TOYPARTS skrev:donk2k skrev:donk2k skrev:Har nå montert afr-måler og bredbåndslambda.
Lurer litt på hva verdiene burde være.
Har på lav rpm mellom 12:1 og 14:1
Når jeg klemmer gassen i bånn går det ned litt til jeg får ladetrykk. Da kommer den opp i 9,6:1 til 10,3:1 hver gang.
Inbiller meg at det er alt for rikt.
Aron hos Ats mente han hadde mappet etter feil AFM. Åltså den til vanlig GT4 ikke CS. Han skulle sende meg ny chip. Det jeg lurer på er om jeg skulle hatt såpass mager blanding ved lave rpm dersom han trodde jeg hadde mindre AFM. Burde ikke det vise seg i hele spekteret tro?
Skal prøve å få tatt noen data logger etterhver.
Og hvor går grensa for hva jeg burde holde meg under i AFR med bånn gass og 0,9 boost?
Etter litt mer testing viser det seg at ved kjøring med konstant fart og gjevn gass ligger bilen på 10.1-12:1
turtall over 2000 gir 10:1
ladetrykk maxer skalan uansett dvs rikere enn 9,5:1, selv ved meget forsiktig gassing.
tomgang ligger på 11:1
Bilen bruker ca 1.8 liter på mila ved snill kjøring...
Gjett om noen gleder seg til ATS får fingeren ut av brunøye og gir meg ny chip.
Forresten veldig dårlig til å besvare mail de gutta der..
Ikke handle der dersom du ikke har MEGET god tid og er EKSTREMT tlmodig...
Det er ikke noe nytt at chipper fra usa ikke funker i norge, på det trykket der kan du fint ha ca 12,5 i blanding uten at noe går til helvete, vi mapper på ca 13 på det meste på ca 1,2kg. jo magrere den går med riktig tenning jo mer effekt, tipper jeg så får du ingen chip derifra som funker bra nok i bilen din.
Tipper jeg ikke får noen chip i det hele tatt jeg.. Har enda ikke motatt chip eller svar på mail.. Blir snart gal..
Monterte inn gammel fueltrykksregulator. Da gikk den litt bedre. noen ganger på 14:1 før full gass andre ganger 11:1..
Kan det kanskje lønne seg å skifte tilbake til org. plugger fra de 1 grad kaldere ettersom jeg kun kjører 0.9 bar boost?
Virker som den har et pungt runt 5000-5500 rpm der den sliter med å tenne... Kjører nå med 9.9 til 10.5:1 ved bånn gass, turtall over 3000 og ladetrykk.
Virker som jeg klarer å få den til å ligge nære 14:1 ved veldig forsiktig trykking på gassen.. hmmm...
hvis jeg stiller bensintrykket ned med en justerbar FPR, vil da tenningen også endre seg? Mener jeg har hørt noe om det, men finner ikke logikken i det..