TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica st202 bildeUpdate 17,08,08

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #284837  av GhostRider88

fulgt med på dette litt nå og jeg er spent på å høre om vår aller kjære gill har fått fikset bilen. Er jo lov å håpe
 #284856  av ludde

Hei

Mine kjære far er en opptatt man som har bestemt at han skal ordne alt, jeg og noen kompisser med lappen får ikke ta bilen på naf eller ringe Gill.

Ihvertfall pappa ringte han idag og da sa herr Gill at bilen var ferdig. Jeg hoppa i taket når pappa sa det, MEN så kom bomba fra pappa" han har fikset alle 3 feilene" Det var _4_ feil, ikke 3. Så Gill har fiksa eksosen, bytta clutch (som han garantert kjøpte brukt) og fiksa brekket (med teip), MEN skivene bak har han gitt faen i. Jeg spurte min far hva som var poenget ved nafe en bil når alle 4 feilene ikke var utbredt, men da ble han sur(for pappa husket jo ikke hvilke feil det var)...

Uansett så er jeg faktisk ikke veldig fornøyd for verst tenkelig scenario har oppstått, vi nafer bilen og han har ikke utbredt alle feil. Det er jeg veldig sikker på at kommer til å skje på onsdag og da gir jeg f***.

Skjer det så kjøper jeg bil helt selv ett annet sted hvor jeg ikke må mase eller plage pappa for at han skal få ut fingern....

Sitter her og vet at det kommer til så skje og da blir det litt krangling og jeg må sikkert vente i 3-4 uker på at han har dratt på skroten for å finne nye skiver bak...

Jeg beklager ordspråket, men jeg kasta nettopp inn håndklet.... Både når det gjelder pappa og når det gjelder Gill

Edit: jeg vil ikke ha rutene til gill knust i førsteomgang siden det alltid er to sider av en sak....
 #284861  av celicat23

Som det er sagt tidligere her: be om kvittering på delene som er byttet. Lite intressangt og få gamle slitte deler satt på bilen..

Og skjønner frusterasjonen din. Lappen, vil ha bil, råne litt med teens'a :lol: Du får ta det som nyttig lærdom: en type mennesker handler du ikke bil av.
 #284872  av Zepticon

Men hvem som sier at du skal gidde der her da... Si til faren din at du ikke vil ha bilen likevell, siden der er GARANTERT at du ikke blir fornøyd. Ring Gill, reis han til helvette og si at du ikke skal ha bilen likevell, sleng på røret!, og begynn å let etter ny bil.

Ingen som tvinger deg til å handle hos han....
 #284981  av Tomas

Dette her hadde jeg gitt pent faen i, senest andre gangen etter at han brøt avtalen din. Gi faen i at faren din blir sinna, dra til selgeren og hent pengene dine(dersom det var en nevneverdig sum). Ikke la deg lures av folk som dette!
 #284992  av ludde

Vi får se hvordan det går i morgen. Det kan jo fakisk tenke seg at han har gjort det ordentlig, men det vil bli avslørt på naftesten.

Jeg krysser fingra igjen og hvis alt går bra så har jeg kjøpt meg en fin bil, men hvis nafen er mangelfull så tror jeg at jeg gir opp...
 #284999  av GhostRider88

ludde skrev:Vi får se hvordan det går i morgen. Det kan jo fakisk tenke seg at han har gjort det ordentlig, men det vil bli avslørt på naftesten.

Jeg krysser fingra igjen og hvis alt går bra så har jeg kjøpt meg en fin bil, men hvis nafen er mangelfull så tror jeg at jeg gir opp...
høres ut som et godt valg. Dette går som sagt ikke an, som skrevet tidligere her. Greit det at Gill har dårlig rykte, men dette går langt over streken.
 #285141  av ludde

Og da kan jeg meddele at jeg har blitt eier av en nydelig bil :D

Gill overasket både meg og naf gutta for clutchen og eksosen var reparert ordentlig. Skivene bak og brekkwaiern hadde han glemt, men pytt pytt...

Så jeg tok bilen en tur og den var kjempefin å kjøre (har ikke får prøvd den ordentlig før nå), interiøret er nydelig og clutchen er splitter ny!

HAn slo av litt på prisen siden han hadde vært en dust og vi skrev kontrakt som bla inneholdt at jeg skal få dra til han om 1 uke og få byttet skivene bak og ordne brekket samt hentet vinterfelga!

Så jeg er faktisk kjempefornøyd...! Etter alt tullet så kunne det ikke gått bedre, men nå er heldigvis alt ordnet...

- Morten
 #285153  av empyrium

ludde skrev:Og da kan jeg meddele at jeg har blitt eier av en nydelig bil :D

Gill overasket både meg og naf gutta for clutchen og eksosen var reparert ordentlig. Skivene bak og brekkwaiern hadde han glemt, men pytt pytt...

Så jeg tok bilen en tur og den var kjempefin å kjøre (har ikke får prøvd den ordentlig før nå), interiøret er nydelig og clutchen er splitter ny!

HAn slo av litt på prisen siden han hadde vært en dust og vi skrev kontrakt som bla inneholdt at jeg skal få dra til han om 1 uke og få byttet skivene bak og ordne brekket samt hentet vinterfelga!

Så jeg er faktisk kjempefornøyd...! Etter alt tullet så kunne det ikke gått bedre, men nå er heldigvis alt ordnet...

- Morten
NÃ¥ kan jeg si gratulere med en kjempe herlige bil :D Har du noen planer for den?
 #285167  av castman

Godt at det ordnet seg tilslutt :wink: gratulerer så meget :D
 #285174  av celicat23

ludde skrev:jeg skal få dra til han om 1 uke og få byttet skivene bak og ordne brekket
Slutter ikke og tro på julenissen? :lol: Grattis med bil ivertfall. Synd det skulle bli så mye styr, og at han ENDA ikke har fikset alt. Blir en fin erfaring og dele med andre som vurderer bil fra Gill.
 #285234  av ludde

Jeg regner med at han kommer til å gjøre det da vi skrev det klart inn i kontrakten.

Han er jo ikke lite frekk da, setter på ei skiltramme med "GM bil og mc", han tror virkelig at jeg vil ha den på min bil? :P

Planer for bilen:

Hvite blinkers
- Jdm baklykter
- Bygge anlegg
- vask og polering
- Trekke om armlenet
- Bytte bremseskiver bak (ordnes av Gill om ca 10 dager)
- Ordne håndbrekket (ordnes av Gill om ca 10 dager)
- Bytte ut skiltramma (som om jeg vil reklamere for Gill sin bedrift)
- Brenne skiltramma
- FÃ¥ lappen :P

mener å huske at ts-ogn hadde egne skiltrammer, isåfall hvor?
 #285305  av Trond_V

ludde skrev: - Bytte ut skiltramma (som om jeg vil reklamere for Gill sin bedrift)
- Brenne skiltramma
..og likevel legger du igjen penger hos han, i form av bilkjøp :wink: