TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen gÃ¥r dÃ¥rlig nÃ¥r varm..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#200235  av Larsen

kake skrev:
Larsen skrev: Takk.
Med tanke på kjøreegenskaper vil jeg anbefale foringer, stålarmerte bremselanger, senkesett og toyo r888 gateskicks. Det vil gi deg rimelig mye bedre veigrep! Er ikke verdt å bytte dempere hvis de ikke alerede er dårlige.
Vel og merke om det er Gule Koni, Bilstein eller Kyb Agx osv. Skal du senke bilen så bytt for all del demperne i samme slengen om de er originale. De har altfor lang lengde til og fungere sammen med senkefjærer generelt og har ikke spesielt bra kontroll nei.

R-dekk på gata kan vel ikke akkurat anbefales om man ikke kjører mye på bane og greier å utnytte slike dekk.
Jeg bruker mine på vei. Kan ikke klage på de så langt. Blir riktignok litt dyrt ettersom de slites fortere, men ellers er de helt ok til å kjøre på vei. Må bare være litt obs på vannplaning.

#200237  av Mr2Even

Ok. litt å tenke på. Tror jeg går for foringer først. Skal jeg senke, så vil jeg ikke senke mer enn 2-3cm. For min del så liker jeg å optimalisere, men ikke gå for langt vekk fra det orginale. Liker å ha litt mer gummi

#200239  av kake

Larsen skrev: Jeg bruker mine på vei. Kan ikke klage på de så langt. Blir riktignok litt dyrt ettersom de slites fortere, men ellers er de helt ok til å kjøre på vei. Må bare være litt obs på vannplaning.
Trenger ikke de dekkene en god del temperatur i seg for å sitte ordentelig bra da ? Det er vel nesten ikke mulig å oppnå slike temperaturer på gata ? Tenkte å kjøpe samme dekkene til neste sesong selv, men vet ikke om jeg kommer til å bruke de på gata ennå. På bane regner jeg med at bilen kommer til å krenge mer og chassiset vil bli utsatt langt mer. Skal iallefall bytte til langt stivere fjærer enn det jeg har, kanskje coilovers, og sannsyneligvis sveise på noen ekstra forsterkninger til krengestagene. Har sett bilder av slike som har blitt rivd tvert av ved bruk av slike dekk på bane.

Drar ikke r888 dekkene med seg alt av sand/møkk på veien og slenger de opp i hjulbuene også ? Har mekket skvettlapper til min nå, men det ser ikke altfor bra ut, så de vil kun bli brukt på bane :)

#200252  av Larsen

kake skrev:
Larsen skrev: Jeg bruker mine på vei. Kan ikke klage på de så langt. Blir riktignok litt dyrt ettersom de slites fortere, men ellers er de helt ok til å kjøre på vei. Må bare være litt obs på vannplaning.
Trenger ikke de dekkene en god del temperatur i seg for å sitte ordentelig bra da ? Det er vel nesten ikke mulig å oppnå slike temperaturer på gata ? Tenkte å kjøpe samme dekkene til neste sesong selv, men vet ikke om jeg kommer til å bruke de på gata ennå. På bane regner jeg med at bilen kommer til å krenge mer og chassiset vil bli utsatt langt mer. Skal iallefall bytte til langt stivere fjærer enn det jeg har, kanskje coilovers, og sannsyneligvis sveise på noen ekstra forsterkninger til krengestagene. Har sett bilder av slike som har blitt rivd tvert av ved bruk av slike dekk på bane.

Drar ikke r888 dekkene med seg alt av sand/møkk på veien og slenger de opp i hjulbuene også ? Har mekket skvettlapper til min nå, men det ser ikke altfor bra ut, så de vil kun bli brukt på bane :)
De sitter sinnsykt bra selv om de ikke er varmet opp! Problemet kan ofte bli at de sitter for bra på veien for bremsene mine nå blir fort for varme. Stemmer vel at de drar meg seg litt sang og grus ja.

De orginale krengestagene tåler vist litt juling, men setter du på kraftigere så har festet foran og stagene lett for å brekke.