TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger hjelp til kjøp av mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #297858  av Tfan

Jeg var og prøvekjørte en mr2 i går kveld.Denne her http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link
Skinnsetene var utrolig slitt. Hvertfall førersetet, Den hadde en liten brist i frontfanger og bakfanger, ikke stor. Og noen kosmetiske skader. Hvis dere ser på panseret så er d litt høyere på venstresiden(sett forfra) en på høyresiden. han skal ha 90 for denne her og var ikke interesert i og gå ned i pris eller. Jeg prøvde den og synes ikke den gikk så utrolig bra. Den kom litt på slutten og lyden var der,men ble litt skuffet. God og sitte i, Uorginale pedaler, girkule..

Hva tror dere om denne prisen for den her, Brukte ikke olje, og skiftet reg,reim og clutch. En liten bit på hjørnet av t-taket er falt av, men skal være tett. Det var også 2 små hull på dashbord på passasjersiden, sikkert hvert montert noe der før. Hva koster eventuellt nye seter?
 #297865  av ElViz

Tfan skrev:
ElViz skrev:Jeg synes nå absolutt at MKII er penest jeg da 8)
Riktig at den er galvet fra 91.
I 94 fikk motoren mere hester (173) og ny bakvinge som er 1 del.
Jeg har kjøpt 94, fra TG, og er fornøyd :D

Hvor mye gav du for din 94 mod da?.Hvor mye tror du den er verdt nå?...

Kjenner man stor forskjell på 156hk og 173hk?
:D
Jeg ga 140 for min, da fikk jeg med nye 17" felger og 215/40-17 og 235/40-17. Synes nok jeg kjenner forskjell ja, men det er en stund siden jeg prøvde eldere MR2. Det ble gjort endel endringer i hjulopphenget til 94 mod, og det tror jeg jeg kjenner mere til, kommer ikke like fort med rompa når man slipper gassen.
 #297866  av ElViz

Tfan skrev:Jeg var og prøvekjørte en mr2 i går kveld.Denne her http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link
Skinnsetene var utrolig slitt. Hvertfall førersetet, Den hadde en liten brist i frontfanger og bakfanger, ikke stor. Og noen kosmetiske skader. Hvis dere ser på panseret så er d litt høyere på venstresiden(sett forfra) en på høyresiden. han skal ha 90 for denne her og var ikke interesert i og gå ned i pris eller. Jeg prøvde den og synes ikke den gikk så utrolig bra. Den kom litt på slutten og lyden var der,men ble litt skuffet. God og sitte i, Uorginale pedaler, girkule..

Hva tror dere om denne prisen for den her, Brukte ikke olje, og skiftet reg,reim og clutch. En liten bit på hjørnet av t-taket er falt av, men skal være tett. Det var også 2 små hull på dashbord på passasjersiden, sikkert hvert montert noe der før. Hva koster eventuellt nye seter?

Nye setetrekk kan kjøpes her:
http://www.leatherseats.com/products2.asp?c=1&id=339

Det er ikke veldig vanskelig å trekke om, har gjort det på min forrige hobbybil, 81 Camaro....
 #297879  av GhostRider88

Tfan skrev:oki:) takk for tipset:)

Hva tror dere om prisen på denne bilen da?

personlig så hadde jeg ikke gitt 90k for denne bilen. Man kan få biler som er enda mer velholdt enn den du sikter til her. Og som det blir skrevet før i tråden, så er slitt interiør et tegn på at bilen er kjørt hardt og ikke passet så godt på.... Ville ha sett etter noe annet.

Jeg måtte ut med 110 000kr, men da var også bilen strøken med helt og fint interiør, eksteriør og understelle var behandlet med techtyl og helt uten rust. Den var også 100% original og eid av et eldre ektepar i sin tid i sveits.

Så mitt råd er å lete etter en mr2 med fint interiør og så original som mulig. Disse bilene holder seg bra i pris også, om de er noenlunde originale. Om de blir tuklet for mye med, så faller de en del i pris. Dette begynner jo å bli et samlerobjekt :D på linje med Ferrari, porsche, nsx, lamborgini ;)
 #297890  av Mr2Even

Nei det var litt dyrt for den bilen. Motoren er jo godt slitt også når den har gått snart 200tusen km. Jeg solgte min 90mod for 80tusen for et halvt år siden, med ny motor gått 65000km og girkasse som hadde gått det samme, senket, gule Koni, nye 94baklykter/hjørneblink, ny eksos, ratt, oppgradert understell, med mer. Min var mye bedre enn den der selv om den mr2'en er en 93mod.. Kjøp heller den 90/91mod mr2'en som ligger ute til 70000kr med stor spoiler. Den er litt slitt inni, men med ny lakk og motor/gir fra en 93/94mod som har gått 100tusen km. Den har også senkesett og nye dempere. Jeg kjenner han litt og han som han kjøpte motoren av. Den er bra, kjøp den.
 #297902  av Tfan

har du linken til bilen?. Ja tror jeg må vente litt til jeg finner den jeg har lyst på. Lyst på en som ikke har gått så langt også, lettere og selge igjen bilen hvis den har gått under 200tusen, merker jo det selv når jeg ser etter bil nå.
 #297906  av GhostRider88

Tfan skrev:har du linken til bilen?. Ja tror jeg må vente litt til jeg finner den jeg har lyst på. Lyst på en som ikke har gått så langt også, lettere og selge igjen bilen hvis den har gått under 200tusen, merker jo det selv når jeg ser etter bil nå.
Rimelig sikker på at det er denne Mr2Even mener;
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 697#bilder

Du gjør det lurt i å bruke tid på å lete etter et godt eksemplar.
 #297917  av Mr2Even

Jepp det er den :wink: Den der er den billigste og beste Gti mr2'en ute på markede nå.. Jeg har prøvd den og den er veldig fin å kjøre og gire med. Kjøp den og fiks de småtingene som burde fikses, og du har en kjempe god mr2 for en billig penge som du slipper mye pes med..
 #297919  av Tfan

Ja jeg har lyst på en fin original mr2:) Jeg kommer fra en toyota familie der alle har en toyota, jeg har tatt over en 86mod carina 1.8i som jeg faktisk synes hadde mere bunndrag en den mr2 jeg prøvde i går. Den har 118hk ellerno, og ganske lett. så ble faktisk litt skuffet over mr2,men blir sikkert bedre da jeg blir kjent med bilen og hvilket turtall og gir den går best på:) Jeg kjørte jo ikke så veldig mye eller da. Men veldig god og sitte i, og satt godt på veien. Hørte motoren skikkelig godt også:) Men tror dere jeg kan få en like grei bil hvis jeg kjøper en til 90tusen, en som er original og som ikke har gått så langt.
:D
 #297932  av Mr2Even

Hvorfor så opphengt i 92/93 ? 90modell kan være like så bra. Den jeg sikter til har 94mod motor og girkasse som har bare gått 100' , ny lakk med mer til bare 70tusen jo ? jaja
 #297937  av Tfan

ja de kan sikkert være like så bra. men jeg har bare lest at de har problemer med synkroniseringsringene i girkassen, plus at det kom andre oppdateringer som jeg vil ha med:) Kannsje jeg er en litt vanskelig bilkjøper?
 #297983  av inzane2012

Tfan skrev:ja de kan sikkert være like så bra. men jeg har bare lest at de har problemer med synkroniseringsringene i girkassen, plus at det kom andre oppdateringer som jeg vil ha med:) Kannsje jeg er en litt vanskelig bilkjøper?
vist du leser litt ekstra nøye gjennom det even skriver, så vil du se at den bilen han snakker om har motor og girkasse fra en 94 modell, så vist en 90 modell har problem med dårlige synkringer,så vil ikke denne ha det siden den har motor og girkasse fra en 94 modell, skjønner?? dessuten så går det uansett ann å bytte synkringene:P