TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK3 Trial Try Force Aero bodykit + TRD VM180 rear wing

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #38397  av jan-erik

Da er endelig arbeidet igang, og MR2-en parkert for en stund. Kom alt for sent igang, men regner med at alt skal være lakkert og på bilen i løpet av 3-4 uker. Nydelig vær med over 20 grader i sola på gradestokken gjorde det til en fryd å jobbe ute. Har fått av front og bakfanger, og begynt monteringsarbeidet. Alt ser ut til å passe kjempefint, og finishen på glassfiberen er helt topp. Tror ikke det blir noe som helst pussearbeid, med unntak av litt i kantene på kanalskjørtet.

Tatt noen bilder av arbeidet så langt. Hvis dere er interessert i bilder da :-) . Artig arbeid dette her, og ettersom man får satt det på provisorisk oppdager jeg at jeg gliser bredere og bredere...

Måtte kutte ut i bakfangeren til andre eksospotten, har ikke tatt noen bilder av det enda. Har heller ikke begynt på vingen.

Men skulle kjøre bilen inn i garasjen igjen, og oppdaget at det gikk ikke da frontfangeren ville gå nedi foran. Måtte rygge bilen inn i garasjen. Og jeg som enda ikke har montert senkekit heller :-(.
Vedlegg
Bakfanger av, var et h***ete å få av, grunnet 3 "klipsskruer" som var godt gjemt langt oppunder der.
Bakfanger av, var et h***ete å få av, grunnet 3 "klipsskruer" som var godt gjemt langt oppunder der.
Demontert bakfanger.jpg (79.96 kiB) Vist 2384 ganger
Frontfanger av, gjort på 10 minutter
Frontfanger av, gjort på 10 minutter
Demontert frontfanger.jpg (84.14 kiB) Vist 2384 ganger
Delene fra Trial
Delene fra Trial
Sideskjørt og frontfanger.jpg (68.22 kiB) Vist 2384 ganger
Boksen alt kom i fra Japan
Boksen alt kom i fra Japan
Eske fra Trial.jpg (38.55 kiB) Vist 2384 ganger

#38398  av jan-erik

Noen bilder til
Vedlegg
Frontfanger og sideskjørt på.jpg
Frontfanger og sideskjørt på.jpg (56.54 kiB) Vist 2382 ganger
Frontfanger på.jpg
Frontfanger på.jpg (73.67 kiB) Vist 2380 ganger

#38404  av Stian

Sommer og Sol ser jeg!!! 8)

Det blir veldig bra.....
Gleder meg til å se den når den er ferdig lakkert!

Ser jo ut som det er bra passform på kitet og det er jo veldig bra

#38407  av 2kMK3

Dette ser jo ikke så halvgalt ut! Faktisk ser det ut til å være en av de bedre kitene til mk3. Men hvor mye ekstra vekt i forhold til originale deler blir dette? Hvilken effekt har det på aerodynamikken?

Skal du forresten lakke det selv?

Spennende, håper du slenger ut flere bilder etterhvert som prosjektet skrider frem. :)

#38410  av jan-erik

Er enig i at det er et av de bedre kit-ene til MK3 (selvsagt siden jeg har kjøpt det :-D), men det finnes veldig mange andre der ute. Valget var egentlig ikke så vanskelig, da dette var det jeg syns var finest. Klart du har widebody kit som GT300, Veilside Fortune kit og TRD sitt VM180, men prislappen blir en helt annen når du må ha nye felger mm. Og jeg er som sagt kjempegodt fornøyd med passformen.

Blir nok noen få kilo tyngre bilen. Og aerodynamikken tror jeg heller ikke jeg vil merke noe på, klart TRD VM180 bakvingen vil nok kunne gi mer stabilitet i høy fart, men er ikke derfor jeg putter det på. Er kun av kosmetisk art. Tror nok TRD sitt sportivo kit og justerbare oppsett vil gi raskere rundetider på ACR enn vektreduksjoner og aerodynamikk.

Skal poste flere bilder etter som prosjektet skrider frem. Og skal nok ikke lakke selv, skal høre med lakkering til uka. Skulle ønske alt var ferdig lakka i morgen, kan nesten ikke vente med å få alt klart.

#38414  av chris

Blir dritrått det der!!!

Men passa alt uten noen form for tilpasning?

#38422  av CelicaTurbo

tror det der blir bra.. men, ser ut som det er imponerende bra passform på sakene da?

#38426  av jan-erik

chris skrev:Blir dritrått det der!!!

Men passa alt uten noen form for tilpasning?
Ja stort sett. Har mått filt 1mm av bakkant på sideskjørt ved døra da det var litt trangt der. Men får å være litt pirkete så er det litt for mye avstand i høyde mellom frontfanger og panseret foran. Frontfanger skulle bygd 0,8 cm høyere. Men det er bagateller, t.o.m. de orginale fangerne hadde et par steder litt for mye klaring andre steder.

Og ved montering så brukes over halvparten av de orginale festepunktene, og disse passer helt omhverandre. De resterende bruker samme festepunkt på bil, men med brakketter ned til de nye delene pga av at de bygger lenger ned. Tror jeg må borre totalt 4 nye hull i karroseriet for å feste side skjørtene. Til vingen må naturlig nok borres 6 hull i motordeksel.

#38436  av Morten

Brir dritfett Jan-Erik! :D
Gleder meg til å se den live jeg! :mrgreen:

#38439  av sindrejl

ah! nydelig!! :D

#38441  av Kjelliken

:D Mega fett dette Jan Erik.

OG Selfølgelig liker vi bilder det er jo det beste med forumet og kunne se
bilder av andre prosjekter slik at vi kan få inspirasjon til våre egne prosjekter.

Ellers mener jeg at jeg bare så at den bakre støtfangeren bare hadde klargjort for en eksos stuss. Skal du ha nytt eksos anlegg også eller skal du bygge om den bakre fangeren?? :roll:

Men bilen din kommer rett og slett til å bli kanon rå.. Så her er det bare en ting å si.

Stå på så vi får se det ferdige resultatet :wink:

#38442  av MR2turbo

ser rått ut :D og godt å høre at det virket som okei passform på det ;)

#38460  av Erlend

Wow! Ser veldig bra ut!! Blir helt konge når du får lakkert alt sammen og satt på TRD-vinga :) Ser at passformen mellom panseret og frontspoileren ikke er helt perfekt, men det er ikke så ille som mange andre kit jeg har sett. Nei, det her blir utrolig bra! :D

#38469  av FalcoN

Stili greier på gang her jah :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7