TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ødelagt fronten min! :-(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#216937  av arctic_celi

celicat23 skrev:Det er ikke lov å kjøre uten støtfanger pga det er mye metall og dritt som stikker frem og skarpe kanter og bla bla bla.
Har du blitt stoppet siden du har de argumentene på løpende bånd?

Metall og dritt som stikker frem??? hmmm... oki??
Skarpe kanter?? øøø... tja.. so?? Jeg skal jo ikke kjøre på noe. :roll:

celicat23 skrev: Kort: NEI, det er ikke lov. Hvis du vil diskutere det, så får du gjøre det med politiet når de stopper deg og se hvor langt du kommer :wink:
Diskutere med politiet??? hahaha :lol: nei det har jeg gitt opp for lenge siden.

#216946  av celicat23

arctic_celi skrev:
celicat23 skrev:Det er ikke lov å kjøre uten støtfanger pga det er mye metall og dritt som stikker frem og skarpe kanter og bla bla bla.
Har du blitt stoppet siden du har de argumentene på løpende bånd?

Metall og dritt som stikker frem??? hmmm... oki??
Skarpe kanter?? øøø... tja.. so?? Jeg skal jo ikke kjøre på noe. :roll:
Ei i familien ble stoppet med bil uten støtfanger. Samme situasjon som deg: fangeren var ødelagt og tatt av, så ville hun kjøre. Bilen ble avskiltet med begrunnelse at den var trafikk farlig. Hun fikk ikke lov til å kjøre hjem engang.

Om politiet har lov til dette eller ikke er en annen sak. Men rasshøla gjorde det like så - og du vet jo/kan tenke deg hvor enkelt det er å klage på sånt.

Ble litt frem og tilbake ut av det (fikk aldrig med meg slutt resultatet), men fant ivertfall ut at det er ikke lov å kjøre uten støtfanger uansett. Det er en lov hvor det står noe sånt at det skal ikke stikke ut noen kanter eller noe som kan være farlig for idioter som velger å gå ut i veien rett forann bilen din (drit nå i den 1200kg tunge bilen som følger etter den skarpe kanten - det er at de slår kneet borti en skarp kant som tar livet av dem...)

#217297  av Gjertsen

Da jeg smalt inni ei dame i fjord, så ble skaden taksert 2 ganger. av selskapet hennes som bilfabrikant. og mitt forsikkringsselskap.
Endte opp med at forsikkringsselskapet var 3.000 kr billigere..

Men uannsett kunne jeg kommet billig unna ved å bruke en kompis som er oppretter, men den forbanna kjerringa ville det ikke pga garantier. sa at hu fikk samme garanti av kompisen min *GRR*

sånt er irriterende. men men.

Uannsett 4.000 er billig å komme unna skaden på..

#217388  av Johansen

sålenge du kjør rundt i bodø.. bare du ikke kjør mye så skal det gå bra.. hvis politiet observer dæ flere ganga f.eks på en dag å ser at du enda ikke har fått fiksa det så blir di nok kanskje å stopp og gi advarsel..

Har en kamerat som kjørte uten.. han ble bedt om å kjøre hjem etter 3 timers kjøring rundt omkring i bodø..

Så konklusjon, kjører du ikke så veldig mye rundt omkring tror jeg det skal gå fint (regner med du ikke har lyst å vise bilen slik til så mange uansett så).

Til-fra jobbkjøring tipper jeg ikke er noe problem 8)

#217454  av japse-gnmfr

arctic_celi skrev:Forresten:
Vuderer seriøst å skru av fronten på bilen, slik at det er mulig å bruke den. (å samtidig se om det er noe skader jeg ikke har sett)

Men kan jeg kjøre bilen uten fronten?

Alt er jo der... lys... tåkelys... og kan sikkert feste skiltet også
eller legge det i vinduet?
Lurer på onkel blå kommer til å reagere på det. Om de kan gi meg bot liksom. De er flinke til det her oppe i Bodø skjønner dere.

Etter min mening så er det ikke store forskjellen sånn kjøre sikkerhets messig. Kanskje ikke så bra for radiatoren og sånt.
Men det er jo lys der... og den hvite støt demperen.
Det ser bare ikke så pent ut.....
Jeg gjorde dette på gamle bilen ble stoppet av purken med sirener og blålys og, det er ikke lov og kjøre uten pga hvis du treffer en fotgjenger kan han bli ganske skadet.

#217964  av arctic_celi

Fikk "tilbud" fra Toyota i går.
Ser over det som er ført opp og det er noen ting jeg stusser spesielt over.

- Emblemet: Er det ikke mulig å ta det av fra fangeren som jeg har nå?? å sette det på den nye?? Ingenting galt med det hvertfall.
- Frontgrillen kan jeg ikke se noen skader på.. så må nok prate med de angående det.
- Hva er brakett'en fornoe?
- Den pakningen?? er det den mellom panser og støtfanger? Isåfall så kan jeg ikke se noe galt med den.. men ok.. gan jo være greit at det er 100% tett.

Det som er litt morro er at når jeg summerer alle delene.
Så får jeg 4056kr uten moms og de har ført opp 3392kr uten moms???
Rabatt??? :lol: Tvilsomt :roll:
Vedlegg
IMG_0981.jpg
IMG_0981.jpg (16.81 kiB) Vist 373 ganger
Sist redigert av arctic_celi den 19 jan 2007 09:35, redigert 1 gang totalt.

#217966  av arctic_celi

Angående kaminari bodykit så fikk jeg denne prisen av iaimports: $1825 USD = 11 774 NOK. (inkludert frakt - dyr frakt til Bodø ja :()
Her kommer det jo toll hvis jeg ikke får lurt det til. (ca 2800kr)

Samt at Fauske bilskade senter skulle ha 12 500 for å lakke og montere.

Så bodykit vil fort bli 24 000kr - 28 000kr hvis man ikke gjør ting selv :?

#217975  av Zepticon

Om det er orginalt er det ikke mye arbeid. 12 500 var det jeg betalte for å lakke det jeg har, og det kostet meg 9600kr å få hjem på døra.
Det er ikke billig med styling men etter min mening er det nok verdt de 12kr ekstra i forhold til en orginal front :wink:

Når det gjelder å bruke bilen så er deet vel bare å poppe sammen den gammle litt slik at du kan ha den på bilen..

#218528  av arctic_celi

arctic_celi skrev: - Emblemet: Er det ikke mulig å ta det av fra fangeren som jeg har nå?? å sette det på den nye?? Ingenting galt med det hvertfall.
- Hva er brakett'en fornoe?
Noen som vet ???? :roll:

#222770  av arctic_celi

Øøøøø.... leverte bilen hos Toyota på mandag og fikk telefon i dag.
Det viste seg at de trengte en del og lurte på om det var greit om de sendte delen som haste sending.
Delen kostet 100kr og sendingen kostet 375kr.

Nå lurer jeg på: Når de tar inn en bil med feil.
Går de ikke over bilen for å se hva som er skadet første dag?
Slik at de unngår slike haste sendinger?
Det skal sies at jeg har vist den en gang før.... også en gang til for at de måtte fikse noe midlertidig.
Så de skulle ha hadt god mulighet til å se om noe manglet.

Synes liksom det er litt urettferdig at jeg må betale ekstra fordi at de ikke har klart å bestille alle delene de trenger.

Bilen skulle egentlig vært ferdig på onsdag (da har de hadt den 3dager) men nå er den nye dagen fredag (5dager)

Jeg måtte velge hastesending siden jeg er totalt avhening av bilen når jeg går helg nattskift.