TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tips til hva jeg kan gjøre med min orginale mr2 mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#196192  av GhostRider88

tenkte å kjøpe et K/N filter, men lurer på om det er vanskelig å montere?

og vet ikke hvilke av K/N filtrene som er "best" til mr2.... noen tips?

#196198  av Helmer

GhostRider88 skrev:tenkte å kjøpe et K/N filter, men lurer på om det er vanskelig å montere?

Kjøp mitt... :wink: Veit ikke hvordan det passer i motorrommet ditt men...

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=18129

#196201  av GhostRider88

Helmer skrev:
GhostRider88 skrev:tenkte å kjøpe et K/N filter, men lurer på om det er vanskelig å montere?

Kjøp mitt... :wink: Veit ikke hvordan det passer i motorrommet ditt men...

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=18129
vil helst ha et K/N filter som passer rett ned så jeg slipper å modifisere osv.. men hvis du kan skjekke om det passer i motorrommet på en mr2 så skal jeg vurdere det ;) gir det grommere lyd, og hvorfor er det så mye dyrere enn de andre K/N filterene?

#196219  av Mr2Even

Jeg har forresten noen hjul med crom-look som jeg skal selge. kan godt bare selge felgene også - Tenkte meg 4tusen for de. Du kan jo bruke de som vinterhjul :) 16" mega Luxera 205/50. 2005 mod kjørt bare 5000km med dem. Som nye...
Vedlegg
Mega-Luxera. inne i gang.JPG
Mega-Luxera. inne i gang.JPG (187.7 kiB) Vist 137 ganger

#196257  av kake

Mr2Even skrev:
Nrei det er ikke feil.. Min ble hvertfall værre å kjøre. Motoren er justert i forhold til det orginale oppsettet, men visst du går over til programerbar chip, så blir det bedre.

Jeg har også fått det bekreftet av Tg-bil i drammen, at dette er tilfelle. De setter nesen alltid tilbake det orginale oppsettet på bilen igjen på grund av dette..

Jeg har et Green filter du kan få billig, hvis du vil prøve dette uansett :)
Kanskje du hadde satt filteret rett på motoren slik at kun varmluft ble sugd inn eller at temperaturmåleren ikke var koblet til eller andre ting. For ikke kom her og si at alle de resonnanseboksene bak der gir bedre respons/kjørbarhet enn et strakt innsug da, for det stemmer ikke :) Har kjørt mange mr2'er med ulike modifikasjoner så dette vet jeg veldig godt. At TG-Bil setter det tilbake er det vel kanskje andre grunner til. Kan tenke meg at det er lettere å få solgt biler som ser mest mulig originale ut, samt at det passer bedre med originalt oppsett bak der når bilene står i "130.000km" klubben de har av og til:P Ville uansett foretrukket de originale sakene bak der fremfor noe billig 300kr's kit som noen velger å montere.

Må skifte olja oftere med et åpent filter da, for det er helt sikkert at det kommer endel mer møkk inn :)

#196259  av Mr2Even

Jeg fikk hvertfall bedre bil etter jeg gikk tilbake. Behageligere ved start i 1gir, og behageligere i kø - jeg trenger ikke gi så mye gass nå som før , for å komme fremover. og de boksene er nok ikke bare for resonans, de er der nok for å ha et lager med luft ved start også. Ja, følerne hadde jeg også da montert..

#196260  av Helmer

GhostRider88 skrev:gir det grommere lyd, og hvorfor er det så mye dyrere enn de andre K/N filterene?
Selve filteret kosta 800-900, men med ett 3" bend i rustfritt og ett i silikon, klemmer og adapter blir det fort 2000kr! :wink:

Du får grommere lyd med det filteret ja!

#196266  av GhostRider88

kake skrev:
Mr2Even skrev:
Nrei det er ikke feil.. Min ble hvertfall værre å kjøre. Motoren er justert i forhold til det orginale oppsettet, men visst du går over til programerbar chip, så blir det bedre.

Jeg har også fått det bekreftet av Tg-bil i drammen, at dette er tilfelle. De setter nesen alltid tilbake det orginale oppsettet på bilen igjen på grund av dette..

Jeg har et Green filter du kan få billig, hvis du vil prøve dette uansett :)
Kanskje du hadde satt filteret rett på motoren slik at kun varmluft ble sugd inn eller at temperaturmåleren ikke var koblet til eller andre ting. For ikke kom her og si at alle de resonnanseboksene bak der gir bedre respons/kjørbarhet enn et strakt innsug da, for det stemmer ikke :) Har kjørt mange mr2'er med ulike modifikasjoner så dette vet jeg veldig godt. At TG-Bil setter det tilbake er det vel kanskje andre grunner til. Kan tenke meg at det er lettere å få solgt biler som ser mest mulig originale ut, samt at det passer bedre med originalt oppsett bak der når bilene står i "130.000km" klubben de har av og til:P Ville uansett foretrukket de originale sakene bak der fremfor noe billig 300kr's kit som noen velger å montere.

Må skifte olja oftere med et åpent filter da, for det er helt sikkert at det kommer endel mer møkk inn :)
burde jeg holde meg til orginal filteret da, siden det er best for motor osv? er det det du mener? :P

#196305  av Mr2Even

Ja mer møkk og vann inn i motor, og div dårlig virkning på motor er ikke å annbefale synes nå jeg. Kjøp heller innsatsfilter og behandle bilen din bra. Alt som er tøft, vil ikke si er bra for bilen..

#196393  av GhostRider88

Mr2Even skrev:Ja mer møkk og vann inn i motor, og div dårlig virkning på motor er ikke å annbefale synes nå jeg. Kjøp heller innsatsfilter og behandle bilen din bra. Alt som er tøft, vil ikke si er bra for bilen..
helt enig :)

#196460  av erling

Kommer ikke møkk i motor med et bra filter uansett åpen eller innsats.. KN-filteret er veldig bra, så lenge det er olja inn som det skal.

#200701  av Mr2Even

Men større fare for det, men nok ikke så ille. Vann er heller ikke bra da..

#200718  av Larsen

Mr2Even skrev:Men større fare for det, men nok ikke så ille. Vann er heller ikke bra da..
I det fleste normale tilfeller så hjelper sportsluftfilter på respons på motoren (og lyden som en bonus). At det ikke var tilfelle på din bil betyr ikke at dette gjelder alle mr2er. Sportsluftfilteren slipper igjenom litt flere partikler enn orginal filteret, men det har så lite å si. Nå vet jeg ikke hvordan gti er med tanke på å kjøre i regnvær, men de fleste kjører nok uten at luftfilteret drar inn vann. Det er heller ikke farlig med vann i motoren så lenge det ikke er snakk om større mengder.

Ang senkesette så er det vel litt smaksak. Jeg kjører nå med 50mm senkesett. Den skraper ikke og den er ikke spesielt mye hardere enn andre biler! Men hvis en er alergisk mot Norsk veistandard så går det ann å la vær å montere...