TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kor kjøpe supra mkIV

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#198822  av @lpher

Morten M skrev: Det blir vel vanskeligere å selge en euro spec siden man sparer 100k på en sitte på høyre side av bilen.
Ehh...ikke alle vil ha billig for enhver pris vettu ;)
Morten M skrev:
Jeg har selv åpnet opp øya for høyrestyrt da jeg har snakka med så mange som sier at du blir fort vant til det og at det er helt greit i forhold til den summen man sparer. Har man pengene så er det greit. Da hadde jeg gått for venstrestyrt. Men det er per dags dato ikke realistisk. Er også 23 og har kjøpt leilighet.
Om man er i tidlig i 20'årene så er kanskje en LHD-Supra litt i drøyeste laget i pris ja :)
Morten M skrev:
Har vært på japan auto en gang og tittet. Har hørt litt forskjellig om dem, men jeg tror man er ok bare man sjekker ut bilen nøye. Det var mange shabby biler som sto der. Møkkete og stygg styling eller stygge hjul. Alle var stygge i lakken eller hadde småskader, men man må jo også se på prisen. Her får man råd til å fikse litt på bilen, kanskje bytte ut stylinga og gjøre en hellakering på bilen samtidig.
Jeg hadde aldri fått meg til å kjøpe en bil som man "må fikse litt på"...hva med alle de andre delene...som ikke er synlige...som også da garantet fikses på :) Få heller tak i ett ordentlig eksemplar...like godt...først som sist :)

#198850  av Morten M

Prøver du å være litt ovenfra og ned eller?

#198867  av soltec

Om man er i tidlig i 20'årene så er kanskje en LHD-Supra litt i drøyeste laget i pris ja :)

Litt uenig der du 8)

#198877  av @lpher

Morten M skrev:Prøver du å være litt ovenfra og ned eller?
Alldeles ikke :) Men jeg er bare litt fed up av at de fleste yngre som har lyst på Supra ser ut til å tro at right hand drive er tingen for alle...og det er det så langt i fra ;)

#198894  av soltec

@lpher skrev:
Morten M skrev:Prøver du å være litt ovenfra og ned eller?
Alldeles ikke :) Men jeg er bare litt fed up av at de fleste yngre som har lyst på Supra ser ut til å tro at right hand drive er tingen for alle...og det er det så langt i fra ;)
Helt enig der, derfor eg kjøpte meg LHD. og ikke minst en RHD er mye vansklgere å bli kvitt igjen.
Ulemper eg ser i RHD er i en bilett luke, hva gjør du da! stress..
Forbikjøringer blir vesentlig mer farlig.
Tar tid å venne seg til RHD å en supra er ikke akkurat en begynnerbil.

Selv lurer eg på å kjøpe meg en RHD supra til bane bruk.

#198903  av Morten M

Forstår deg sånn sett. Men det er vel ingen tvil om at en del av kjøpergruppen vil tenke slik at "er det verdt å ta kostnaden på ca 100k for å sitte på riktig side?"

Det tar litt tid å vende seg til tanken om å kjøre høyrestyrt. Jeg har fnyst av forslaget flere ganger, men nå i det siste har jeg prøvd å være åpen for det.

Likevel så har euro spec flere fordeler, som skinnseter, flere hk (som er litt av grunnen til prisforskjellen her i Norge) osv. Så på en måte får man det man betaler for. Vil si at rattet på riktig side er verdt sikkert 50k i mine øyne. Pluss ca 20k for skinnsetene. Så jeg er vel enig med deg, bare jeg hadde hatt pengene. Man får som sagt det man betaler for.

#198906  av Thomas S

Ville ikke sagt at skinnseter e en fordel akkurat! :? Min drømme supra må være en med uten skinnseter, manuelt gir og Targa Tak 8)

#198926  av @lpher

Morten M skrev: Forstår deg sånn sett. Men det er vel ingen tvil om at en del av kjøpergruppen vil tenke slik at "er det verdt å ta kostnaden på ca 100k for å sitte på riktig side?"
Men ifølge regnestykket ditt...så er jo forskjellen langt mindre? :)
Morten M skrev: Det tar litt tid å vende seg til tanken om å kjøre høyrestyrt. Jeg har fnyst av forslaget flere ganger, men nå i det siste har jeg prøvd å være åpen for det.
Som sagt...prøv begge deler før du bestemmer deg...ikke la andres mening...min egen inkludert ;)...avgjøre hva DU skal kjøpe :)
Morten M skrev: Likevel så har euro spec flere fordeler, som skinnseter, flere hk (som er litt av grunnen til prisforskjellen her i Norge) osv.
Tja....nå har eurospecen adskilllig flere andre fordelere også da :) Kjøling fks. ...og skinnseter er som nevnt her...ikke en fordel for alle...men gud hvor mye tøffere de ser ut en de slitne 80'talls fargede stoffsetene de satte i originalt i noen supras! :D
Morten M skrev: Så på en måte får man det man betaler for. Vil si at rattet på riktig side er verdt sikkert 50k i mine øyne. Pluss ca 20k for skinnsetene. Så jeg er vel enig med deg, bare jeg hadde hatt pengene. Man får som sagt det man betaler for.

#198927  av @lpher

ThaShiZnitH skrev: Min drømme supra må være en med uten skinnseter, manuelt gir og Targa Tak 8)
En av tre "rette" er jo ikke så galt da? :mrgreen:

#198929  av Morten M

Eller mente han uten skinnseter og manuelt gir og t tak? :lol:

Men la oss si jeg vil ha en euro spec. Kan det lønne seg å hente en fra sverige eller? Jeg har ikke sett så veldig mange til salgs i Norge?

Har fått tilbud om en svart euro spec til 209.000 SEK. Det var med BPU, 18" felger og automat. Hadde gått ca 140k km.

#198936  av Thomas S

Hopsann! HeHe spånn går det med dårlig karakter i norsk :lol: Jeg vil ha den modellen med Targa tak (som i FnF), manuelt gir og stoff seter! Kan ikke fordra skinnseter, ihvertfall ikke på varme sommerdager! 8)

#198937  av Morten M

ThaShiZnitH skrev:Hopsann! HeHe spånn går det med dårlig karakter i norsk :lol: Jeg vil ha den modellen med Targa tak (som i FnF), manuelt gir og stoff seter! Kan ikke fordra skinnseter, ihvertfall ikke på varme sommerdager! 8)
Får jo sikkert solgt skinnsetene om du er så uheldig å få med skinn, så kan du jo kanskje kjøpe deg ordentlige sportsseter. :)

Jeg har svart skinn, men ikke noe problem med sota ruter synes jeg.

#198943  av sindrejl

SupraN/A skrev:
sindrejl skrev:
SupraN/A skrev:ta kontakt med Ps.Motor han skaffer d meste :D
http://www.hertznarvik.no/
kan han forhånds-registrere også? Slik at finansiering er mulig altså.. for oss fattigere :P
Forhånds-regging vil nok kreve engodel forhånds-betaling som sikkerhet for at han skal være sikker på et det ikke bare er slike "snakke-kjøpere" men burde la seg gjøre.
Tenker du da på pant i bil ang. lån :wink:

Han ordner åsså finansiering om ønskelig.
tenker på finansiering, pant i bil angående lån osv ja ;) Må vel selge celicaen og få meg noe anna morro.. og høyrestyrt, venstrestyrt bryr meg midt i hekken :P
 #199345  av hugomidt

leste på japanauto ol. , der står det grade 1c , ra a ol...
finst det noken oversikt over dei forskjelige gradene??