Side 3 av 3
Legg innLagt inn:09 sep 2006 22:06
av GhostRider88
tenkte å kjøpe et K/N filter, men lurer på om det er vanskelig å montere?
og vet ikke hvilke av K/N filtrene som er "best" til mr2.... noen tips?
Legg innLagt inn:09 sep 2006 22:58
av Helmer
GhostRider88 skrev:tenkte å kjøpe et K/N filter, men lurer på om det er vanskelig å montere?
og vet ikke hvilke av K/N filtrene som er "best" til mr2.... noen tips?
Kjøp mitt...

Veit ikke hvordan det passer i motorrommet ditt men...
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=18129
Legg innLagt inn:10 sep 2006 01:05
av GhostRider88
Helmer skrev:GhostRider88 skrev:tenkte å kjøpe et K/N filter, men lurer på om det er vanskelig å montere?
og vet ikke hvilke av K/N filtrene som er "best" til mr2.... noen tips?
Kjøp mitt...
Veit ikke hvordan det passer i motorrommet ditt men...
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=18129
vil helst ha et K/N filter som passer rett ned så jeg slipper å modifisere osv.. men hvis du kan skjekke om det passer i motorrommet på en mr2 så skal jeg vurdere det

gir det grommere lyd, og hvorfor er det så mye dyrere enn de andre K/N filterene?
Legg innLagt inn:10 sep 2006 09:08
av Mr2Even
Jeg har forresten noen hjul med crom-look som jeg skal selge. kan godt bare selge felgene også - Tenkte meg 4tusen for de. Du kan jo bruke de som vinterhjul

16" mega Luxera 205/50. 2005 mod kjørt bare 5000km med dem. Som nye...
Legg innLagt inn:10 sep 2006 13:37
av kake
Mr2Even skrev:
Nrei det er ikke feil.. Min ble hvertfall værre å kjøre. Motoren er justert i forhold til det orginale oppsettet, men visst du går over til programerbar chip, så blir det bedre.
Jeg har også fått det bekreftet av Tg-bil i drammen, at dette er tilfelle. De setter nesen alltid tilbake det orginale oppsettet på bilen igjen på grund av dette..
Jeg har et Green filter du kan få billig, hvis du vil prøve dette uansett 
Kanskje du hadde satt filteret rett på motoren slik at kun varmluft ble sugd inn eller at temperaturmåleren ikke var koblet til eller andre ting. For ikke kom her og si at alle de resonnanseboksene bak der gir bedre respons/kjørbarhet enn et strakt innsug da, for det stemmer ikke

Har kjørt mange mr2'er med ulike modifikasjoner så dette vet jeg veldig godt. At TG-Bil setter det tilbake er det vel kanskje andre grunner til. Kan tenke meg at det er lettere å få solgt biler som ser mest mulig originale ut, samt at det passer bedre med originalt oppsett bak der når bilene står i "130.000km" klubben de har av og til:P Ville uansett foretrukket de originale sakene bak der fremfor noe billig 300kr's kit som noen velger å montere.
Må skifte olja oftere med et åpent filter da, for det er helt sikkert at det kommer endel mer møkk inn

Legg innLagt inn:10 sep 2006 13:47
av Mr2Even
Jeg fikk hvertfall bedre bil etter jeg gikk tilbake. Behageligere ved start i 1gir, og behageligere i kø - jeg trenger ikke gi så mye gass nå som før , for å komme fremover. og de boksene er nok ikke bare for resonans, de er der nok for å ha et lager med luft ved start også. Ja, følerne hadde jeg også da montert..
Legg innLagt inn:10 sep 2006 13:48
av Helmer
GhostRider88 skrev:gir det grommere lyd, og hvorfor er det så mye dyrere enn de andre K/N filterene?
Selve filteret kosta 800-900, men med ett 3" bend i rustfritt og ett i silikon, klemmer og adapter blir det fort 2000kr!
Du får grommere lyd med det filteret ja!
Legg innLagt inn:10 sep 2006 15:05
av GhostRider88
Legg innLagt inn:10 sep 2006 21:06
av Mr2Even
Ja mer møkk og vann inn i motor, og div dårlig virkning på motor er ikke å annbefale synes nå jeg. Kjøp heller innsatsfilter og behandle bilen din bra. Alt som er tøft, vil ikke si er bra for bilen..
Legg innLagt inn:11 sep 2006 13:47
av GhostRider88
Mr2Even skrev:Ja mer møkk og vann inn i motor, og div dårlig virkning på motor er ikke å annbefale synes nå jeg. Kjøp heller innsatsfilter og behandle bilen din bra. Alt som er tøft, vil ikke si er bra for bilen..
helt enig

Legg innLagt inn:11 sep 2006 21:00
av erling
Kommer ikke møkk i motor med et bra filter uansett åpen eller innsats.. KN-filteret er veldig bra, så lenge det er olja inn som det skal.
Legg innLagt inn:02 okt 2006 21:52
av Mr2Even
Men større fare for det, men nok ikke så ille. Vann er heller ikke bra da..
Legg innLagt inn:02 okt 2006 22:35
av Larsen
Mr2Even skrev:Men større fare for det, men nok ikke så ille. Vann er heller ikke bra da..
I det fleste normale tilfeller så hjelper sportsluftfilter på respons på motoren (og lyden som en bonus). At det ikke var tilfelle på din bil betyr ikke at dette gjelder alle mr2er. Sportsluftfilteren slipper igjenom litt flere partikler enn orginal filteret, men det har så lite å si. Nå vet jeg ikke hvordan gti er med tanke på å kjøre i regnvær, men de fleste kjører nok uten at luftfilteret drar inn vann. Det er heller ikke farlig med vann i motoren så lenge det ikke er snakk om større mengder.
Ang senkesette så er det vel litt smaksak. Jeg kjører nå med 50mm senkesett. Den skraper ikke og den er ikke spesielt mye hardere enn andre biler! Men hvis en er alergisk mot Norsk veistandard så går det ann å la vær å montere...