TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger hjelp til kjøp av mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #297407  av Tfan

Hei,
Jeg skal nå kjøpe meg en mr2 mkII.Jeg har har funnet en 92mod som har gått 77tusen km, til ca 90-100tusen kr, dette er den" vanlige" 156hk. Hva tror dere om den?,

Jeg har også sett på en 93mod som har gått 171tusen km.(er det langt for denne bilen?) Alt i orden på den, bruker litt olje men det gjør vel alle andre også. Ingenting er feil nesten rustfri, tror det er en liten rust strek ved hjulbuen. Denne ble importert til norge i 2005 fra sveits og vinterkjørt bare e vinter.Pris ca 80tusen.

Takk for alle svar:)
Sist redigert av Tfan den 30 jul 2008 22:22, redigert 1 gang totalt.
 #297418  av inzane2012

du bør vertfall ta deg en skikkelig prøvetur før du bestemmer deg, og be om å få en naf test...

93 modellen har litt større bremser, abs og airbag da, pluss som noen vil si ett litt bedre understell enn 90-91 modellen...

du kan jo og sjekke ut denne her, en 96 modell, http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1942205
 #297430  av hmsilset

vil ikke anbefale noen uten å ha sett skikkelige bilder jeg.Og uansett hva de sier tilstanden er så ta en tilstandsrapport på bilen før kjøp hos ett verksted utenfor byen.Ta også en skikkelig naftest før 3 måneders garantien går ut.Jeg ville isåfall valgt den du skriver om først i innlegget ditt. Lite km og 156hk.De bilene går faktisk veldig bra synes jeg 8)
 #297450  av Larsen

93 og 94 modellen kom det store oppgraderinger. Jeg vil ikke fordømme tg-bil, men ville nok møtt dem med en god mengde skepsis, med tankte på hva folk har hatt av tidligere erfaringer derifra. Sånn som kilometeren hørtes skremmende lav ut iforhold til prisen.
 #297451  av Tfan

Oki. Så det er altså stor forskjell mellom en 92mod og en 93mod? Jeg har hørt at de forskjellene kom etter oktober 1991?.
 #297454  av hmsilset

Tfan skrev:Oki. Så det er altså stor forskjell mellom en 92mod og en 93mod? Jeg har hørt at de forskjellene kom etter oktober 1991?.
Kjøp en 93 modell du så er du sikker på at den har det meste :P kan bli mye styr om de er registrert lenge etter den er produsert f.eks.. De kan sikkert importere etter ønske også om det er i sveits eller tyskland. Sjekk ut autoscout24.com eller mobile.de...Da har du mye å velge i da :D
 #297479  av Tfan

En kamerat av meg reiste for og se på den 93mod i går siden jeg bor over 7 timer med bilkjøring ifra. Jeg fikk tilbake noen bilder som viste meg at det ser ut som han har kjørt inni noe på framskjerm, rundt hjulbuen.kannsje 15cm oppover hjulbuen,litt riper og bulker, men lakket over. samme bak, en litt dyp ripe bak bensinlokket og en liten lakket over flekk over høyre blinklys. Også var det slitt girspak trekk(kjøpe d hos toyota?) Samt at den svettet bittelitt ved toppdekselet og rundt toppen.
 #297489  av sindrejl

Tfan skrev:Oki. Så det er altså stor forskjell mellom en 92mod og en 93mod? Jeg har hørt at de forskjellene kom etter oktober 1991?.
Det er ingen forskjell på 92 og 93, forskjellen kommer som du sier sent 91, altså 92 modellene. Poenget er at mange biler er registrert litt sent så derfor finnes det en del 92' som egentlig er 91'

Det ligger da i senking, elektrisk servo, annet ratt og girstang, samt lavere girstang og en liten ekstra frontleppe.
De har også gjort noe med understellet slik at bilen skal være lettere å kontrollere for folk flest.
Sist redigert av sindrejl den 31 jul 2008 11:27, redigert 3 ganger totalt.
 #297490  av sindrejl

Tfan skrev:En kamerat av meg reiste for og se på den 93mod i går siden jeg bor over 7 timer med bilkjøring ifra. Jeg fikk tilbake noen bilder som viste meg at det ser ut som han har kjørt inni noe på framskjerm, rundt hjulbuen.kannsje 15cm oppover hjulbuen,litt riper og bulker, men lakket over. samme bak, en litt dyp ripe bak bensinlokket og en liten lakket over flekk over høyre blinklys. Også var det slitt girspak trekk(kjøpe d hos toyota?) Samt at den svettet bittelitt ved toppdekselet og rundt toppen.
Dropp den fort som f.. finnes langt bedre biler der ute på markedet og mest sannsynlig til samme pris :)
 #297494  av Tfan

ja, men hva tror dere en sånn bil ville ha vært verdt da?. Med tanke på km og de kosmetiske skadene. Vanskelig og dømme uten bilder selvsakt.men det kan fikses på. det ser jeg.
 #297510  av Larsen

Tfan skrev:ja, men hva tror dere en sånn bil ville ha vært verdt da?. Med tanke på km og de kosmetiske skadene. Vanskelig og dømme uten bilder selvsakt.men det kan fikses på. det ser jeg.
Greit å sjekk om skadene kun er kosmetiske først også da, men hvis det isåfall er det så kan du nok prute 5-10K av prisen til en tilsvarende modell i samme stand bare uten skadene.
 #297544  av inzane2012

jeg syns du burde sjekke ut den 95 og 96 modellen som ligger ute på autodb og, ringe til selgerene og be om mer info om bilene og sånt, da får du jo en sterkere motor og:)
 #297548  av Mr2Even

Ja , jo nyere jo bedre