Side 3 av 4

Legg innLagt inn:08 okt 2007 11:52
av 2r-e-rik
k_one skrev:
2r-e-rik skrev:det er kristoffer du heter sant?
bilen din står i garasjen til naboen for tida?
Nope, jeg heter Kenneth :)
Men lillebroren min heter Kristoffer.
Stemmer nok at bilen står hos Odd ja!
Hvordan går det med Supra'n din forresten? Har du solgt den eller har du den ennå?
hehe, ja da var det oppklart.
bilen min ja... den står hjemme den.. jeg har planer om å selge den men ikke sånn som den ser ut nå....

Legg innLagt inn:08 okt 2007 11:54
av 2r-e-rik
k_one skrev:
2r-e-rik skrev:
TommR skrev:ser konge ut. gleder med til å komme og se på deler en dag. ;)
du tommr: du som jobber på toyota asker å bærum?
Nope igjen...Tommy jobber som heismontør ;)
hmmm.. da er det vist enda en mk3 supra i området som er rød.

Legg innLagt inn:08 okt 2007 13:46
av k_one
2r-e-rik skrev:
k_one skrev:
2r-e-rik skrev: du tommr: du som jobber på toyota asker å bærum?
Nope igjen...Tommy jobber som heismontør ;)
hmmm.. da er det vist enda en mk3 supra i området som er rød.
Tommy bor på Tranby, så ja, det nok det da...hehe

Legg innLagt inn:08 okt 2007 13:48
av k_one
Andreazz skrev: På Supraen er det en trykkstyrt ventil på servopumpa som bypasser litt luft rundt gasspjeldet for å unngå drop i turtall når man svinger. Stjeler jo helt klart effekt-....på tomgang ja! Men har du problem når det kommer litt turtall på motoren har du rett å slett for liten motor! hehe.. :D Men det er jo sikkert morrsomt å prøve et større hjul å se om det blir noen forskjell!
For å være ærlig så aner jeg egentlig ikke om det har noen effekt, men jeg får stole på at Fensport har laget et produkt som fungerer..hehe.
Ikke det at servopumpa noen gang har bekymret meg men.. :P

Legg innLagt inn:08 okt 2007 13:53
av k_one
EXS skrev:ser du kjøre samme oppsett på bremsene som jeg gjør.. :) (du vil ikke bli skuffet)

men hvor mye ga du for skivene bak?? på min bil så ville de ha over 6000kr for skivene bak
Har hørt masse bra om BlackDiamond + Ferrodo er en bra kombinasjon.
Gleder meg til å prøve :)
Forresten, har du Ferrodo klosser bak? Sist jeg var hos Kollevold klarte de ikke å finne noen Ferrodo klosser som passet, men hvis du har det så kan du kanskje hjelpe med et delenummer??

6000,- for skivene bak?? :shock: Jeg betalte kun i underkant av 1300,- kr + mva for disse hos Fensport....

Legg innLagt inn:08 okt 2007 13:53
av k_one
FireFox skrev:Ser bra ut dette her.. må få se noen bilder av bilen snart da ;)
Kommer så fort jeg får bilen tilbake :D

Legg innLagt inn:09 okt 2007 15:09
av tettwatt
koselig prosjekt med plenty av info... I like it :D

Legg innLagt inn:09 okt 2007 21:47
av EXS
k_one skrev:
EXS skrev:ser du kjøre samme oppsett på bremsene som jeg gjør.. :) (du vil ikke bli skuffet)

men hvor mye ga du for skivene bak?? på min bil så ville de ha over 6000kr for skivene bak
Har hørt masse bra om BlackDiamond + Ferrodo er en bra kombinasjon.
Gleder meg til å prøve :)
Forresten, har du Ferrodo klosser bak? Sist jeg var hos Kollevold klarte de ikke å finne noen Ferrodo klosser som passet, men hvis du har det så kan du kanskje hjelpe med et delenummer??

6000,- for skivene bak?? :shock: Jeg betalte kun i underkant av 1300,- kr + mva for disse hos Fensport....

fikk ikke ferodo klosser bak nei, det kunne de ikke få tak i akkurat da så jeg kan desverre ikke hjelpe med noe delenummer , men jeg kan høre med de jeg handler med neste gang jeg er innom.

grunnen til at skivene bak på min var så dyre er at de nesten ikke er produsert slike til den modellen (E11)

Legg innLagt inn:10 okt 2007 23:10
av k_one
For de som har maset om å se "gliset" her er et lite photoshop'a bilde:

Legg innLagt inn:10 okt 2007 23:12
av k_one
var ute litt for sent i kveld for å ta bilder, så dette ble det eneste som ble sånn noenlunde brukbart.
Tar vel flere i morgen.
(og jada, vet at det er litt "rough edges" på bildet...lagde det som avatar, så jeg gadd ikke bruke all verdens tid på å renske bakgrunn...hehe)

Legg innLagt inn:10 okt 2007 23:13
av k_one
tettwatt skrev:koselig prosjekt med plenty av info... I like it :D
Det er fint å se at det blir satt pris på :D
Mer kommer fortløpende!

Legg innLagt inn:10 okt 2007 23:14
av k_one
EXS skrev:grunnen til at skivene bak på min var så dyre er at de nesten ikke er produsert slike til den modellen (E11)
ah, I see...trodde av en eller annen grunn at vi hadde samme bil jeg skjønner du..hehe

Re: Celica GTi '87 Cab - Go'bilen får noen velfortjente upgrades

Legg innLagt inn:09 mai 2008 01:16
av k_one
Ok, det har ikke vært så mye updates i det siste da bilen så og si har stått i garasje i hele vinter.
Litt kjøring har det dog blitt, nok til å resultere i en bulket venstre forskjerm...(men det er en heeeelt annen historie...)
Uansett, ingen fare, for jeg har nå bestemt meg for å restaurere bilen innenfra og ut...alt skal skrues fra hverandre, alt skal sandblåses/syrebades/pusses/byttes (alt etter hva som må til), ny lakk skal på, nytt interiør(skinn, oppdatert dash etc) skal inn og til slutt skal det monteres motor. Litt usikker på om jeg skal sette i en nyere 3S-GTE eller om jeg skal overhale 3S-GE'n...
Først på tapetet er karosseri og målet er å ha den ferdig før året er omme. I og med at dette er en cabriolet og dermed den perfekte sommerbil begynner jeg nok ikke demonteringen før til høsten.

I mellomtiden har bilen fått seg nye sko som ser slik ut:

Bilde

Bilde

Bilde

Compomotive 8 x 18" :P
Kjøpte de hos Kollevold i dag og er ganske så fornøyd med det!
Den obeservante leser har kanskje lagt merke til at det mangler noe essensielt for å få dette på bilen, så dermed blir det en desperat jakt i morgen på 4 stk dekk i dimensjonen 215/35 18, som det ikke er veldig mange produsenter som lager og enda færre importører som lagerfører. Dette vil gi meg en 3% økning i størrelse sammenlignet med originalhjul. Ikke ideelt, men innfor lovlig grenser.
215/30 18 hadde vært så og si perfekt, men dette ser ut til å være en ennå sjeldnere dekkvariant så hvis noen har noen tips så mottaes de med takk!
Målet er å få bilen klar til treffet på Våler på mandag (og i og med at mandag er helligdag betyr det at dekk MÅ ordnes i morgen eller aller senest lørdag...)

Hvis noen for øvrig har noen gode tips på lakk og eller restaureringsverksteder så hadde det vært fint å fått noen linker.
Ser for meg at mye av demonteringen av bilen blir gjort av meg selv m/litt hjelp, men selve jobben med pussing, sveising, lakking etc. er ikke noe jeg føler jeg kan ta på meg så dette blir nok satt bort.
Hvis det er noen her på forumet som vil ta på seg jobben (og som er FLINKE!!) så er det bare å sende PM med pris.
Er også på utkikk etter folk/firmaer som gjør interiør, så det er bare å skrike ut her også...dette blir dog neppe før til neste år.

Re: Celica GTi '87 Cab - Go'bilen får noen velfortjente upgrades

Legg innLagt inn:09 mai 2008 07:52
av FireFox
Dette høres jo veldig bra ut :) man kan trygt si at det er skjelden man ser en strøken t16 og særlig cab, så dette kan bli møe bra ;)
Trodde først du hadde planer om å få bilen helt ferdig før året er omme, men da hadde du vært litt vell optimist hehe.
Men lykke til. Jeg kjøper`n når du er ferdig :P

Re: Celica GTi '87 Cab - Go'bilen får noen velfortjente upgrades

Legg innLagt inn:09 mai 2008 11:26
av k_one
Ja, hele bilen ferdig før året er omme er som å tro på julenissen..hehe..med mindre jeg vinner 44 mill i lotto på lørdag da :P
Anyway, tviler sterkt på at den er til salgs når jeg er ferdig med mindre du vil skille lag med en anselig sum penger. Bilen har vært i familien i 13 år nå og jeg hadde planlagt ha den minst like mange år fremover.
Håper på at den kan være ferdig i løpet av 2009, men budsjetter vil jo også være med å bestemme progresjonen...å pusse opp bil i Norge er ikke akkurat billig for å si det sånn ;)