TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen gÃ¥r dÃ¥rlig nÃ¥r varm..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#199593  av Larsen

Hvis du beskriver symptomene bedre så er det mye lettere å gi et fornuftig svar.

#199599  av Mr2Even

Effekten dabber liksom litt av over hele spekteret, men bilen går ok..

#199659  av Mr2Even

Ble litt bedre når jeg strammet tennpluggene idag, men den drar ikke så godt som den skal..

#199687  av sethro

Har du bytta luft filter og satt det i motor rommet.
Kan det hende at motoren får varm luft.

#199742  av predator

Eller ta en komptest...

#199746  av cameleon

sethro skrev:Har du bytta luft filter og satt det i motor rommet.
Hvor ellers skal man montere det da :P

#199748  av chris

cameleon skrev:
sethro skrev:Har du bytta luft filter og satt det i motor rommet.
Hvor ellers skal man montere det da :P
Jeg fester det på venstre speil. Mest frisk luft der. :mrgreen:

#199750  av Mr2Even

ja den var jammen meg goo! :lol: Har nytt innsatsfilter(greenfilter) Det kommer også rar lyd når den når 4000omdr . Compen er bra

#199753  av Andy_Celica

Mr2Even skrev:ja den var jammen meg goo! :lol: Har nytt innsatsfilter(greenfilter) Det kommer også rar lyd når den når 4000omdr . Compen er bra
Hvis den holder igjen når du kommer opp på turtal ville jeg bytta, fordeler lokk/rotor, muligens oxo plugger.

#199815  av Mr2Even

Ja tenninga er kjekka og den ligger på litt over 10grader. Tennplugger, kabler, rotor og lokk har jeg også byttet. (Må i den forbinnelseo nevne at tikking i motor ble borte med overgang til platina plugger) Har målt klaringen inne i pungtene på fordeleren, og den virket grei også.

Motoren bruker heller ikke olje. Kan det være at ventilene må skimses opp? motor har gått 65000km etter full overhalding for 4år siden.

Bankesensoren eller gass-spjeld sensoren begyner jo å bli gamle ? kanskje jeg må justere eller bytte disse sensorene?
hm.. hva tror dere?

#199854  av Larsen

kan lønne seg å sjekke gass spjeld sensor (tps) men det er en ganske knotete jobb. Hvis det ikke er gjordt kan du også sjekke etter feil koder.

#199895  av Mr2Even

Larsen skrev:kan lønne seg å sjekke gass spjeld sensor (tps) men det er en ganske knotete jobb. Hvis det ikke er gjordt kan du også sjekke etter feil koder.
Knotete jobb? er det ikke bare å måle og bruke blad-fjærer? Det er ingen feil mld lenger.. Kanskje det er coilen..?

#199900  av Larsen

Mr2Even skrev:
Larsen skrev:kan lønne seg å sjekke gass spjeld sensor (tps) men det er en ganske knotete jobb. Hvis det ikke er gjordt kan du også sjekke etter feil koder.
Knotete jobb? er det ikke bare å måle og bruke blad-fjærer? Det er ingen feil mld lenger.. Kanskje det er coilen..?
Stemmer jo det, men jeg syns det er rimelig knotete å komme til kontaktene på sensoren. Er ikke coilen, da ville den gått fårlig uansett.