TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mk3 turbokit - hvilket er best? Har noen montert?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #40150  av 2kMK3
 
Goose skrev:25-30 lapper for et kit som trenger 6,5-7,5 psi uten intercooler og uten oljekjøler for å få ut 190 hk?

jaja...

Skal nok til polen og montere kitet til zastec... da får ejg evartfall med intercooler oljekjøler +++ og alt dette ved max 0,5 bar
Goose, det som er med dette kitet er at det ser veldig greit ut å montere selv. Og overkommelig å tune. Hvis jeg ikke finner noen her i landet som kan montere turbokit (og ta problemene som kan komme i ettertid) er det bedre å gjøre det selv. Da kan man jo reversere jobben og iallefall få en kjørbar bil. :)

Dog er både intercooler og oljekjøler litt problematisk på bilen vår da dette bør monteres i front for å få noen effekt. Oljekjøler tror jeg ikke man trenger før man skal dra ut et seriøst ant gamp heller - iallefall ikke så mange andre som snakker om oljekjøler ifm turbokit.

Man kan selvsagt utvide PE kitet med intercooler osv, men dette er jo noe man kan ta etterhvert som man føler for mer spark. Og når det gjelder hjemmeinstall er det kanskje en ting som gjelder mer enn annet: Keep it simple :D Men en oljetemp-måler, temp på FI osv bør gi en grei oversikt over tingenes tilstand, samt viser om det er behov for intercooler / oljekjøler etc.

Men om du monterer turbo fra Polen, så kan vi vel komme og titte litt? Funker det greit (over litt tid) er det klart noe å vurdere.

 #40151  av spkstrp
 
hva koster det å få en tsport motor med 190 gamp i en mr2 da?

 #40152  av 2kMK3
 
spkstrp skrev:hva koster det å få en tsport motor med 190 gamp i en mr2 da?
Først og fremst motoren :) pluss et monteringskit. Ny ECU. Litt tilpasning av eksos pluss pluss. Motoren og evt. monteringen er nok det som koster. Men om man finner en Celika som er skadet i baken (er vel kanskje oftest i fronten :twisted: ) så er jo saken biff? :roll:

 #162794  av hybris
 
Drar opp denne tråden igjen. janerk har jo tydeligvis fått lampka kit på sin bil siden sist.. Har noen vært i polen med sin celica eller mr2 - eller ble alle hijacket og drept på turen nedover siden tråden døde? ;) :D


Finnes det fornuftige turboalternativer som ikke koster en halv arm? TTE sitt kitt har blitt tilgjengelig siden sist noen skrev i denne tråden, men når jeg kontaktet de skulle de ha 6.844Euro inkludert montering. (Til gjengjeld tok det 8 timer, i stedenfor 3 uker som polakkene til goose visstnok skulle bruke)

 #162801  av Goose
 
Er ingen som har vært i polen nei, vet bare at Zastec har hentet ut 300hk fra VVTI motoren til celica, men de holder tror jeg det hemlig siden ingenting er oppdatert på hjemme siden deres.

Siden ser ikke ut til å være oppdatert på noen laaag tid.

Det sikreste nå er C2power tubo kit til celica. Har ikke kikket på hjemmesidene dems mulig de har noe til mr2.
 #251403  av bøh!
 
Priser fra stylingkompaniet.com
Virket som de gutta hadde peiling :)

http://www.turbo-kits.com/mr2_s_turbo_kits.html

Shipping cost: 2850:-
Clutch: 4500:-
Turbokit with fuel upgrade and turboupgrade: 46250:-

Mounting turbokit: 7440:- I have here counted on that mounting only takes maximum 16 effective hours for the turbokit.
Mounting clutch: 3720:- (8 hours)
Programming: 3720:- Very hard to calculate but this price is calculated of that it only takes 1 day. (this can be higher)

Total cost: 68480:-

All prices are calculated to Swedish currency.

--------
Goose: har penger og tid i etter august hvis du skal nedover...
26000 er tross alt mye billigere...