TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig ny eier av MR2 gti targa :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#28151  av chris

Gossi skrev:
CelicaTurbo skrev:angående lyden: sjekk om det kommer fra diskanten oppe ved speilet.. altså ikke selve diskanten men fra området der.. er lett for at det kommer lyd der om den isolerende seige svarte tyggisen er fjernet der :)
Skal det være noe der?!?!
Det er nemlig ikke det på min bil, og der lekker det når det regner mye! Er dette noe man får kjøpt på Toyota?
Ja, ellers har vel bilstereoforretninger sånn tetningsmateriale. Kommer ikke inn noe vann hos meg i hvert fall :)

#28155  av CelicaTurbo

Gossi: min MR2 manglet tetningsmasse vel på ene siden, og Celicaen mangler på begge sider uten at det lekker noe av den grunn.. men jeg vil tro at bilstereoforretninger har slikt.. Alpher her på forumet burde vite alt om det siden han jobber med bilstereo :)

Men finn først ut om lyden kommer derfra, denne seige massen tror jeg er der mest som støyisolering enn som vanntetning..

#28156  av Master

jeg har en lekkasje akkurat i skjøten mellom targataket og høyre vindu. jeg fikk satt bilen inn i en garasje og da snø og is tinet av den hadde det blitt vått i passasjersetet. jeg må vel prøve å ta av taket å sjekke pakningene. vil nå tro at det kommer vindsus inn der når det lekker vann inn der.

#28164  av jensi

Du kan ta av dørtrekket og justere vinduet litt opp dersom det ikke går helt på plass når du lukker døren.

Gjør pakningene rundt dører og targataket godt rent og smør de in med fett.
Jeg bruker skinn balsam.
Det feiter opp gummien godt og det blir tett og lydløst.

Jens

#28170  av Master

takk for tips jensi! skal prøve.

#28179  av chris

Master skrev:takk for tips jensi! skal prøve.
Alternativt bare prøv en silikonstift.. det bruker jeg, med suksess :)

#28182  av Master

jeg har silikonstift. bruker det på listene for at de ikke skal fryse sammen. Men den lekkasjen jeg har er at det kommer vann på innsiden av høyre vindu pga det er for stor glipp i pakningene mellom targataket og stolpen til frontruta.. må vel prøve å få tak i noe tetningsmasse som ikke er for hard slik at det ikke skader vinduet når det skyves opp i dette. hmm.. noen forslag til hva slags masse?

#28192  av jensi

Det går an å bytte foringer til targataket til en annen type som gjør at det trykkes enda lengre ned mot pakningen.
Har et sett med slike som jeg ikke har montert enda.

De låg i hanskeromet når jeg fikk bilen.

Kan finne delenr. dersom du tror dette kan hjelpe?
Jens

#28213  av chris

jensi skrev:Det går an å bytte foringer til targataket til en annen type som gjør at det trykkes enda lengre ned mot pakningen.
Har et sett med slike som jeg ikke har montert enda.

De låg i hanskeromet når jeg fikk bilen.

Kan finne delenr. dersom du tror dette kan hjelpe?
Jens
Du kan godt få legge ut delenummeret her ja ;) Og hva kom prisen på? mye arbeid å bytte?

#28220  av jensi

Her er delenr:4 stk 63284-17030 Guide
4 stk 63283-17040 guide.

Dette er til begge sidene.
Jeg har ikke kjøpt eller byttet de selv.
Det er bare gjort på den ene siden av tyskeren som hadde bilen før meg.

Har ikke sett så mye på det.

Jensi

#28242  av jensi

Bilder:
Vedlegg
Den minste skal i taket på bilen.
<br />HÃ¥per du ser at hulet ikke er helt i senter.
Den minste skal i taket på bilen.
HÃ¥per du ser at hulet ikke er helt i senter.

PICT0009.JPG (45.75 kiB) Vist 2739 ganger
Den lengste skal i selve Targataket.
Den lengste skal i selve Targataket.
PICT0007.JPG (42.03 kiB) Vist 2739 ganger
Litt uskarpt.
<br />MÃ¥ visst investere i nytt kamera.
Litt uskarpt.
MÃ¥ visst investere i nytt kamera.

PICT0006.JPG (38.65 kiB) Vist 2739 ganger

#28278  av Master

jensi skrev:Les mer her:http://www.mr2.com/ARTICLE/T-TopLeakFix.html

For ikke å snakke om denne linken med bilder og forklaring:http://www.megaboost.co.uk/old/pics/mr2 ... rod-guides/

Noen som mistenker meg for å kjede meg ?
:wink:
Jensi
hehe.. neida:) mistenker deg bare for å være ekstremt hjelpsom :D skal ta en tur innom Toyota å få tak i disse. mulig det hjelper.men mulig det eneste som skal til er å få vinduet litt lengre opp slik at det klemmer til pakningen. får skru av dørtrekket og ta en titt en dag. (nå om vinteren er det forbanna irriterende å ikke ha garasje å skru i! :(

#28322  av Master

over til noe helt annet: jeg jekka opp bilen i går fremme på begge sidene for å sjekke fjærene. De er HKS senkefjærer 40mm. Bilen er som sagt før litt lavere fremme til venstre (det er snakk om max 1 cm) og da jeg kjiket på fjæra så jeg at den stod opp/ned (?) dvs at skriften på fjæra var opp ned i forhold til andre siden der skrifta var rett vei.. vil dette evt ha noen innvirkning på høyden på bilen? mener at fjæra er usymmetrisk oppe og nede. sjekka også grundig om noe var knekt på fjæra, men det virker som at den er avkappet brått fra fabrikk siden den var det både oppe og nede på begge sidene (og ikke bare blir tynnere og tynnere)