Jeg prøver nå og kjøre på mineralolja til Qaqer state(Peak performans w10-40). Jeg har kjørt på den et par dager og den virker grei, men olja har nok litt mer friksjon i seg enn syntetisk(Måtte justere tomgangen litt opp). Fant forresten dette på Norsk Sportsvogn Klubbs sider(litt negativ omtale) :
Jeg prøvde egentlig bare å poengtere at olje som blir direkteimportert fra statene kan ha en annen kvalitet enn den oljen vi er kjent med her.
Mobil 1 (bl.a. 5W50) er 100% basert på PAO. Motul 300V og Silkolene Pro S/R er basert på Ester og PAO. Skal visst tåle høye temperaturer uten å miste egenskapene.
De fleste "100% synthetic" motoroljene som selges er petroleumsbasert og har masse tilsetninger for å gi de rette egenskapene, ulempen er at de brytes fort ned. Castrol RS 10W60 er oppbrukt etter en dag på bane, da den er stinn av tilsetninger for å gi så bred spredning i viskositet....
Noen meninger om dette?
Sist redigert av Mr2Even den 02 apr 2007 09:02, redigert 1 gang totalt.
Har ikke lengre Mr2 men en Renault Megane.