TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ødelagt fronten min! :-(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #216534  av arctic_celi

Jaja.... lure meg klarte å ødlegge fronten på Celicaen min i dag.
Helvettes jernstenger som lå å lurte ned i snøen... jaja... min egen feil.

Noen som har en MK7 front å selge??? :roll:

Skal til Toyota for å spørre hva de skal ha for nyfronten... tipper på at det ikke blir billig akkurat.
Sist redigert av arctic_celi den 13 mar 2007 17:18, redigert 4 ganger totalt.

#216557  av arctic_celi

Vuderer sterkt å kjøpe meg Kaminari bodykitet hvis orginal front blir for dyr.
Noen som vet hvem som kan montere lakke for meg?

(å nei.. tror ikke det er så lurt at jeg begynner å rote med det selv)

:wink:

Har sendt mail til disse:
terje@bodobillakkering.no
post@karlsensbillakkering.no
post@nordland-billakk.no
salg@rs-concept.com
post@bilskade.no

#216567  av Zepticon

arctic_celi skrev:Vuderer sterkt å kjøpe meg Kaminari bodykitet hvis orginal front blir for dyr.
Noen som vet hvem som kan montere lakke for meg?

(å nei.. tror ikke det er så lurt at jeg begynner å rote med det selv)

:wink:

Har sendt mail til disse:
terje@bodobillakkering.no
post@karlsensbillakkering.no
post@nordland-billakk.no
salg@rs-concept.com
post@bilskade.no
Orginal front er dyrt sikkert, og merkestyling er også dyrt. Men om du kjøper dyr styling (anbefales) er den ferdig tilpasset på en bil før det sendes så det er bare tut og kjør med montering ;) Alle som veit opp ned på et skrujern skal kunne tilpasse litt styling selv. Er ikke vanskelig, bare krever litt innsats :wink:

#216604  av arctic_celi

Zepticon skrev:Orginal front er dyrt sikkert, og merkestyling er også dyrt. Men om du kjøper dyr styling (anbefales) er den ferdig tilpasset på en bil før det sendes så det er bare tut og kjør med montering ;) Alle som veit opp ned på et skrujern skal kunne tilpasse litt styling selv. Er ikke vanskelig, bare krever litt innsats :wink:
Var innom Toyota i dag, og for selve fronten så skulle de ha rundt 1750kr ulakkert.
De ba meg dra inn på skade avdelingen... og der fikk jeg et veldig grovt overslag på 10 000kr - 15 000kr!!
Skal hente det "tilbudet" i morgen når har fått det inn i systemet.
Synes ikke han sjekka bilen noe spesielt bra heller...

Men hvis det er slike summer det er snakk om så blir det fult kaminari bodykit gitt.
Tror jeg skal få det til å koste rundt 17 000 - 20 000kr for alt.

#216607  av Kilgallon

Kjipe greier dette...

#216611  av arctic_celi

Kilgallon skrev:Kjipe greier dette...
Spørs ja! Kunne heller vært uten det her altså.

#216615  av arctic_celi

Vuderer stekt å ta dette på forsikringen min hvis det kommer på 10 000kr - 15 000kr.
Jeg har egenandel på 8000kr også er jeg NAF medlem og da har jeg en "gratis" skade hvert år.
Så det betyr at jeg får fratrekk for 4000kr.

Med andre ord: Hvis jeg tar det på forsikringen så må jeg ut med 4000kr.

Hvordan bør jeg gå frem med dette til forsikringselvskapet????
Hvis jeg foreksempel ikke har lyst på orginal front, men Kaminari front?
Har jo hørt at folk har valgt styling fremfor orginale deler i slike forsikringssaker.

Kan jo foreksempel bruke det pris overslaget fra Toyota til å vise hva skaden egentlig koster. Noe som jeg tror blir mye høyere en det egentlig koster.
For å så bruke de pengene på styling (front... men også resten av bilen?)
Sist redigert av arctic_celi den 11 jan 2007 15:15, redigert 1 gang totalt.

#216617  av jumbo

Er jo lov å prøve seg, men forsikringsselskapet kjører det garantert gjennom egne kanaler for å komme opp med skadeverdien selv... om du er heldig ender de opp med noe like stort, men ingen garanti for det.

#216619  av arctic_celi

jumbo skrev:Er jo lov å prøve seg, men forsikringsselskapet kjører det garantert gjennom egne kanaler for å komme opp med skadeverdien selv... om du er heldig ender de opp med noe like stort, men ingen garanti for det.
Men hvis de kjører dette igjennom sine kanaler (mest sannsynlig vil de kontakte Toyota Bodø som jeg gjorde) og finner ut at prisen blir den samme.
Hva skjer da??? FÃ¥r jeg utbetalt pengene og kan montere det jeg vil???
Eller sender de bilen til Toyota og betaler dem direkte?

#216621  av nlight

De kommer jo med en takst på skaden. Så får du vel velge selv om du vil ha pengene utbetale eller få den fixa på verksted, der evt andre skader som ikke ble oppdaget blir tatt også. Tar du penga rett i lomma så får du ikke dekt eventuelle usynlige skader som dukker opp når du starter å skru.

#216622  av arctic_celi

nlight skrev:De kommer jo med en takst på skaden. Så får du vel velge selv om du vil ha pengene utbetale eller få den fixa på verksted, der evt andre skader som ikke ble oppdaget blir tatt også. Tar du penga rett i lomma så får du ikke dekt eventuelle usynlige skader som dukker opp når du starter å skru.
Godt poeng det der.

Men tror det er minimalt med andre skader.
Som sagt så parkerte jeg og fangern ble revet av når jeg rygget...
SÃ¥ skaden er fangeren og mulig de delene som er i kontakt/festet med/i fangeren.

#216637  av celicat23

1750kr for fangeren. De skal ha 8250-13.250kr for å skru + lakkere den da? Biiiillig.

Skru av fangeren selv og se akkurat hva som er skadet. Kan ikke huske at det satt noe som helst av verdi sånn i umiddelbar nærhet bak fangeren på min. Lett og skru av er den også.

10-15.000kr høres jo helt latterlig ut. Eller, til toyota å være så begynner det å bli en normal pris for nesten hva som helst men...

#216646  av arctic_celi

celicat23 skrev:1750kr for fangeren. De skal ha 8250-13.250kr for å skru + lakkere den da? Biiiillig.
Ja!! ikke sant??? Syke folk... men men aldri så ille at det er godt for noe.
Hvis de skal ha såppas, så er jo det skaden er værdt.
Dermed får jeg mest sannsynlig det ut fra forsikringselvskapet.
Tror det er det de satser på.
Forsto ikke hvorfor de spurte om jeg hadde kasko på bilen osv osv.
celicat23 skrev: Skru av fangeren selv og se akkurat hva som er skadet. Kan ikke huske at det satt noe som helst av verdi sånn i umiddelbar nærhet bak fangeren på min. Lett og skru av er den også.
Hadde vært veldig kjekt å gjordt det ja.
Desverre har jeg ikke tilgang til garasje eller verksted her oppe.
Å det frister heller dårlig å begynne å skru bil i snøstormen er oppe.

Får se om jeg finner en løsning...
 #216648  av Jon Are

arctic_celi skrev:Jaja.... lure meg klarte å ødlegge fronten på Celicaen min i dag.
Helvettes jernstenger som lå å lurte ned i snøen...
Huff... :( Stakkar, jeg føler med deg i denne triste tiden.

Men du får denn sikkert til igjenn, finere enn noen gang tenker jeg. :D

#216667  av chris

arctic_celi skrev:Vuderer stekt å ta dette på forsikringen min hvis det kommer på 10 000kr - 15 000kr.
Jeg har egenandel på 8000kr også er jeg NAF medlem og da har jeg en "gratis" skade hvert år.
Så det betyr at jeg får fratrekk for 4000kr.

Med andre ord: Hvis jeg tar det på forsikringen så må jeg ut med 4000kr.

Hvordan bør jeg gå frem med dette til forsikringselvskapet????
Hvis jeg foreksempel ikke har lyst på orginal front, men Kaminari front?
Har jo hørt at folk har valgt styling fremfor orginale deler i slike forsikringssaker.

Kan jo foreksempel bruke det pris overslaget fra Toyota til å vise hva skaden egentlig koster. Noe som jeg tror blir mye høyere en det egentlig koster.
For å så bruke de pengene på styling (front... men også resten av bilen?)

Bonustap da?