TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK3 Trial Try Force Aero bodykit + TRD VM180 rear wing

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#38655  av FalcoN

Nå begynner d å ligne noe shikkelig her jah :D
Fet vinge 8)

#39001  av Arne rebel

En så gjenomført styling medfører vel til at en ser den på div bilutstillinger til sommeren...?! Det er bra at noen bryter den typiske holdningen til bilhold og følger sine egne veier!

#39005  av jan-erik

Om det blir så veldig mange utstillinger er jeg vel ikke sikker på. Mange treff, og spesielt banetreff blir det. Er av den oppfatning av at bilen skal kjøres i ikke beglos!

Nå får vi se hvor fort jeg får lakkert den. Har enda ikke fått tid for lakkering. Om noen kjenner en flink lakkerer i området rundt Hønefoss/Drammen/Sandvika så gi meg et hint.

#39006  av jan-erik

Legger ved noen bilder av bakkeklaring også, samt et fugleperspektiv bilde. Kommer ikke inn i garasjen sånn som det er nå, må rygge. Må nok fylle på mer singel på gårdsplassen. Tok en liten test rundt i nærområdet (uten skilter og lys, men pytt pytt) for å sjekke noen fartsdempere. Subbet med frontfangeren i 1 av de 3 fartsdumpene jeg kjørte over. Fungerte imidltertid å kjøre på skrå over. Lurer på åssen det blir med 30mm senking?
Vedlegg
Fugleperspektiv.jpg
Fugleperspektiv.jpg (99.26 kiB) Vist 1585 ganger
Bakkeklaring 2.jpg
Bakkeklaring 2.jpg (52.02 kiB) Vist 1586 ganger
Liten bakkeklaring.jpg
Liten bakkeklaring.jpg (73.75 kiB) Vist 1586 ganger

#39011  av Morten

Det ser så bra ut at jeg nesten får lyst å bestille både MKIII og den stylinga! :D
...men et leketøy får vel holde... :wink:
Er den stiv nok da? Eller vil hjørnet på fronten subbe ved harde svinger på bane?
(du vet hvordan det er med misunnelige folk, de skal alltid finne noe å sette fingeren på... :mrgreen: :wink: )

#39019  av Christian

jan-erik skrev:Om det blir så veldig mange utstillinger er jeg vel ikke sikker på. Mange treff, og spesielt banetreff blir det. Er av den oppfatning av at bilen skal kjøres i ikke beglos!

Nå får vi se hvor fort jeg får lakkert den. Har enda ikke fått tid for lakkering. Om noen kjenner en flink lakkerer i området rundt Hønefoss/Drammen/Sandvika så gi meg et hint.
Blir skikkelig nam nam det der 8) Få litt lakk på den du, så sitter jeg gjerne på noen runder på treff i sommer :wink:

#39042  av jan-erik

Morten skrev:Det ser så bra ut at jeg nesten får lyst å bestille både MKIII og den stylinga! :D
...men et leketøy får vel holde... :wink:
Er den stiv nok da? Eller vil hjørnet på fronten subbe ved harde svinger på bane?
(du vet hvordan det er med misunnelige folk, de skal alltid finne noe å sette fingeren på... :mrgreen: :wink: )
Leketøyet ditt blir vel så bra det Morten at det for holde med det ene syns jeg :-)

Har faktisk ikke tenkt på at det kan subbe i svingkjøringer. Tror nok det skal gå bra, må nok bare holde seg litt unna curbsen. Får teste å se, ellers så blir det nok andre demper/fjører.

#39131  av saus

hmm og jeg som har standard senking fra toyota på min MK3, lurer på hvor mange mm det var igjen. Så temmelig lav ut den der, pure sommerbil nå :D

#39132  av jan-erik

saus skrev:hmm og jeg som har standard senking fra toyota på min MK3, lurer på hvor mange mm det var igjen. Så temmelig lav ut den der, pure sommerbil nå :D
Har du noen bilder før og etter senking av din?

Bilen kommer nå kun til å bli sommerbil av naturlige årsaker :-) Vil ikke gå snøbrøytinga i næringen vettu!

#39166  av saus

fikk det i standard ustyr avtale med toyota, men kan ta bilder å vise hvordan det ser ut nå. Har du noen mål på høyden av fronten, siden og bake? slik at jeg kan måle og finne ut om dette er noe smart å gi seg ut på for min del 8)

btw første dag i året jeg kunne kjøre med cab nede, wuhu!

#39167  av 2kMK3

jan-erik skrev:
saus skrev:hmm og jeg som har standard senking fra toyota på min MK3, lurer på hvor mange mm det var igjen. Så temmelig lav ut den der, pure sommerbil nå :D
Har du noen bilder før og etter senking av din?

Bilen kommer nå kun til å bli sommerbil av naturlige årsaker :-) Vil ikke gå snøbrøytinga i næringen vettu!
Bilen blir omtrent 3cm lavere, så du kommer antakelig til å slite litt, om ikke du klarer å heve / kutte bunnen av fangeren. Bilen krenger ganske mye også, om ikke du monterer nye, stive stabstag. Du kan jo øke diameteren på hjula også, men det er vel ikke så smart mtp. ytelse.

Men bakkeklaring er som bagasjeplass: For pyser :D

#39173  av saus

Da har du ikke bodd i nord-norge, hvor kvalitet på veier er noe vi kjenner til. Heving av bilen skjer nok neppe, liker ikke at det er store mellomrom mellom dekket og skjermen :D

Men noen mål hadde ikke vært å forakte.

#39178  av jan-erik

saus skrev:Da har du ikke bodd i nord-norge, hvor kvalitet på veier er noe vi kjenner til. Heving av bilen skjer nok neppe, liker ikke at det er store mellomrom mellom dekket og skjermen :D

Men noen mål hadde ikke vært å forakte.
Skal måle etterhvert. Har på vinterdekk akkurat nå, og de er i dimm 195/55x15, så tror de er litt større en sommerdekka mine som er 205/45x16 foran. Bak er det ikke noe problem med klaring, kun frontfanger som er vanvittig lav, samt at kanalskjørtene går ganske mye lavere.

Satte på sommerdekka bak i dag, samt tok et strøk til med rødmaling på kalipperne bak. Borret hull til feste av kanalskjørt i bakkant, samt prøvefestet støttestag til det. Fikk også lagt imellom noe i topp av frontfanger oppe slik at høyde forskjell til panser foran gikk fra 1 cm til tilnærmet perfekt. Nå er det bare å vente til over påske med lakkering. Trodde aldri jeg skulle si det, men skulle ønske påskeferien var over fortest mulig :-)

#39198  av chris

jan-erik skrev: Bak er det ikke noe problem med klaring, kun frontfanger som er vanvittig lav, samt at kanalskjørtene går ganske mye lavere.
Du får rygge over fartsdumper da :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7