TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• D2 dempere, dritt eller kun til banebruk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#233534  av kake

TOYPARTS skrev:vi skulle jo egentlig bli forhandler av d2, men vi trakk oss heldigvis i siste liten, vi for vår del anbefaler tein og hks, greit at disse ikke har tuv, men man får det man betaler for. begge disse er i GOD kvalitet.
heh, http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=19050

#233591  av kennethx

Kjører selv på Tein SS, og har hatt de i ett par år nå. Bruker de til gate/bane/drag vinter/sommer. Og må si jeg er meget fornøyd.

Du merker faktisk STOR forskjell på max og min justering av demperene.

Enenste minus jeg har med tein, de går ikke godt med vestlandske vinterveier (Les salt-lake). De ruster en del. Sikkert lurt å behandle de med noe før montering...

http://www.greenline.jp/catalogue/btlis ... ver%20Kits

Faktisk ikke mer en 4,671 for Tein SS her, +Frakt +MVA så klart...men uansett, en god pris for et godt produkt!

Celicaene i denne videoen er begge utstyrt med TEIN Super Street :)

#233609  av Christian

Var ikke noen upris for tein demperene det nei... *banker hodet i veggen litt ekstra*

#233618  av jumbo

kennethx skrev:Enenste minus jeg har med tein, de går ikke godt med vestlandske vinterveier (Les salt-lake). De ruster en del. Sikkert lurt å behandle de med noe før montering..
Og ikke minst holde de så rene som mulig hele tiden...

Mine også hadde rustet en del i nedre del av fjærene der de presses sammen, men så er jo ikke det så rart egentlig tatt i betraktning at det sikkert ligger våt grus der og godgjør seg rimelig mange dager i løpet av et år...

Pusset ned og satte inn mine med Brunex før lakkering

#235525  av A_hjelme

noen som vet hvor harde fjærene er på d2?
Lurte på å prøve med mykere fjærer.

#235761  av SMT

mine funker som snus! :D jeg har 3,5kg fjærer,og jeg merker ganske greit forskjell på justeringene.

men det er ingen tvil om at de er STIVE :!: men jeg liker det...
for da må jeg holde farts grensene rundt i distriktet her jeg bor,og har dermed redusert faren for og miste lappen :wink: (har veldig dårlige veier)

#235770  av celicat23

Hvis man skal kjøre i salt-lake så er KW tingen.

http://www.kw-gmbh.de/uk/20_Technology/ ... /index.php

Når testen først kom ut var det bilder av alle de andre de testet, med navn. Finner det ikke igjen nå. Konkurrentene ble kanskje LITT sure når KW la det ut? :lol:

#235776  av jumbo

Dessuten er det jo fjærene som får det først, lenge før selve demperen... litt våt sant der fjæra smaler inn kombinert med litt kjøring på humpete vei er jo nesten jevngodt med sandblåsing i slow motion

#235909  av Christian

Har kjørt litt mer på de nå og det virker som om de mykner noe. De er fortsatt dønn stive, men det er en viss demping i de. Og da er det greit.

Så da får jeg bare kjøre på de til de evnt. ryker :roll:

#235922  av jumbo

dvs ca to uker til? :lol:

#235927  av Christian

En del av min lille plan, selger skal i såfall få sende meg nye dempere til han ikke orker mer! :P

#238796  av Christian

De løsner faktisk greit etterhvert. Er ok etter vei nå, og gode på bane :)

#238806  av Morten

Christian skrev:De løsner faktisk greit etterhvert. Er ok etter vei nå, og gode på bane :)
Er det en annen måte å si "jeg har blitt vant med de" på tro? :mrgreen:

#238809  av donk2k

Jeg kjøpte D2 til min mr2 mk1. Der bestillte jeg nesten dobbelt så stive fjærer enn det som fulgte med. Både forran og bak. Da var det ikke snakk om at det rørte seg annet enn på rudskogen... Tipper man med fordel kan bestille litt mykere fjærer enn de som følger med om man kjører mye utenfor bane med de..

#238865  av Christian

Morten skrev:
Christian skrev:De løsner faktisk greit etterhvert. Er ok etter vei nå, og gode på bane :)
Er det en annen måte å si "jeg har blitt vant med de" på tro? :mrgreen:
Nei :) De er merkbart mykere nå. I starten fulgte ikke dekke veibanen skikkelig, i dumper i sving merket man at dekket hoppet sidelengs. Ikke morro! Det gjør de ikke lenger. Men en annen ting er holdbarheten på de, den er jeg spent på :wink: