Side 3 av 5

Legg innLagt inn:20 okt 2007 19:34
av GhostRider88
RoarL skrev:Step by step:

1: Kjør hit:
Bilde

2:Spør de karene som sitter der i rød T-skjorte. :)
hhehehehehehe :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

tar poenget :D :wink:

Legg innLagt inn:20 okt 2007 20:08
av RoarL
Håper du finner ut av det :) :)

Legg innLagt inn:20 okt 2007 20:12
av GhostRider88
RoarL skrev:Håper du finner ut av det :) :)


hehe er der nesten hver dag så ;)

Legg innLagt inn:21 okt 2007 17:15
av kake
For all del kjøp decat-pipen også. Caten som sitter der originalt struper jo motoren så det holder mellom 6' og 7'k rpm. På 3SGE med og uten cat skiller det faktisk 4h.k. Bilen går glatt igjennom eu-kontrollen på avgassålinga med decatpipen, forutsatt at motoren din er frisk.

Toyota har ikke eksospakninger til det anlegget, så bare glem å dra dit. Første gang jeg satte på mitt brukte jeg forresten de som var tiltenkt oem, og de er for små, struper eksosflow'en og har ca bare 35% av kontaktflata der hvor pakningen skal ligge. Resultat etter en dag på rudksogen var at hele dritten smelta og det var eksoslekk som ikke hørtes spes bra ut, bilen gikk også merkbart dårligere.

Svendsen eksos har pakninger som passer, det er bare å ta skyvelæret og måle diametern. Jeg fikk noen nissanpakninger som passet 95%. Hadde også på litt eksospasta og har ikke hatt noe som helst lekkasje på 2 sesonger og x antall banekjøringer nå.

Legg innLagt inn:22 okt 2007 03:20
av Nils
Hadde akkurat samme anlegget på min gamle bil, og jeg kjøpte pakninger på Toyota som var helt like de som satt på orginaleksosen.

Trengte ikke bestill heller, det var hyllevare. De hadde en hel kasse med de pakningene.Tror jeg ga noe rundt 80-90kr for 2 stk. Helt runde pakninger uten slike bolthull som en del andre bilmodeller har.

Vet ikke om det er noen forskjeller på de forskjellige årsmodellene jeg, men på min så var de pakningene jeg fikk på Toyota 100% riktige.

ang kat.

Legg innLagt inn:22 okt 2007 10:07
av Nico_18
eller så harj eg en katt. liggenes til 92 mr2 gti. hvis noen er intressert, er brukt, men helt fin:)

Re: ang kat.

Legg innLagt inn:22 okt 2007 14:10
av GhostRider88
Nico_18 skrev:eller så harj eg en katt. liggenes til 92 mr2 gti. hvis noen er intressert, er brukt, men helt fin:)
mulig jeg er intr om det skulle skje noe under montering med den CAT'en jeg har :)

Fikk svar på bestillingen min ifra toyota i dag og jeg har bestillt de to boltene som holder selve eksosanlegget til karosseriet. Dette var to like bolter og den ene måtte bestilles i fra Belgia. Det andre av bolter og pakkninger var hyllevare i Drammen. Vet ikke om jeg trenger disse boltene egentlig, men synes det virket som en god ide å bytte alle gamle bolter og skruer når jeg først skrur de ut.

De måtte ha Chassisnr. på bilen min, slik at det blir lettere
å finne rett delenr. ved evt. seinere bestillinger

Vet ikke helt når jeg får montert anlegge siden jeg er avhengig av disse delene i fra toyota, men de delene som er lagervare burde jeg få ganske kjapt og jeg har jo disse boltene som holder eksosen til bilen fra før så keg kan jo seff bruke disse omigjen.

Legg innLagt inn:22 okt 2007 15:14
av GhostRider88
Har nå funnet ut at jeg kjøper med CAT erstatteren siden min Cat var ganske morken... Det jeg lurer på nå da er om jeg skal bruke varmeskjoldet? Dette er også rimelig morkent og egner seg ikke til gjenbruk.

Og til dere som har dette anlegget. Er Cat-erstatteren skrudd på anlegge? og hva trenger jeg nå helt konkret for å montere dette anlegget nå?

Har bestillt 2 pakninger ifra toyota , 4 bolter (2 som holder CAT og anlegget sammen og de 2 som holder CAT og det røret som går opp til motoren) Samt disse to boltene som holder anlegget til karosseriet.

Trenger jeg noe mer enn dette når jeg skal bytte anlegg og cat?

Legg innLagt inn:22 okt 2007 17:36
av GhostRider88
noen som vet?

Lurer også på om det er nok å skru ut de to boltene som holder anlegget fast til karosseriet og de to boltene som holder CAT og røret til motoren før man tar anlegget av. Det er vel ikke nødvendig å skru ut de to boltene mellom CAT og eksosanlegget?

Legg innLagt inn:22 okt 2007 18:08
av kake
GhostRider88 skrev: Og til dere som har dette anlegget. Er Cat-erstatteren skrudd på anlegge? og hva trenger jeg nå helt konkret for å montere dette anlegget nå?

Har bestillt 2 pakninger ifra toyota , 4 bolter (2 som holder CAT og anlegget sammen og de 2 som holder CAT og det røret som går opp til motoren) Samt disse to boltene som holder anlegget til karosseriet.

Trenger jeg noe mer enn dette når jeg skal bytte anlegg og cat?
Cat'en er ikke skrudd på, den festes med 2 bolter på hver side. Bestilte du pakninger på chasssisnummer så vil de ikke passe som sagt. Mongoose'en har jo mye større innvendig diameter enn oem anlegget. Bare stikk innom svendsen eksos du, så finner de både bolter og pakninger til deg for en billig penge.

Legg innLagt inn:22 okt 2007 18:14
av GhostRider88
kake skrev:
GhostRider88 skrev: Og til dere som har dette anlegget. Er Cat-erstatteren skrudd på anlegge? og hva trenger jeg nå helt konkret for å montere dette anlegget nå?

Har bestillt 2 pakninger ifra toyota , 4 bolter (2 som holder CAT og anlegget sammen og de 2 som holder CAT og det røret som går opp til motoren) Samt disse to boltene som holder anlegget til karosseriet.

Trenger jeg noe mer enn dette når jeg skal bytte anlegg og cat?
Cat'en er ikke skrudd på, den festes med 2 bolter på hver side. Bestilte du pakninger på chasssisnummer så vil de ikke passe som sagt. Mongoose'en har jo mye større innvendig diameter enn oem anlegget. Bare stikk innom svendsen eksos du, så finner de både bolter og pakninger til deg for en billig penge.
nå passet jo disse pakningene og boltene for Nils som hadde samme anlegg som det jeg skal ha.

Men når jeg skal skru det av, holder det da og skru ut de boltene som holder anlegget fast til karosseriet og de to boltene som holder CAT og røret opp til motoren sammen. Man behøver vel ikke å skru av CAT'en i fra anlegget for å få det av ?

Legg innLagt inn:22 okt 2007 18:16
av BrennaRacing
Det holder med å skru av de boltene som du sier ja. Du trenger ikke å løsne katen fra "utblåssiden" Kan være litt trangt å komme til de boltene øverst, men er ikke no stort problem så lenge du har en fastnøkkel og en skralle med forlenger.

Legg innLagt inn:22 okt 2007 18:24
av GhostRider88
BrennaRacing skrev:Det holder med å skru av de boltene som du sier ja. Du trenger ikke å løsne katen fra "utblåssiden" Kan være litt trangt å komme til de boltene øverst, men er ikke no stort problem så lenge du har en fastnøkkel og en skralle med forlenger.
godt å høre :) Blir jo litt mindre jobb da ;)

Grunnen til at jeg helst vil ungå å skru ut disse to boltene som holder CAT og eksosanlegget samme er fordi disse er rimelig rustne. Det samme gjelder CAT'en min ;) Så skal bli godt å skifte ut til den CAT erstatteren.
Dette varmeskjodet som sitter på org CAT'en skal vel ikke på den nye CAT erstatteren `? Denne sitter jo fast på org CAT'en. Den er ganske rusten den også :P

Legg innLagt inn:22 okt 2007 18:30
av BrennaRacing
Har akkurat byttet cat på min også, å på den som satt der fra før var det ikke no varmeskjold. men den "nye" var det skjold på. Så det tror jeg du greit kan kaste i søpla :D

Legg innLagt inn:22 okt 2007 18:31
av kake
GhostRider88 skrev: nå passet jo disse pakningene og boltene for Nils som hadde samme anlegg som det jeg skal ha.
Vet ikke hva han hadde, men benytter du chassisnummer og bestiller oem pakninger vil det se omtrendt slik ut, det grå skal forestille pakningen. Den vil strupe eksosen og ikke ha nok kontaktflate i ytterkant. Er ikke noe særlig å skjære til heller da disse er av metall.