Grunnet oppstart av eget firma måtte jeg i 2004 selge min kjære MR2 mk3.
Jeg har siden den gang levd en ytterst trist biltilværelse (Golf 2) og det var ikke før at pappa tidligere i år bøyde seg for fienden(les:Audi) og kjøpte seg en A4 at ting begynte å se lysere ut.
Celica GTi Cab'n som har vært i familieeie de siste 13 årene ble da nemlig min for en fornuftig sum penger. Bilen er jo i og for seg fin nok som den er den, den er faktisk utrolig velholdt til '87 modell å være og ruller fortsatt rundt med speilblank original lakk (nesten iallefall) og et tak som tross litt slitne gummpakninger fortsatt er helt fint uten merker på hverken vinyl eller trekk.
Men, som kjent, det er jo ikke bare bare å holde en bil original.
Har derfor startet et lite prosjekt nå i sommerferien.
Dette er allerede utført: (Kjøpt hos Kollevold Rallyimport)
I tillegg så skal følgende kjøpes inn hos Fensport etterhvert:
Er det noen som har noen gode forslag til farge på en ST162 CAB?
(Bilder av originalen kommer snart)
Har også vurdert ny eksos, kom gjerne med innspill her.
I tillegg så vurderes bodykit fra PSG før en evt. hellakkering. Har kun funnet dette kittet til ST162. Hvis noen andre har sett noe annet, vennligst spytt ut.
Jeg fikk forøvrig noen kule 17" felger av min bror tidligere i år, men da jeg hadde de inne for balansering tidligere i dag viste det seg at felgene var langt ifra runde. (Jeg har aldri sett verre kast i en felg som ikke har vært med på crash før)
Så hvis noen har noen gode forslag til nye sommersko så er det bare å tipse i vei. Kan evt. være interessert i å kjøpe noe brukt for resten av denne sommersesongen også hvis noen har noe liggende.
Gleder meg som en liten unge på julaften til å få begynt, og nå skal jeg også prøve å gjøre mesteparten selv. (Selv om jeg hverken har plass, verktøy eller peiling..hehe)
Skal prøve å legge ut bilder etterhvert som ting skjer.

Jeg har siden den gang levd en ytterst trist biltilværelse (Golf 2) og det var ikke før at pappa tidligere i år bøyde seg for fienden(les:Audi) og kjøpte seg en A4 at ting begynte å se lysere ut.
Celica GTi Cab'n som har vært i familieeie de siste 13 årene ble da nemlig min for en fornuftig sum penger. Bilen er jo i og for seg fin nok som den er den, den er faktisk utrolig velholdt til '87 modell å være og ruller fortsatt rundt med speilblank original lakk (nesten iallefall) og et tak som tross litt slitne gummpakninger fortsatt er helt fint uten merker på hverken vinyl eller trekk.
Men, som kjent, det er jo ikke bare bare å holde en bil original.
Har derfor startet et lite prosjekt nå i sommerferien.
Dette er allerede utført: (Kjøpt hos Kollevold Rallyimport)
- - K&N Luftfilter(innsats type)
- K&N Oljefilter (HP1003, hvis noen lurte)
- Oljebytte, Castrol Magnatec
- Ferrodo DS2500 bremseklosser foran (Kjøpt inn, ikke montert)
- Stålspunne bremseslanger fra Goodrich (Bestilt, kommer i aug.)
- - Black Diamond Bremseskiver (Borret og slisset) foran og bak.
- Pagid/Mintex bremseklosser bak(Ferrodo har dessverre ikke bakklosser til Celica i DS2500 serien)
- KONI justerbare dempere foran og bak
- Fensport Performance Senkesett(-35mm, ca20%stivere en org.)
- Whiteline Anti Roll Bar, foran og bak
- Superflex Polyurethane pakninger til hele understellet
- NGK Iridium tennplugger
- Fensport Alloy Power Steering Pulley m/Oversized belt

- - Shifter Cable Bushing Kit
- Shifter Base Bushing Kit
- Stainless Braided Clutch Hose
- Extended Clutch Slave Cylinder Push Rod
- Polyurethane Engine Mount Kit
I tillegg så skal følgende kjøpes inn hos Fensport etterhvert:
- - Superchips "ICON". "Chip" som gir 3S-GE motoren ca 8 HK mer ved 4500RPM, og bedre gassrespons fra 3000RPM
- High Capacity Fuel Pump Kit
- Power Boost Valve
- HELIX Stage 2 Uprated NA Clutch
Er det noen som har noen gode forslag til farge på en ST162 CAB?
(Bilder av originalen kommer snart)
Har også vurdert ny eksos, kom gjerne med innspill her.
I tillegg så vurderes bodykit fra PSG før en evt. hellakkering. Har kun funnet dette kittet til ST162. Hvis noen andre har sett noe annet, vennligst spytt ut.
Jeg fikk forøvrig noen kule 17" felger av min bror tidligere i år, men da jeg hadde de inne for balansering tidligere i dag viste det seg at felgene var langt ifra runde. (Jeg har aldri sett verre kast i en felg som ikke har vært med på crash før)
Så hvis noen har noen gode forslag til nye sommersko så er det bare å tipse i vei. Kan evt. være interessert i å kjøpe noe brukt for resten av denne sommersesongen også hvis noen har noe liggende.
Gleder meg som en liten unge på julaften til å få begynt, og nå skal jeg også prøve å gjøre mesteparten selv. (Selv om jeg hverken har plass, verktøy eller peiling..hehe)
Skal prøve å legge ut bilder etterhvert som ting skjer.