TOYPARTS skrev:vi skulle jo egentlig bli forhandler av d2, men vi trakk oss heldigvis i siste liten, vi for vår del anbefaler tein og hks, greit at disse ikke har tuv, men man får det man betaler for. begge disse er i GOD kvalitet.
Kjører selv på Tein SS, og har hatt de i ett par år nå. Bruker de til gate/bane/drag vinter/sommer. Og må si jeg er meget fornøyd.
Du merker faktisk STOR forskjell på max og min justering av demperene.
Enenste minus jeg har med tein, de går ikke godt med vestlandske vinterveier (Les salt-lake). De ruster en del. Sikkert lurt å behandle de med noe før montering...
Faktisk ikke mer en 4,671 for Tein SS her, +Frakt +MVA så klart...men uansett, en god pris for et godt produkt!
Celicaene i denne videoen er begge utstyrt med TEIN Super Street
Legg innLagt inn:11 apr 2007 15:33
av Christian
Var ikke noen upris for tein demperene det nei... *banker hodet i veggen litt ekstra*
Legg innLagt inn:11 apr 2007 16:15
av jumbo
kennethx skrev:Enenste minus jeg har med tein, de går ikke godt med vestlandske vinterveier (Les salt-lake). De ruster en del. Sikkert lurt å behandle de med noe før montering..
Og ikke minst holde de så rene som mulig hele tiden...
Mine også hadde rustet en del i nedre del av fjærene der de presses sammen, men så er jo ikke det så rart egentlig tatt i betraktning at det sikkert ligger våt grus der og godgjør seg rimelig mange dager i løpet av et år...
Pusset ned og satte inn mine med Brunex før lakkering
Legg innLagt inn:20 apr 2007 12:23
av A_hjelme
noen som vet hvor harde fjærene er på d2?
Lurte på å prøve med mykere fjærer.
Legg innLagt inn:21 apr 2007 12:37
av SMT
mine funker som snus! jeg har 3,5kg fjærer,og jeg merker ganske greit forskjell på justeringene.
men det er ingen tvil om at de er STIVE men jeg liker det...
for da må jeg holde farts grensene rundt i distriktet her jeg bor,og har dermed redusert faren for og miste lappen (har veldig dårlige veier)
Når testen først kom ut var det bilder av alle de andre de testet, med navn. Finner det ikke igjen nå. Konkurrentene ble kanskje LITT sure når KW la det ut?
Legg innLagt inn:21 apr 2007 14:54
av jumbo
Dessuten er det jo fjærene som får det først, lenge før selve demperen... litt våt sant der fjæra smaler inn kombinert med litt kjøring på humpete vei er jo nesten jevngodt med sandblåsing i slow motion
Legg innLagt inn:22 apr 2007 10:13
av Christian
Har kjørt litt mer på de nå og det virker som om de mykner noe. De er fortsatt dønn stive, men det er en viss demping i de. Og da er det greit.
Så da får jeg bare kjøre på de til de evnt. ryker
Legg innLagt inn:22 apr 2007 11:19
av jumbo
dvs ca to uker til?
Legg innLagt inn:22 apr 2007 11:35
av Christian
En del av min lille plan, selger skal i såfall få sende meg nye dempere til han ikke orker mer!
Legg innLagt inn:06 mai 2007 10:48
av Christian
De løsner faktisk greit etterhvert. Er ok etter vei nå, og gode på bane
Legg innLagt inn:06 mai 2007 11:11
av Morten
Christian skrev:De løsner faktisk greit etterhvert. Er ok etter vei nå, og gode på bane
Er det en annen måte å si "jeg har blitt vant med de" på tro?
Legg innLagt inn:06 mai 2007 11:16
av donk2k
Jeg kjøpte D2 til min mr2 mk1. Der bestillte jeg nesten dobbelt så stive fjærer enn det som fulgte med. Både forran og bak. Da var det ikke snakk om at det rørte seg annet enn på rudskogen... Tipper man med fordel kan bestille litt mykere fjærer enn de som følger med om man kjører mye utenfor bane med de..
Legg innLagt inn:06 mai 2007 12:37
av Christian
Morten skrev:
Christian skrev:De løsner faktisk greit etterhvert. Er ok etter vei nå, og gode på bane
Er det en annen måte å si "jeg har blitt vant med de" på tro?
Nei De er merkbart mykere nå. I starten fulgte ikke dekke veibanen skikkelig, i dumper i sving merket man at dekket hoppet sidelengs. Ikke morro! Det gjør de ikke lenger. Men en annen ting er holdbarheten på de, den er jeg spent på