TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• da er det bestemt!! rulle blir bestilt denne uken.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#210300  av TOYPARTS

Da er den bestilt, går 2-3uker venting i usa på noen deler, og 40 dager overfart til meg, blir bra dette, skal betales på mandag, så nå gleder jeg meg som en unge.

#210301  av FireWalk

Det høres bra ut. Nå kjører jo jeg med Megasquirt selv. Men det er forholdsvis enkelt å justere og tar ikke lange tiden å sette seg inn i det. Programvaren er oversiktlig og det er lett å finne frem. Alt tennings relatert ligger under tenning, bensin under bensin osv. Regner med tennings tabeller og bensin tabeller er så godt som universalt så det burde gå greit. bredbånds kit er allerede installert og koblet til ecu.

hva slags prisnivå vil dere legge dere på da?

Kanskje jeg må vurdere bergenstur i sommer? :)

#210302  av TOYPARTS

prisen for en måling vil ligge på 500+mva og arbeid som mapping på rulle vil ligge på 600 i timen + mva

#231337  av Amund

Rulla er endelig kommet på plass, her er et par bilder fra seansen.

Enjoy!!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

#231519  av tojo

Dette var ikke helt feil :-) NÃ¥ begynner kappracet snart.
Toyparts topp 10 :lol:

#231544  av FireFox

Hehe grattis ;)

#231545  av ErikG

Ser bra ut detta. Da blir første test på trucken da;)

#231565  av mr2cato

looking good :D

#231695  av Amund

Da er det ferdig montert, og venter kun på elektronikken.
Erik og Trond skal på kurs i påska, så den burde snart være oppe og gå.. 8)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

#231929  av kennethx

Hvilken bil tar jomfruturen på rullen da? :) Celica Supra? :D

#231948  av TOYPARTS

kennethx skrev:Hvilken bil tar jomfruturen på rullen da? :) Celica Supra? :D
sikkert volvo for prøving og feiling vil jeg tro.

#231968  av Stiansen

Blir morro å se hvor mye dere får ut av Celica Supraen :)

#233476  av TOYPARTS

Da er første offisielle måling gjort, etter en del oppstartsproblemer med speed sensoren på rullen, så kom endelig tallene korrekt ut hehehe, er kun med en gammel 240, men måtte jo sjekke om tingene var riktig før man går i gang, vel denne har 116hk originalt og sikkert noen nm (har ikke sjekket) fikk ut 95,3hk og 143nm på hjula, sprek som faen den bilen min :shock: :shock: men nå virker det iallefall, i morgen skal vi prøve litt til, da med en noe sprekere bil.

#233485  av ToyGlide

Man pleier vel regne 15-18% effektap i girkassen og drivverk på slike rullemålinger,
så da blir det 112 hk og 168 nm.

#233509  av TOYPARTS

jepp og siden jeg har koblet bort lambdasonden på bilen (noe den må ha) så stemmer nok disse tallene greit, bilen er jo gått jorden rundt noen ganger også.