TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica st202 bildeUpdate 17,08,08

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #281307  av ludde

Ting som skal gjøres:

- Hvite blinkers
- Jdm baklykter
- Racing stoler
- Bytte alle foringer (vintern)
- Klare blinklys forran, siden
- Coilovers

Ting som er gjort:

- FÃ¥ lappen :P
- Odentlig loff
- Nye felger
- bytte bremseskjold bak høyre og venstre
- Rense alle kaliperne og lakkere de røde
- Bytte bremsesko på håndbrekket høyre
- Bytte bremseskiver bak
- Bygge anlegg
- Trekke om armlenet

------------------------------------------------------------------------- UPDATE 16,08,08---------------------------------
Er veldig lenge siden jeg har skrevet noe her, men endelig er det bilder!
Det som har skjedd er at jeg, på mine slitte Wanli dekk i regn understyrte som rakkern rett i en fortauskant og kvesta
en felg. Så har bilen vært på svendsen eksos for et nytt eksosanlegg fra cat og ut, ender i en 4" nydelig loff.
En 12" cerwin vega sub med 850 w monoforsterker er kobla opp. Alt er nydelig, men med min (u)flaks så er det seff hull i anlegget fra svendsen så den puttrer som faen og skal inn på time på tirsdag.
Har også kjøpt nye felger og dekk, noe jeg er veldig fornøyd med. Motorolja er byttet og alle kalipperne er lakkert røde.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Så hva syntes dere jeg burde gjøre videre med bilen? jeg vurderer grenrør sterkt, for luftfilterkit er allerede bestilt fra streetdesign, og dette skal bygge slik at filteret ligger helt nede ved fangern og får kald luft.

----------------------------------------------------UPDATE 23.05.08------------------------
I det siste har jeg hørt litt lyder fra bremsene og tok derfor av bakhjulene for å ta en titt.
bremseskjoldene på begge sider var gjennomrusta og på høyresiden han halvparten av ytterkanten løst. Så da slo det meg hvorfor gill ikke hadde nevnte dette når han bytta skiver.
Jeg kjøpte nye deler på toyota og begynte å demontere. Alt gikk fint helt til navet skulle av. Den siste skruen var rundet!!! Var mest sannsynligvis derfor han ikke strammet brekket når
han byttet skiver. På celicaen så er det trommelbrems til brekket, vet ikke om det er det på nye biler, men disse bremseskoene var ihvertfall fine på venstre side og utslitt på høyre side.
Fikk hjelp av pappa og etter en stund så fikk vi løs den j***** bolten. Så da sitter jeg her med bilen på stylter og venter på mandag hvor jeg får bremsesko.
Bilder:
Bilde
Bilde
Bilde

For noen uker siden så parkerte jeg gullet mitt på en parkeringsplass midt på natta
og gikk inn og spiste litt mat. Det var midt på natta og jeg tenkte at ingen ville skade bilen min der. Så feil tok jeg. Det stod en grønn folkevogn med tilhenger
like ved og inni den satt det et gammelt ektepar. Når jeg kom ut igjen så fikk jeg sjokk se bildene. Jeg ble rygget inn i av gamlefar. Greit at jeg parkerte litt klønete, men faen!
Se bildene: Kommmer fort, photobucketen er balle...

Bilde

------------------------------------------------------------------------------------------------

NÃ¥ er bilen endelig ankommet (2/04/2008)

Her er ihvertfall bilder av bilen da den ankom:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kjøpsprossessen
|
v

Hei

Etter en lang leting fant jeg denne bilen, den ble solgt av slasken K.S Gill.
Prøvekjøringer ble utført og ved naf testen ble følgende avslørt:

- Utslitt clutch
- Eksos lekkasje
- Brekket tar bare på høyre bakhjul
- Skivene bak har rust

Dette var i hovedsak noe vi hadde funnet ut av selv, men var noe annet småplukk. Så vi inngikk en avtale om at han skulle bytte disse delene før salg.

SÃ¥ om under en uke har jeg bilene hjemme hos meg :D

Dere veit sikkert mer om bilen enn jeg, men dette er det jeg vet...

1994 Mod
km.stand: 170 k
Motor: 2,0 Liter
Effekt: 129KW/175 HK

Den er senka 30 mm og det står 17" sommerfelger på bildene. Bilen er veldig pen i lakken og er nylig lakkert!

Bilder fra annonsen:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med handelen, og selvom Gill er litt småslask så syntes jeg det gikk renere enn forventet
Sist redigert av ludde den 10 sep 2008 13:34, redigert 20 ganger totalt.
 #281317  av lexusmann

Hva skjer med feilene da?? Du har krav om å få de rettet av selger(med mindre den selges " som den står", da)...spesielt clutch og eksos, pluss brekket også...
 #281320  av ludde

Ã…ja...

Skrev kanskje litt uklart, alle feilene skal selgeren (k.s.Gill) ordne opp i. Han monterer en ny clutch, og nye skiver bak samt de to andre tingene.

Ergo, når jeg henter bilen har han rettet opp i de 4 feilene...

Gleder meg som en unge :D
 #281642  av lexusmann

ja, men da er det jo bra!! :D SÃ¥ ut som en flott bil... :wink:
 #283249  av ludde

jaja... Etter sykdom på verkstedet og sykdom på naf moss så er bilen enda ikke hentet!

Bilen blir hentet på osndag den 26 mars. For noen dager siden så kom vognkortet i posten og der var senkesett + noe på tysk oppgitt i merknadder :D

Har følgende planer for bilen:

- Nye felger (metalic svart) 17"
- hvite blinkers rundt hele
- Nye girkule :p
- Sette inn de utørktet skinnsetene med noe fettsaker

Jeg har et lite dilemma hvis jeg går lei mine sputnikk på kasset, enten få tak i en kassetbrenner eller kjøpe nytt anlegg. Trolig utfall blir sistnevnte :P

Gleder meg som en unge
 #284185  av ludde

Guess what?

- Bilen er _IKKE_ ferdig enda!

Er helt grensesprengende, ren og skjær faenskap...

Er så sinna at jeg ikke har ord på det, er vel 3. eller 4. gangen vi har måtte avbestille etterkontrollen på naf.
De stakkarene på naf må tro at jeg tuller med dem.

Så inntil videre anbefaller jeg INGEN (med unntak av mine verste fiender) å handle med K.S. Gill, eier av GM bil.
 #284190  av Tiendreal

det suger... regner med du har latt han få vite om hvor "mildt" irritert du er, men det er jo bare 25 mars nå da :p
vil anbefale en shortshift stang btw, kjøpte min hos http://www.twmperformance.com/shortshif ... ifters.htm
Advarsel: de bruker UPS, som jeg har et noget "frynsete" forhold til.. ( de er kjappe til og transportere, tok 2 dager ifra Canada til norge, men brukte 2 timer på og finne pakka på lokalet dems på økern)
instalerte min rett før påske, og det er en deilig føelse med mye kortere girstang :)
 #284191  av castman

Hva faen somler de med? er bilen betalt? tipper på det og nå gjør selger minst mulig :?
 #284198  av ludde

Nei har nok ikke tråkka så hardt i dritten...

For litt over 5 uker siden så tok jeg han i hånda og betalte håndpenger og fikk utført en fullstendig naf kontroll.
Han skulle ha bilen klar innen en uke. Nå har det gått 5 uker siden jeg tok han å hånda og han setter en ny frist "innen en uke" hver gang.

Jeg er mildt sagt drittlei av det tullet hans, selvom jeg har vognkortet i hånda så vurdere jeg sterkt å ta en tur innom for å få tilbake håndpengene og avbryte handelen.

Pappa er relativt rolig for han vil jo innerst inne ikke at sønnen sin skal ha noen bil så det bryr han egentlig lite at gill bruker all tiden han vil ha, men for meg er det veldig frustrerende.
Som sikekrt mange andre gjør så liker jeg å ha kontroll og at folk føler avtaler. Noe som er mer enn et fottballspark fra sannheten i dette tilfellet.

Men hva gjør jeg? Vente til lørdag som er den nye frister (som jeg kan vedde en kasse pil på at han ikke holder) eller å bryte handelen.

- Morten
 #284199  av empyrium

hmm det er noe drit og vente.Du må få kvitteringer på at han har byttet ut de slitne delene på et godkjent verksted sånn at det er i orden, tilfelle det er noe som blir ødelagt rett etter du har kjøpt den. Det er en veldigt fine bil du kjøper deg:D
 #284242  av Trond_V

Har snust litt rundt på forumet noen år nå, og har vel forsåvidt registrert at det er flere enn deg som har dårlige erfaringer med Gill :(
Linker til denne tråden jeg: http://www.curbz.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=836 der står det en del lurt rundt bruktbilsalg, både med private og bedrifter. Jeg hadde ikke stussa på å kjøre beinhardt på han viss de ter som du sier at han utsetter og utsetter overlevering av bilen. Du hadde betalt deler av kjøpesummen og sa du?

Må vel nevne at du har funnet en fin bil som det ikke går 13 på dusinet av her i landet :) Du vil få mange fine kjøreopplevelser i den der :wink:
*mimre tilbake til da jeg hadde Celica* :oops:
 #284282  av ludde

empyrium skrev:hmm det er noe drit og vente.Du må få kvitteringer på at han har byttet ut de slitne delene på et godkjent verksted sånn at det er i orden, tilfelle det er noe som blir ødelagt rett etter du har kjøpt den. Det er en veldigt fine bil du kjøper deg:D
Er faktisk usikker på om jeg kommer til å få noen kviteringer på utført arbeid, men jeg komer til å kreve det. Han har dratt det hele for langt...

Trond_V skrev:Har snust litt rundt på forumet noen år nå, og har vel forsåvidt registrert at det er flere enn deg som har dårlige erfaringer med Gill :(
Linker til denne tråden jeg: http://www.curbz.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=836 der står det en del lurt rundt bruktbilsalg, både med private og bedrifter. Jeg hadde ikke stussa på å kjøre beinhardt på han viss de ter som du sier at han utsetter og utsetter overlevering av bilen. Du hadde betalt deler av kjøpesummen og sa du?

Må vel nevne at du har funnet en fin bil som det ikke går 13 på dusinet av her i landet :) Du vil få mange fine kjøreopplevelser i den der :wink:
*mimre tilbake til da jeg hadde Celica* :oops:

Joa, er derfor det skjærer i meg at jeg kanskje må droppe avtalen, for dette er et veldig fint eksemplar. Har jo gått 170 000, men jeg syntes den så veldig fin ut og lakken var veldig pen og alt untatt de fire feilene som er nevnt i første post. Det er jo drømmebilen min...
 #284283  av celicat23

ludde skrev:Joa, er derfor det skjærer i meg at jeg kanskje må droppe avtalen, for dette er et veldig fint eksemplar. Har jo gått 170 000, men jeg syntes den så veldig fin ut og lakken var veldig pen og alt untatt de fire feilene som er nevnt i første post. Det er jo drømmebilen min...
Skjønner frusterasjonen din. Greit for oss andre og høre om dine erfaringer med denne forhandleren. Kommer selv aldri til og kjøpe bil der, noe de kan takke seg selv for.

Bare ikke bli så fristet at du sier du tar'n uten feilene utbedret, for det er jo en mulighet for at han regner med du blir så lei at du til slutt gjør det..
 #284292  av ludde

Jeg er jo ung så da er det litt vanskligere å styre seg med tanke "på den vil jeg ha NÅ!!" symptomene...

Jeg kommer ikke til å ta den før jeg har fått en feilfri etterkontroll på naf.
Han selger biler som kun appellerer til ungdom (se finn) så jeg hadde muligens nok gått på hvis pappa ikke hadde holdt meg igjen, men jeg var skeptisk til han fra første dag.

Er veldig usikker på om jeg skal prøve å finne meg en ny bil, er jo denne jeg vil ha etter 6 måneders leting. Får se om den blir ferdig på fredag, noe jeg fortsatt vedder en kasse pils på at den ikke er :P