TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremsekaliper

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#39569  av PÃ¥l

Det virka som om hun hadde litt fart ja. men det har jo ikke noe å si, siden hun kom fra høyre. gidder ikke gjøre noe stor ut av det, var littegranne uoppmerksom jeg også da. Det er et ganske uoversiktlig kryss rett etter en bratt oppoverbakke. Man har gjerne litt fart i det krysset, siden det er oppoverbakke, men hadde selv rundt 30... Herregårdsbakken rett før sykehuset, for dem som er kjent i Larvik. Venter fortsatt på tilbakemelding fra dama. Hun er forresten mora til en ex-kamerat av broren min. Bra at jeg *traff* på noen kjente :P

#40226  av PÃ¥l

Corollaen er på Toyota nå. (gulp) gruer meg til jeg får vite hva det koster, men så er det deilig å få vite det da. Imorra tror jeg at jeg får vite prisen. Men de hadde gitt en prisantydning på *fra* 6000. Har lyst til å ta det på egen regning siden jeg betaler 15000 i året, og har 20 prosent
bonus som jeg da taper hvis jeg bruker forsikringa.. egenandelen er på 7000. Virker som om fangeren må byttes, pluss noen fester. Mer info. imorra!

#40231  av CelicaTurbo

jøss, lykke til ihvertfall :)

#40257  av jan-erik

Pål skrev:Corollaen er på Toyota nå. (gulp) gruer meg til jeg får vite hva det koster, men så er det deilig å få vite det da. Imorra tror jeg at jeg får vite prisen. Men de hadde gitt en prisantydning på *fra* 6000. Har lyst til å ta det på egen regning siden jeg betaler 15000 i året, og har 20 prosent
bonus som jeg da taper hvis jeg bruker forsikringa.. egenandelen er på 7000. Virker som om fangeren må byttes, pluss noen fester. Mer info. imorra!
Ville nok tatt det av egen lomme jeg også. "Småskader" under 30000 er det etter min mening best å betale selv. Men om man ikke har råd så er det jo ikke noe alternativ enn å bruke forsikringa.

#40357  av PÃ¥l

Jeg fikk en melding fra eieren av Corollaen idag. Regninga kom på (hold dere fast) 11500,- :!:

Ser ingen annen utvei nå enn å bruke forsikringa. Kanskje jeg slipper bonustap hvis vi blir enige om delt skyld? Noen som har sluppet unna uten bonustap?

Når Fanger + fester + arbeid ble så dyrt, så er det like greit, siden jeg ikke vet hvor mye det koster å fikse min heller. Får ta med min bil til taksering i neste uke, så får vi se. En forsikringssak blir det uansett.. Skal prate med eieren ikveld og skrive skademeldinga. Ønsk meg lykke til!

#40363  av CelicaTurbo

hm, om du ikke har råd får du heller bruke forsikringen ja.. blir jo fort noen tusen på egen bil også. Min tidligere MR2 fikk en skade rett over hjulbuen bak pga at husvertens sønn rygget inn i bilen, det var da en bulk ca 10cm lang som var trykket inn ca 4-5 cm.. altså begrenset området men litt skarp, det kostet nesten 9000,- å fikse men da var det komplett umulig å se noe som helst av skaden eller av forskjell mellom ny og gammel lakk etterpå :) Det ble lakket helt frem til halve døren, er usikker på hvor langt bak dem lakket da.

#40715  av PÃ¥l

okey. vet du hva de bytta da? eller ble det bare retta opp? Bra at bilen ble helt bra igjen da. Skal ta min bil på taksering når jeg får tid. skal skrive forklaring på skademeldinga (åssen det skjedde osv) må ta meg en tur til åstedet for å sjekke fartsgrenser, skilting osv. det var visst 50 sone på den veien som corollaen kjørte, og enten 30 eller 50 den jeg kjørte. skal sjekke i etterm. uansett kjørte jeg ikke så fort. kanskje 30.

#40723  av CelicaTurbo

Den biten over bakhjulet på MR2'en er vel umulig å bytte så den ble nok rettet og sparklet.. men det var plent umulig å se noe som helst uansett hvor mye jeg prøvde å få lyset til å avsløre feil eller ujevnheter.. en av grunnene til at det ble så dyrt å fikse var at dem måtte lakke ganske mye for å få jevn overgang.. det ble ihvertfall jevnt nok til at jeg ikke kunne oppdage noen forskjell mellom ny og gammel lakk selv på avstand.. eneste måten man kunne se det på var at det var fritt for småriper på det lakkerte området.. men, så skal det sies at lakken på den bilen var meget pen også da :)

#40830  av PÃ¥l

Okey, det er vel samme karosseridel som bak bakhjulet også da? Området litt over lista bak ble noe trøkt inn, men veldig lite, er klaring på rundt 5mm mellom karosseri og kanten på side-baklyset. sjekka gata der jeg kræsja, tror det er 30 der, men så ikke skilt. skriver 30 uansett på skademeldinga, jeg kjørte vel i 25-30 tenker jeg. skal gjøre ferdig skademeldinga idag og levere den til Toyota. så er det bare å håpe....

#40844  av CelicaTurbo

ok, lykke til da :) (men jeg hadde heller levert bilen til et dyktig lakkverksted og oppretter istedenfor et ordinært Toyota verksted, som enten ikke er like erfarne, eller som bare sender bilen din videre til annet verksted og skummer fløten av fakturaen :) )

#40863  av PÃ¥l

Som sagt, jeg tar det på forsikringa, så det spiller ingen rolle for meg hvor mye det kommer på. og jeg skal selvfølgelig klage dersom jobben ikke blir gjort ordentlig. Skal jobbe overtid, så får utsette hele greia til imorra. trenger jo ekstra penger nå ;)