Hei igjen....
Ja nå er snart 5 måneder gått, og lappen kommer i postkassa 11 August....Jeg skal innrømme at det ikke har vært lett uten lappen, med tanke på min jobb som innebærer mye kjøring. Hadde jeg jobba i butikk så hadde jeg ikke giddi
å skrevet noe søknad om avkortning, eller tatt opp en "enedommer" sak i tingretten..
Jeg gjorde noe dumt den kvelden, og står for mine egne feil, jeg ser mange som har skrevet i div. forumer om hva man gjøre for å få lappen tidligere tilbake, og de fleste får flere ufordragelige meldinger av andre....
-Slutt å syt og ta lærdom
-du var dum du
-ja når du så dust å grisekjører så blir det sånn
Ikke akkurat slike meldinger er hyggelig å lese for en som har mistet lappen.
Jeg vil takke til alle her inne, som har hjulpet meg med diverse svar på hva jeg kan gjøre for å få en avkortning på tap av førerretten
Jeg har søkt en hel masse, har fått ærklæring fra jobb "at jeg hadde sterkt behov for bil for å utøve arbeid"
og fra lege "at jeg har hatt en naturlig jobb, ved å hjelpe min mor som har hatt kne og hofteoperasjoner, dårlige luftveier etc. for å kjøre henne til de stedene hun trenger. (får ikke hjelp til transport fra Nav)
Fikk aldri medhold på dette i retten. Fikk beskjed fra dommer "Vi kan alle ha en syk mor, vi har alle en jobb" dette skulle du tenkt på før du kjørte for fort.
Jeg hadde ingen prikker på mitt førerkort, har en plettfri vandel, men dette var av ingen betydning.
Søkte nå en siste gang til politijuristen som hadde saken min, om jeg kunne få den tilbake nå som det under 3 uker igjen..Med hovedgrunn at det var ferie-avvikling på jobben og hadde ingen til å kjøre meg til de steder jeg trengte, samt at jeg, dama og hennes 2 barn skal ha ferie sammens og at vi trengte min førerrett til dette.
Fikk ikke medhold i dette heller. Noe utdrag fra brevet jeg fikk kommer:
Toyota Camry 2.0 1983 modell - Solgt
Toyota Celica GT4 1990 modell - Solgt
Toyota Corolla 1.6 1989 modell - Solgt
Toyota Celica 1.8i 1994 modell - Solgt
Toyota Celica CS 2.0 1992 modell -Ble vrak i 2010
http://www.youtube.com/watch?v=NtVyJV3THpI