TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da er jeg eier av MR2 igjen!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#201777  av Pitchyou

gratulerer!

#201800  av Alexander G

lakk det i svart piano lakk.(hvis det e noe som heter det)
Like svart og blank som et piano/flygel.

#201830  av larsst185

Grattis :D
Blir det turbokonvertering nå snart eller? :)

#201834  av Elzin

gratulerer :)

så du er litt kresen du eller? ;)

godt du fikk tilbake gamle bilen, ligger litt kjørt innerst inne fortsatt? kom det en liten tår på kinnet?

nei jeg bare tuller. men det var bra du fikk samme bilen du hadde hatt før så du vet hva du har med å gjøre. håper den er i like god stand som forventet.

make it shine

#201844  av CelicaTurbo

Har tenkt på å lakkere det i blank sort med klarlakk over ja men det kan jo fort bli like flashy :D

Har knapt kjørt bilen hittil med unntak av turen hjem fra Skien og en liten tur for å levere GPS og vise bilen til Andy.. Det blir nok ikke så mye annet enn kosekjøring på bilen heller og snart er det jo vinter.. av planer er det mye usikkert men det er satt til side penger og bestilt turbo bakpart av Quicksilver-Reidar men jeg legger ikke mer spesifikke planer før jeg er sikker på at motor faktisk er på vei i en kontainer.. Det er ikke sikkert jeg vil montere turbomotor heller, det avhenger av mulighetene for godkjenning og nå med det nye statsbudsjettet ble jo det plutselig mye dyrere :roll: På den annen side går det jo på langt nær ikke like bra som celicaen gjorde da så det er jo fristende å gjøre noe med det ;)

#203148  av aneriks

gratulerer :D

#203229  av Stiansen

Gratulerer så mye :)

#206766  av CelicaTurbo

Når jeg hentet bilen min glemte jeg å få med meg hjulmutterne til vinterhjulene. Til tross for gjentatte purringer så har ikke forrige eier ettersendt dette så da gav jeg litt opp og tenkte at de han hadde nok var gamle og råttne allikevel så noen nye og blanke fra Toyota sikkert hadde vært greit. Spesielt siden jeg ønsker at bilen skal se noenlunde bra ut på sommeren når jeg håper å bruke disse felgene med slicks på bane.. vel vel, 32 spenn stykket kostet dem, så 640kr for alle hjulmutterne :shock:

#206779  av Mr2Even

GÃ¥tt-av-banen det var dyrt :shock:

#206866  av Daniel_hoy

Var no ikke så gale det. Dei tar 10-15 kr for en vanelig mutter så hadde nesten forventa en 50 lapp pr. stykk når det var snakk om hjulmuttere.
Men toyota er sviiiindyre på deler. Vet noen om en plass der det går ann å kjøpe billigere orginaldeler?

#206927  av Mr2Even

Daniel_hoy skrev:Var no ikke så gale det. Dei tar 10-15 kr for en vanelig mutter så hadde nesten forventa en 50 lapp pr. stykk når det var snakk om hjulmuttere.
Men toyota er sviiiindyre på deler. Vet noen om en plass der det går ann å kjøpe billigere orginaldeler?
Nei for det er det med toyota at de ikke er blitt etterlignet/ kopiert så mye på dele-fronten. men litt får man tak i da. Prøv - Jacob's Auto-Supply AS. De er greie, billige og bra . Hvertfall i grenseveien i Oslo :wink: ( P.s, de skal forresten flytte snart, visst de ikke har det allerede..)

#207027  av hobnob

det verste med de mutterne er at dette er rein netto for toyota :( når folk kjøper vinterdekk og stålfelg til nye biler, følger det bolter med til felgene.. ingen trenger ekstra sett med bolter siden sommer og vinterfelg bruker samme bolter :)

(jeg fikk mine bolter gratis)

#207051  av ure

Hadde du denne bilen da du bodde i Arna? Syns jeg kjente den igjen :wink: ....Eller tar jeg feil? Uansett, slit`an...

#207062  av Ivar

Hvorfor skal dere på død og liv ha originale hjulmuttere? Så lenge koningen og gjengene er riktige er det vel liten vits i å absolutt ha Toyota-muttere? Biltema/Bilextra/Torshov selger alle muttere med riktig kon og gjenger til originalfelgene.

#207079  av CelicaTurbo

ure skrev:Hadde du denne bilen da du bodde i Arna? Syns jeg kjente den igjen :wink: ....Eller tar jeg feil? Uansett, slit`an...
stemmer at den bilen gikk i Arna en tid ja, med meg bak rattet :)
Ivar skrev:Hvorfor skal dere på død og liv ha originale hjulmuttere? Så lenge koningen og gjengene er riktige er det vel liten vits i å absolutt ha Toyota-muttere? Biltema/Bilextra/Torshov selger alle muttere med riktig kon og gjenger til originalfelgene.
De orginale mutterne har ikke kon, de har flat anleggsflate mot felgen med en integrert skive imellom. Jeg har aldri sett noe slikt solgt hoe noen bilrekvisita og muttere med kon kan ikke brukes ;)

Bilde