der skal iallefall ALDRI mer inn på Toyota her mer. Man leverer inn bilen på Autorisert Toyota verksted i den hensikt å gi bilen den BESTE service som den overhodet kan få, også skjer det som skjedde med meg?
Er ikke det uflaks så vet ikke jeg.. Kan iallefall ikke komme å si at man burde forventet at mekanikerene der er dårlige? eller hva?
og som et direkte resultat av at de ikke koblet på wastegateslangen så var det jo 2 knuste stempler i motoren min også pga tenningsbank.