Legg innLagt inn:17 apr 2007 21:26
burde nok ikke over 11.7-11.9 i afr ved fullt pådrag..
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
Larsen skrev:På lave turtall og litt gass så styres afr av lambda sensoren. Det vil da si at ecuen retter opp feilen. På høyt turtall så kan ikke en (narrow band) lambda sensor måle afr og da ser ecu'en bort ifra den og jobber da kun ut ifra forhåndsprogramerte verdier. (håper det var forstålig)Ok. Tror jeg skjønner.
donk2k skrev:Har nå montert afr-måler og bredbåndslambda.Etter litt mer testing viser det seg at ved kjøring med konstant fart og gjevn gass ligger bilen på 10.1-12:1
Lurer litt på hva verdiene burde være.
Har på lav rpm mellom 12:1 og 14:1
Når jeg klemmer gassen i bånn går det ned litt til jeg får ladetrykk. Da kommer den opp i 9,6:1 til 10,3:1 hver gang.
Inbiller meg at det er alt for rikt.
Aron hos Ats mente han hadde mappet etter feil AFM. Åltså den til vanlig GT4 ikke CS. Han skulle sende meg ny chip. Det jeg lurer på er om jeg skulle hatt såpass mager blanding ved lave rpm dersom han trodde jeg hadde mindre AFM. Burde ikke det vise seg i hele spekteret tro?
Skal prøve å få tatt noen data logger etterhver.
Og hvor går grensa for hva jeg burde holde meg under i AFR med bånn gass og 0,9 boost?
donk2k skrev:Det er ikke noe nytt at chipper fra usa ikke funker i norge, på det trykket der kan du fint ha ca 12,5 i blanding uten at noe går til helvete, vi mapper på ca 13 på det meste på ca 1,2kg. jo magrere den går med riktig tenning jo mer effekt, tipper jeg så får du ingen chip derifra som funker bra nok i bilen din.donk2k skrev:Har nå montert afr-måler og bredbåndslambda.Etter litt mer testing viser det seg at ved kjøring med konstant fart og gjevn gass ligger bilen på 10.1-12:1
Lurer litt på hva verdiene burde være.
Har på lav rpm mellom 12:1 og 14:1
Når jeg klemmer gassen i bånn går det ned litt til jeg får ladetrykk. Da kommer den opp i 9,6:1 til 10,3:1 hver gang.
Inbiller meg at det er alt for rikt.
Aron hos Ats mente han hadde mappet etter feil AFM. Åltså den til vanlig GT4 ikke CS. Han skulle sende meg ny chip. Det jeg lurer på er om jeg skulle hatt såpass mager blanding ved lave rpm dersom han trodde jeg hadde mindre AFM. Burde ikke det vise seg i hele spekteret tro?
Skal prøve å få tatt noen data logger etterhver.
Og hvor går grensa for hva jeg burde holde meg under i AFR med bånn gass og 0,9 boost?
turtall over 2000 gir 10:1
ladetrykk maxer skalan uansett dvs rikere enn 9,5:1, selv ved meget forsiktig gassing.
tomgang ligger på 11:1
Bilen bruker ca 1.8 liter på mila ved snill kjøring...
Gjett om noen gleder seg til ATS får fingeren ut av brunøye og gir meg ny chip.
Forresten veldig dårlig til å besvare mail de gutta der..
Ikke handle der dersom du ikke har MEGET god tid og er EKSTREMT tlmodig...
TOYPARTS skrev:Tipper jeg ikke får noen chip i det hele tatt jeg.. Har enda ikke motatt chip eller svar på mail.. Blir snart gal..donk2k skrev:Det er ikke noe nytt at chipper fra usa ikke funker i norge, på det trykket der kan du fint ha ca 12,5 i blanding uten at noe går til helvete, vi mapper på ca 13 på det meste på ca 1,2kg. jo magrere den går med riktig tenning jo mer effekt, tipper jeg så får du ingen chip derifra som funker bra nok i bilen din.donk2k skrev:Har nå montert afr-måler og bredbåndslambda.Etter litt mer testing viser det seg at ved kjøring med konstant fart og gjevn gass ligger bilen på 10.1-12:1
Lurer litt på hva verdiene burde være.
Har på lav rpm mellom 12:1 og 14:1
Når jeg klemmer gassen i bånn går det ned litt til jeg får ladetrykk. Da kommer den opp i 9,6:1 til 10,3:1 hver gang.
Inbiller meg at det er alt for rikt.
Aron hos Ats mente han hadde mappet etter feil AFM. Åltså den til vanlig GT4 ikke CS. Han skulle sende meg ny chip. Det jeg lurer på er om jeg skulle hatt såpass mager blanding ved lave rpm dersom han trodde jeg hadde mindre AFM. Burde ikke det vise seg i hele spekteret tro?
Skal prøve å få tatt noen data logger etterhver.
Og hvor går grensa for hva jeg burde holde meg under i AFR med bånn gass og 0,9 boost?
turtall over 2000 gir 10:1
ladetrykk maxer skalan uansett dvs rikere enn 9,5:1, selv ved meget forsiktig gassing.
tomgang ligger på 11:1
Bilen bruker ca 1.8 liter på mila ved snill kjøring...
Gjett om noen gleder seg til ATS får fingeren ut av brunøye og gir meg ny chip.
Forresten veldig dårlig til å besvare mail de gutta der..
Ikke handle der dersom du ikke har MEGET god tid og er EKSTREMT tlmodig...
sleeper skrev:justerer du ned bensintrykk med fpr så endrer ikke tenning seg noe...pluggene er stillt til 0,6mm allerede. Men vil det skade å kjøre med org plugger intill FPR er i boks?
blir nok bedre ang plugger som blåser ut når du får riktig blandingsforhold.. blir nok litt mye bensin og litt liten temp til at pluggene funker som de skal...
du kan også justere ned åpningen til 0.6mm... ( men ikkemindre..)
donk2k skrev:går nok greit nå siden du kjører med så mye bensin som du gjør.. men bytt til bake når ny chipp er i boks...sleeper skrev:justerer du ned bensintrykk med fpr så endrer ikke tenning seg noe...pluggene er stillt til 0,6mm allerede. Men vil det skade å kjøre med org plugger intill FPR er i boks?
blir nok bedre ang plugger som blåser ut når du får riktig blandingsforhold.. blir nok litt mye bensin og litt liten temp til at pluggene funker som de skal...
du kan også justere ned åpningen til 0.6mm... ( men ikkemindre..)
donk2k skrev:Ok. Da gjør jeg det samme.
Er ca halveis i monteringa nå.
Mye tull med fuelrail og det greiene der, men det kommer seg.
Bestillte oppgradert fuel press. reg. også. Der er gjengene laget slik at når jeg strammer den kommer tuten til returen rett fram mot turbo. Blir nødt til å kjøpe litt slange og skjøte for å unngå knekk på slangen.
Kommer kanskje bilder av montering i morgen.
Fikk sveiet på 2 stk nye stag som er en anelse tjukkere. Et under (vesidenav det gamle) og ett over. Håper dette skal holde. Hvis ikke veit ikke jeg....