TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 18" felger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #40197  av erling

eivstei skrev:Har sett litt gjennom forumet, og det virker som det er nesten ingen som har 18" felger til sin mr2. Skal sjølv kjøpe nye felger til min Mr2 92mod, og lurer på 18" eller 17". Går det fint å sette på 18" uten at ein må tilpasse bilen til det?
Synes MR2en helst må ha mye senking, eller styling som minker bakkeklaringen endel om de skal bli skikkelig pent med 18". Ellers blir den gjerne litt høy og "styltete". :)
Christian skrev: Mange som peker på at en større felg vil gjøre bilen tregere, men jeg vil påstå at jeg ikke har merket noe til det.
Jeg heller merker ingen verdens ting til det. Kjører på nokså tunge 3 delte 17 s.dekk, kjennes minst like sprek som med 14" v.hjula.
Christian skrev:Hadde 205/45-16 før, det så ikke bra ut, men det er min mening...Synes egentlig 18" felgene begynner å se små ut også jeg. Ikke greit med ting man blir vant til :roll:
Kjenner til det der, felgene krymper og bilen blir høyere når man ser den hver dag. :wink:
Lady_in_MR2 skrev:Jeg har 18" på sommerfelgene mine. Og det er jævlig stor forskjell fra å kjøre med 16" på vinteren...
Må ratte som faen i alle rundkjøringer og hver gang jeg skal parkere o.l
Det kommer bare av bredden på dekka og mangel på servo. Er litt tungt med 215 uten servo. :)

#40202  av Lady_in_MR2

Erling:
Ja det skal jeg love deg...Det er heldigvis en liten bil så det går greit å lukeparkere å sånn likevel!Får bra med med biceps av å bruke muskelservo hele tiden også vettu :wink:

#40204  av spkstrp

hm ingen mk1 har servo så vidt jeg vet, men sku jeg hatt 18" hjul så hadde jeg ifall kjøpt en mk2 med servo ;)

#40205  av erling

Lady_in_MR2 skrev:Erling:
Ja det skal jeg love deg...Det er heldigvis en liten bil så det går greit å lukeparkere å sånn likevel!Får bra med med biceps av å bruke muskelservo hele tiden også vettu :wink:
Det er som en fyr sa engang, det skal gjøre litt vondt å kjøre bil. 8)
spkstrp skrev:hm ingen mk1 har servo så vidt jeg vet, men sku jeg hatt 18" hjul så hadde jeg ifall kjøpt en mk2 med servo ;)
Hvis du har 6x18 med 185/35-18 er den fin på rattet. :D

#40210  av spkstrp

hehe wise ass... ;) tviler på at det finnes gitt :P men er vell en fordel å gå litt smalere dekk av flere grunner.. feks overstyring :)

#40217  av FalcoN

Lady_in_MR2 skrev:Jeg har 18" på sommerfelgene mine. Og det er jævlig stor forskjell fra å kjøre med 16" på vinteren...
Må ratte som faen i alle rundkjøringer og hver gang jeg skal parkere o.l
Men oppe i fart går det som smurt...Jeg begir meg heller aldri ut på noen som helst humpete grusvei...
Med det ser utrolig bra ut da :D
Jeg har 18/215/35 på alle dekka...
Hi du bilda...? :D

#40219  av Lady_in_MR2

Jepp, visst du ser på eiersiden så ligger det en svart Mk2 under Marie Mindresunde...Har på 18" på det bilde...

#40224  av MR2turbo

hmmm... alt dette pratet om 18"'ere... gleder meg sykt til jeg får mine nå jeg.. ;)
Er forresten litt okei med servo når man har så breie dekk ;) Men kunne jo sikkert trengt treninga da :D

#40269  av Foe

Hvordan er det med speedoen?
Har hørt at jo større felger, jo mere feilvisning får du på speedoen! ligger det no i dette?

#40278  av @lpher

MR2Espen skrev:var hos sharif istad å henta masse kataloger. men har så sinnsykt lyst på dissa :lol:
http://www.enkei.com/HPSpecPAGES/gtvSpecs.html

men tror ikke jeg orker all det importerings driten :cry:
Apropos Sharif....åssen handler man hos dem? Ikke tar de telefonen! (og om de er så uheldige å løfter opp luren...legger de bare røret til side)...og ikke svarer de på mail! Tankeoverføring eneste metode eller? :D

@lpher

#40288  av spkstrp

Når det gjelder speedoet så påvirkes dette selvfølgelig av diameteren på dekket. Farten regnes jo ut fra antall ganger dekket snurrer rundt.. og et stooort dekk ruller ferre ganger rundt enn et lite på samme distanse.. Men så kommer det jo ann på hvor mye gummi du putter på felgene også da :)
EDIT: kan sikkert bli mer teknisk enn dette, men helst spar meg 8)

#40289  av spkstrp

@lpher skrev:
MR2Espen skrev:var hos sharif istad å henta masse kataloger. men har så sinnsykt lyst på dissa :lol:

Apropos Sharif....åssen handler man hos dem? Ikke tar de telefonen! (og om de er så uheldige å løfter opp luren...legger de bare røret til side)...og ikke svarer de på mail! Tankeoverføring eneste metode eller? :D

@lpher
Hehe.. ser de reklamerer med masse best i test og greier.. kanskje de aldri har prøvd å faktisk KJØPE noe derfra men bare ser på prisen :)

#40327  av chris

@lpher skrev:

@lpher
Evt dukke opp der nede personlig :)

#40434  av syrre

skal du ned i 35 profil må du vel opp i 225 i bredden.. ?

#40667  av Erlend

16" felger er best for å utnytte kjøreegenskapene til MR2 mk2(derfor ble den levert med 16" originalt), men det ser litt tamt ut.

17" er et godt kompromiss mellom show og go, mange som velger det.

18" er ikke størrelsen for noen som helst MR2 etter min mening, la heller 18-tommere og over være for showbiler og BMW-eiere som helst vil bare vil kjøre raskt rett frem...