TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig ny eier av MR2 gti targa :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #27693  av Master

I kveld var jeg å henta min MR2! Det var den svarte 90-modellen som var til salgs her på forumet for et par mnd siden. Nydelig bil må jeg si. Den er senka med HKS senkesett 40mm fremme og 25mm bake. K&N-luftfilter, DEFA alarm og Pioneer DEP-5500MP eller noe cdspiller samt et pioneer frontsett. I tillegg til de sommerdekkene på bildet har jeg kjøpt de vinterdekkene som Galaczy hadde tilsalgs her på forumet for litt siden. De er på 205/55R16 (se bilde) men jeg sliter litt med at de tar borti skjermen ved fullt rattutslag eller ved høy fart i sving. Skal ikke hjulbrønnen være stor nok til disse hjula? hmm. Vil jeg møte på samme problem med sommerdekka som er på 215/40R17? Hva bør jeg gjøre for å fikse det? (uten da å sette på originale fjærer igjen da..) Ellers var bilen strøken. Omlakkert og teflonbehandla lakk. gått 174'km. Eneste var at det kommer en vekslende suselyd fra høyre vippelykt i hastigheter over 80 km/t ca. Denne lyden forsvinner hvis jeg feller ned lyktene. Noen som har noe svar på dette? targataket hadde noe vindsus, men ikke mye. Får håpe det hvertfall er vanntett. Prosjekt fremover blir hvite tåkelys, blinklys og kanskje 94+ baklykter (helst us-spec) Styling ser jeg ingen hensikt å montere for bilen brukes om vinteren også, og er lav nok fra før av :) Jeg må si de er noen nydelige biler. vanskelig å tenkte på at de er 12-13 år gamle. var en fryd å kjøre den.
Vedlegg
Front
Front
im000711.jpg (93.24 kiB) Vist 3090 ganger
Bak
Bak
im000701.jpg (75.62 kiB) Vist 3090 ganger
Vinterhjul
Vinterhjul
vinterhjul.jpg (18.72 kiB) Vist 3090 ganger

#27703  av hmsilset

Hei,gratulerer med ny bil 8) Har ikke peiling på hva som
må gjøres jeg,men pen var den ihvertfall :wink:

#27704  av sindrejl

grattiss og velkommen til forumet ;)

#27727  av Master

Hei og takk for respons! :D nå har jeg fått fjerna de gule kupplene i tåkelysene. var et jævla styr! klarte å briste det ene tåkelysets klarglass :evil: men det ser nå bra nok ut:) mulig jeg kjøper meg 2 nye tåkelys med klarere glass etterhvert. hvilken type olje er best å bruke på disse motorene som er gått ca 170' km? halvsyntetisk 10w40 ville vært mitt gjett.

#27728  av chris

Master skrev:Hei og takk for respons! :D nå har jeg fått fjerna de gule kupplene i tåkelysene. var et jævla styr! klarte å briste det ene tåkelysets klarglass :evil: men det ser nå bra nok ut:) mulig jeg kjøper meg 2 nye tåkelys med klarere glass etterhvert. hvilken type olje er best å bruke på disse motorene som er gått ca 170' km? halvsyntetisk 10w40 ville vært mitt gjett.
Jeg har 92 modell, den går på 0W-30 helsyntet. Du bør nok satse på helsyntet i hvert fall. Min har gått over 200' km. Grøftelys med klart glass er standard på 92 og nyere, bare å bestille hos toyota, hvis det skulle bli aktuelt. Husker ikke pris :)

#27731  av Master

nå blir jeg å bruke denne bilen om vinteren også. vet ikke om det har noe å si med tanke på oljevalg. trodde det var bare nye motorer som brukte helsyntetisk olje.. men mulig jeg tar feil

#27732  av chris

Master skrev:nå blir jeg å bruke denne bilen om vinteren også. vet ikke om det har noe å si med tanke på oljevalg. trodde det var bare nye motorer som brukte helsyntetisk olje.. men mulig jeg tar feil
Jeg også kjører bilen hele året :) Jeg har prøvd litt forskjellige oljetyper, men aldri noe annet enn helsyntet.

#27733  av jumbo

Grattis!

#27756  av CelicaTurbo

grattis med bil! :)

angående lyd fra lykten så har jeg ikke hørt om det før, men titt på lykten og se om det er forskjell mellom den og den andre, mulig du mangler plastskjermen som ligger rundt, eller om det er en brist i den?

#27784  av MR2turbo

Gratulerer med ny bil!

Jeg bruker delsyntetisk 5w40 på min bil.. funker fint det ;)

#27789  av cameleon

Gratulerer med ny bil til deg også :) Skal love deg at du ikke kommer til å angre på kjøpet! Bare vær obs nå som det er vinter. De svinger kjappere på rompa enn Brtney Spears :wink:

#27790  av Master

nå tror jeg at jeg har funnet ut hva den lyden fra lykten er: med lyktene oppe er det en vekslende suselyd fra enten frontruta på høyre side, eller targatakets høyre side. ved nedfellte lykter endres luftstrømmen slik at suselyden blir konstant. altså en lekkasje i et av vinduspakningene, mest sannsynlig frontruta i nedkant høyre side, men også t-taket sikkert, men lyden er mer tydelig i front. Noen som har noen ide om hvordan man kan få tetta dette selv og ordentlig? og til info så kjører jeg VELDIG forsiktig.. har knapt hatt sleng på den :) men dekka sitter godt selv i "høy" fart i en sving med snødekke/is

#27793  av s10ne

Grattis!! :D

#27804  av ST205

Gratulerer med tøff og fin bil :)

Og velkommen hvis jeg ikke har sagt det før :D