TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• anskaffe meg mk1 MR2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#36395  av Eirik

Den var veldig fin interiør messig så litt små slitt ut førersete. ellers så var den litt matt i lakken, men det tror jeg vil bli bra etter polering. er ikke med noe stereo anlegg. var litt vanskelig å se grunnet at bilen var så skitten som den var.
 #36410  av proson

Lakken er nok fin den, bare en liten vask og polish så ser den nok meget bra ut:)

FÃ¥tt bilder fra gfc da?

#36455  av Phantom3D

ja, så bra ut det. Men nå er det trøbel med forsikringen. De fant ut at bærekulen hadde gitt etter i svingen, og at derfor gikk bilen i veggen.. Så påstår de at BMW'n ikke er verdt mye pga rust (Noe det ikke er noe av, har hatt den på bukk flere ganger, med div mekanikere) Får se hva taksten blir på mandag, håper jeg slipper å klage!

#36740  av Phantom3D

Jeg har nå prøvd MR2en til 49'.
Feil jeg fant:
Det slarka fra drevene når man ga full gass.
5gir hoppet ut noen ganger.
Rattet satt sjeft (Ikke no pez)
Rust på en list mellom targatak og frontrute. (Litt bobler)
Ørne-merket foran og bak var byttet ut med Toyotamerket (!)
Noen forbruksmålere som ikke fungerer pga at motortype er byttet til en 91mod corolla GTi.
Ellers var vel bilen feilfri og fri for rust.

Hva skyldes det at 5gir hopper ut?

#36741  av Mr2 Mk2

Phantom3D skrev:Hva skyldes det at 5gir hopper ut?
Slitt drev samt syncro ring i guess? :?

#36748  av proson

Phantom3D skrev:Jeg har nå prøvd MR2en til 49'.
Feil jeg fant:
Det slarka fra drevene når man ga full gass.
5gir hoppet ut noen ganger.
Rattet satt sjeft (Ikke no pez)
Rust på en list mellom targatak og frontrute. (Litt bobler)
Ørne-merket foran og bak var byttet ut med Toyotamerket (!)
Noen forbruksmålere som ikke fungerer pga at motortype er byttet til en 91mod corolla GTi.
Ellers var vel bilen feilfri og fri for rust.

Hva skyldes det at 5gir hopper ut?
Det der tror jeg er en meget overpriset MR2! Ekstremt slitt girkasse, slitte drev, og da også ganske sikkert slitt motor! Ville gått for den på Toyota Hell bil i Trondheim... !

#36776  av @lpher

proson skrev:
Det der tror jeg er en meget overpriset MR2! Ekstremt slitt girkasse, slitte drev, og da også ganske sikkert slitt motor! Ville gått for den på Toyota Hell bil i Trondheim... !
Update på den...snakka med den tidligere eieren før helga....er nettopp skifta dempere også....han er vistnok en kompis av noen av Hell Bil folka...så jeg antar det som er gjort med den...er gjort hos de ihvertfall...og da er det i tilfellet regisrert dær...bare å ringe å få historie på bilen skulle jeg tro :-)

@lpher

#36785  av Phantom3D

Jeg blir mer og mer interessert i denne bilen. Får vite hva jeg får igjen på forsikring i morgen, føler ikke noe for denne 49000 mr2en mer. har pratet med mor om å flybiletter opp, så kjøre ned.

Ringer vel i morgen ang sommer\vinterdekk, euok, regreim osv. må også vite hvor mye rust det er på denne.

#36827  av @lpher

Phantom3D skrev:Jeg blir mer og mer interessert i denne bilen. Får vite hva jeg får igjen på forsikring i morgen, føler ikke noe for denne 49000 mr2en mer. har pratet med mor om å flybiletter opp, så kjøre ned.

Ringer vel i morgen ang sommer\vinterdekk, euok, regreim osv. må også vite hvor mye rust det er på denne.
Cool :-) Du får spørre etter Erik Hansen da :-)

@lpher

#36895  av proson

Phantom3D skrev:Jeg blir mer og mer interessert i denne bilen. Får vite hva jeg får igjen på forsikring i morgen, føler ikke noe for denne 49000 mr2en mer. har pratet med mor om å flybiletter opp, så kjøre ned.

Det var litt overflaterust i bakre hjulbue på den, men det var under i kanten, og vises ikke. Bare og pusse litt og lakkere på nytt under, så er den som ny! Få MR2 mk1 som har så bra hjulbuer!

hjulbuene ble skiftet ut i fjor, så rust er slipper du helt sikkert hvis du passer godt på den... og ikke kjører den på vinteren i oslo's saltveier :roll: Min er kjørt i oslo i 8 år, vinter og sommer = ikke lurt uten syregrunning og full tectylbehandling!
Vedlegg
IMG_0797.JPG
IMG_0797.JPG (62.5 kiB) Vist 1804 ganger
IMG_0793.JPG
IMG_0793.JPG (108.05 kiB) Vist 1804 ganger

#36905  av Phantom3D

Ja, har ringt og hørt en del nå, blir vel til den bilen ja. Drar oppover i slutten av uka. De sm har kontakt med hell bil, få dem til i ikke prøve å selge den med det første, må få klarert et par ting her først. Får penger på onsdag!

#36909  av Mr2 Mk2

Damn Proson!,hver gang jeg ser det bildet grøsser jeg inni meg :shock: :?

#36948  av @lpher

Phantom3D skrev:Ja, har ringt og hørt en del nå, blir vel til den bilen ja. Drar oppover i slutten av uka. De sm har kontakt med hell bil, få dem til i ikke prøve å selge den med det første, må få klarert et par ting her først. Får penger på onsdag!
Skal ringe å be Erik holde de lange selger-fingrene sine unna mr2'en din jeg :-)

@lpher

#36952  av proson

Jostein skrev:Damn Proson!,hver gang jeg ser det bildet grøsser jeg inni meg :shock: :?
hhho! Da har har du skulle sett under sideskjørtet helt bakerst! Ikke et vakkert syn! Men hva får du for 12 000.- :roll:

Sparing på gang! Så håper å få fikset det meste til midten av sommeren! Den er midlertidig avskiltet! Work in progress! :?

Det blir :)

#36954  av proson

Phantom3D skrev:Ja, har ringt og hørt en del nå, blir vel til den bilen ja. Drar oppover i slutten av uka. De sm har kontakt med hell bil, få dem til i ikke prøve å selge den med det første, må få klarert et par ting her først. Får penger på onsdag!
Hvis du vil komme oppover på billigs mulig måte, så koster det bare 290.- med buss Fra Oslo - Trondheim, men turen tar omtrent 9 timer :? Går en buss på dagtid, og en på natta. (minst)