Ting som skal gjøres:
- Hvite blinkers
- Jdm baklykter
- Racing stoler
- Bytte alle foringer (vintern)
- Klare blinklys forran, siden
- Coilovers
Ting som er gjort:
- FÃ¥ lappen
- Odentlig loff
- Nye felger
- bytte bremseskjold bak høyre og venstre
- Rense alle kaliperne og lakkere de røde
- Bytte bremsesko på håndbrekket høyre
- Bytte bremseskiver bak
- Bygge anlegg
- Trekke om armlenet
------------------------------------------------------------------------- UPDATE 16,08,08---------------------------------
Er veldig lenge siden jeg har skrevet noe her, men endelig er det bilder!
Det som har skjedd er at jeg, på mine slitte Wanli dekk i regn understyrte som rakkern rett i en fortauskant og kvesta
en felg. Så har bilen vært på svendsen eksos for et nytt eksosanlegg fra cat og ut, ender i en 4" nydelig loff.
En 12" cerwin vega sub med 850 w monoforsterker er kobla opp. Alt er nydelig, men med min (u)flaks så er det seff hull i anlegget fra svendsen så den puttrer som faen og skal inn på time på tirsdag.
Har også kjøpt nye felger og dekk, noe jeg er veldig fornøyd med. Motorolja er byttet og alle kalipperne er lakkert røde.









Så hva syntes dere jeg burde gjøre videre med bilen? jeg vurderer grenrør sterkt, for luftfilterkit er allerede bestilt fra streetdesign, og dette skal bygge slik at filteret ligger helt nede ved fangern og får kald luft.
----------------------------------------------------UPDATE 23.05.08------------------------
I det siste har jeg hørt litt lyder fra bremsene og tok derfor av bakhjulene for å ta en titt.
bremseskjoldene på begge sider var gjennomrusta og på høyresiden han halvparten av ytterkanten løst. Så da slo det meg hvorfor gill ikke hadde nevnte dette når han bytta skiver.
Jeg kjøpte nye deler på toyota og begynte å demontere. Alt gikk fint helt til navet skulle av. Den siste skruen var rundet!!! Var mest sannsynligvis derfor han ikke strammet brekket når
han byttet skiver. På celicaen så er det trommelbrems til brekket, vet ikke om det er det på nye biler, men disse bremseskoene var ihvertfall fine på venstre side og utslitt på høyre side.
Fikk hjelp av pappa og etter en stund så fikk vi løs den j***** bolten. Så da sitter jeg her med bilen på stylter og venter på mandag hvor jeg får bremsesko.
Bilder:



For noen uker siden så parkerte jeg gullet mitt på en parkeringsplass midt på natta
og gikk inn og spiste litt mat. Det var midt på natta og jeg tenkte at ingen ville skade bilen min der. Så feil tok jeg. Det stod en grønn folkevogn med tilhenger
like ved og inni den satt det et gammelt ektepar. Når jeg kom ut igjen så fikk jeg sjokk se bildene. Jeg ble rygget inn i av gamlefar. Greit at jeg parkerte litt klønete, men faen!
Se bildene: Kommmer fort, photobucketen er balle...

------------------------------------------------------------------------------------------------
NÃ¥ er bilen endelig ankommet (2/04/2008)
Her er ihvertfall bilder av bilen da den ankom:




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kjøpsprossessen
|
v
Hei
Etter en lang leting fant jeg denne bilen, den ble solgt av slasken K.S Gill.
Prøvekjøringer ble utført og ved naf testen ble følgende avslørt:
- Utslitt clutch
- Eksos lekkasje
- Brekket tar bare på høyre bakhjul
- Skivene bak har rust
Dette var i hovedsak noe vi hadde funnet ut av selv, men var noe annet småplukk. Så vi inngikk en avtale om at han skulle bytte disse delene før salg.
SÃ¥ om under en uke har jeg bilene hjemme hos meg
Dere veit sikkert mer om bilen enn jeg, men dette er det jeg vet...
1994 Mod
km.stand: 170 k
Motor: 2,0 Liter
Effekt: 129KW/175 HK
Den er senka 30 mm og det står 17" sommerfelger på bildene. Bilen er veldig pen i lakken og er nylig lakkert!
Bilder fra annonsen:




Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med handelen, og selvom Gill er litt småslask så syntes jeg det gikk renere enn forventet
- Hvite blinkers
- Jdm baklykter
- Racing stoler
- Bytte alle foringer (vintern)
- Klare blinklys forran, siden
- Coilovers
Ting som er gjort:
- FÃ¥ lappen

- Odentlig loff
- Nye felger
- bytte bremseskjold bak høyre og venstre
- Rense alle kaliperne og lakkere de røde
- Bytte bremsesko på håndbrekket høyre
- Bytte bremseskiver bak
- Bygge anlegg
- Trekke om armlenet
------------------------------------------------------------------------- UPDATE 16,08,08---------------------------------
Er veldig lenge siden jeg har skrevet noe her, men endelig er det bilder!
Det som har skjedd er at jeg, på mine slitte Wanli dekk i regn understyrte som rakkern rett i en fortauskant og kvesta
en felg. Så har bilen vært på svendsen eksos for et nytt eksosanlegg fra cat og ut, ender i en 4" nydelig loff.
En 12" cerwin vega sub med 850 w monoforsterker er kobla opp. Alt er nydelig, men med min (u)flaks så er det seff hull i anlegget fra svendsen så den puttrer som faen og skal inn på time på tirsdag.
Har også kjøpt nye felger og dekk, noe jeg er veldig fornøyd med. Motorolja er byttet og alle kalipperne er lakkert røde.









Så hva syntes dere jeg burde gjøre videre med bilen? jeg vurderer grenrør sterkt, for luftfilterkit er allerede bestilt fra streetdesign, og dette skal bygge slik at filteret ligger helt nede ved fangern og får kald luft.
----------------------------------------------------UPDATE 23.05.08------------------------
I det siste har jeg hørt litt lyder fra bremsene og tok derfor av bakhjulene for å ta en titt.
bremseskjoldene på begge sider var gjennomrusta og på høyresiden han halvparten av ytterkanten løst. Så da slo det meg hvorfor gill ikke hadde nevnte dette når han bytta skiver.
Jeg kjøpte nye deler på toyota og begynte å demontere. Alt gikk fint helt til navet skulle av. Den siste skruen var rundet!!! Var mest sannsynligvis derfor han ikke strammet brekket når
han byttet skiver. På celicaen så er det trommelbrems til brekket, vet ikke om det er det på nye biler, men disse bremseskoene var ihvertfall fine på venstre side og utslitt på høyre side.
Fikk hjelp av pappa og etter en stund så fikk vi løs den j***** bolten. Så da sitter jeg her med bilen på stylter og venter på mandag hvor jeg får bremsesko.
Bilder:



For noen uker siden så parkerte jeg gullet mitt på en parkeringsplass midt på natta
og gikk inn og spiste litt mat. Det var midt på natta og jeg tenkte at ingen ville skade bilen min der. Så feil tok jeg. Det stod en grønn folkevogn med tilhenger
like ved og inni den satt det et gammelt ektepar. Når jeg kom ut igjen så fikk jeg sjokk se bildene. Jeg ble rygget inn i av gamlefar. Greit at jeg parkerte litt klønete, men faen!
Se bildene: Kommmer fort, photobucketen er balle...

------------------------------------------------------------------------------------------------
NÃ¥ er bilen endelig ankommet (2/04/2008)
Her er ihvertfall bilder av bilen da den ankom:




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kjøpsprossessen
|
v
Hei
Etter en lang leting fant jeg denne bilen, den ble solgt av slasken K.S Gill.
Prøvekjøringer ble utført og ved naf testen ble følgende avslørt:
- Utslitt clutch
- Eksos lekkasje
- Brekket tar bare på høyre bakhjul
- Skivene bak har rust
Dette var i hovedsak noe vi hadde funnet ut av selv, men var noe annet småplukk. Så vi inngikk en avtale om at han skulle bytte disse delene før salg.
SÃ¥ om under en uke har jeg bilene hjemme hos meg

Dere veit sikkert mer om bilen enn jeg, men dette er det jeg vet...
1994 Mod
km.stand: 170 k
Motor: 2,0 Liter
Effekt: 129KW/175 HK
Den er senka 30 mm og det står 17" sommerfelger på bildene. Bilen er veldig pen i lakken og er nylig lakkert!
Bilder fra annonsen:




Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med handelen, og selvom Gill er litt småslask så syntes jeg det gikk renere enn forventet
Sist redigert av ludde den 10 sep 2008 13:34, redigert 20 ganger totalt.
- 1994 Celica st202