TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tatt i 123km/t i 80 sone.....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #324243  av CelicaDream

Fikk under en gjennomsnittsmåling en fart på 123 km/t....mista lappen i 5mnd og 9500 i bot...lite trafikk på motorveien også kl 23.15 på kvelden/natta....

Skrev søknad på avkortning med legeerklæring ang. min mor, samt erklæring fra jobben at jeg trenger bil etc.

Var da hos en enedommer sak, hvor jeg ikke fikk medhold til avkortning...Gadd ikke å anke da boten ville blitt forhøydet samt betale saksomkostninger ved neste rettsak....

Er det noe mer jeg kan gjøre for å få lappen fortere tilbake !??

Mvh

CelicaDream
 #324248  av Supramk3turbo

Tror du skal være glad du har fått til det du har fått til, å bare akseptere det :D
 #324303  av CelicaDream

Ja.....har jo nå gått 2 mnd allerede.....får lappen tilbake 11 august isåfall :D

Blir ganske "lammet" når man mister lappen azz.... :lol:

Men ukene går fort heldigvis :lol:
 #324398  av ina

CelicaDream skrev:Fikk under en gjennomsnittsmåling en fart på 123 km/t....mista lappen i 5mnd og 9500 i bot...lite trafikk på motorveien også kl 23.15 på kvelden/natta....

Skrev søknad på avkortning med legeerklæring ang. min mor, samt erklæring fra jobben at jeg trenger bil etc.

Var da hos en enedommer sak, hvor jeg ikke fikk medhold til avkortning...Gadd ikke å anke da boten ville blitt forhøydet samt betale saksomkostninger ved neste rettsak....

Er det noe mer jeg kan gjøre for å få lappen fortere tilbake !??

Mvh

CelicaDream
det var jo ikke så ille.. som sakt tidligere, bare vær glad for at det ikke ble værre... tror ikke de liker celica`r i drammensområdet.... hehe..
sikkert bedre å miste lappen på denna tia som det begynner å bli litt varmere, ikke så mye snø lenger på en måte, osv.
 #324407  av chris

Mitt tips er å søke om avkortning av inndragelsestid mange ganger. Jeg skrev flere brev i måneden den gangen jeg var uten lappen, og til slutt fikk jeg 2 mnd kortere inndragelsestid.
 #324408  av JK86

chris skrev:Mitt tips er å søke om avkortning av inndragelsestid mange ganger. Jeg skrev flere brev i måneden den gangen jeg var uten lappen, og til slutt fikk jeg 2 mnd kortere inndragelsestid.
har en kompis som gjorde akkurat det samme som deg. han skrev brev og mail flere ganger i uka og fikk igjen lappen ganske fort. prøv det :D
 #324416  av CelicaDream

JK86 skrev:
chris skrev:Mitt tips er å søke om avkortning av inndragelsestid mange ganger. Jeg skrev flere brev i måneden den gangen jeg var uten lappen, og til slutt fikk jeg 2 mnd kortere inndragelsestid.
har en kompis som gjorde akkurat det samme som deg. han skrev brev og mail flere ganger i uka og fikk igjen lappen ganske fort. prøv det :D

Skrev dere brev til retten eller til politijusristen !?
 #324423  av CelicaDream

ina skrev:det var jo ikke så ille.. som sakt tidligere, bare vær glad for at det ikke ble værre... tror ikke de liker celica`r i drammensområdet.... hehe..
sikkert bedre å miste lappen på denna tia som det begynner å bli litt varmere, ikke så mye snø lenger på en måte, osv.
Sant det ja.....Er gla jeg kan kjøre båten min isåfall da :lol:

Spurte om jeg kunne kjøre mopeden til jobben da, men fikk ikke lov til det heller.....

Tenkte jeg kunne sendt inn en ny søknad hvor jeg kan spørra om jeg kan kjøre i min arbeidstid da fra 07:30 til 16:00....skader jo ikke å søke ! :D

Huff...og jeg som nettopp har skaffe enda en Celica Carlos Sainz....Kjipt å ikke få brukt den azz :x
 #324425  av Supramk3turbo

He he, Moped nei. Kan jo hende du finner på å tømme gira utover e18, farilig det :lol:
 #324428  av ina

CelicaDream skrev:
JK86 skrev:

Skrev dere brev til retten eller til politijusristen !?
jeg prøvde å skrive til politijuristen, men funka dårlig for min del.. de er skikkelig treige til å svare... men ringte til politijuristen en drøy uke før jeg egentlig skulle fått tilbake lappen, og da ble den sent tilbake samme dag, så fikk den tilbake 10 dager før...
hvis du skal skrive søknad, og beslaget av førerkortet påvirker jobb og mulighet er verdt å nevne..
 #324430  av FireWalk

jeg ble tatt i 79 kmt i en 50 sone og mistet lappen i 7 måneder + 7500 i bot. Søkte også om mildere straff pga jeg jobber kveld og natt skift, og det gikk ikke busser på den tiden. Men fikk ikke medhold. Eneste jeg fikk var en sur tone når jeg tok opp det ang jobb: "Ja det skulle du ha tenkt på før..." Så da hadde jeg ikke noe annet valg. Kjørte dermed uten lappen til og fra jobb.

Helt urimlig at folk skal miste jobben pga de har kjørt litt for fort. Er urimelig høye straffer for det som egentlig er bagateller her i landet, mens reell kriminalitet gidder de ikke etterforske.

F.eks: noen stjal lommeboka mi med visakort og alt for litt siden. Hadde 2000 i kontanter, samt de tappet mange tusen kr fra kontoen i form av ringetid til et kontantkort på chess.no. Chess visste hvem vedkommende var, men ville ikke utlevere den infoen til meg. Men om politiet ringte skulle de få all info.

Tror dere purken gadd å etterforske saken da? neh.. henlagt pga bevisets stilling! Hadde tatt dem 5 min å løse hele saken. Ring chess, få info, kall inn vedkommende til avhør, gi en bot.

Men neida..... De er mer opptatt av å ta lovlydige folk som kjører litt for fort.

MIster all respekt for politiet...
 #324434  av FS-Styling.no

Når du setter deg inn i bilen og klemmer på slik, så vet du at sjansene for å bli tatt er der. Du vet også at hverdagen etterpå blir et helvette. Du vet også at det blir vanskelig og kjøre til jobben, kjøre til butikken, kjøre til venner, kjøre bare rundt hvis du mister lappen... Dette er ting du vet om før du setter deg inn i bilen og klemmer på!

Det er ikke noe vits og ta opp slike ting med snuten.

For at tapsperioden skal reduseres må det foreligge særlige forhold som gjør inndragningstiden uforholdsmessig for søker. I tillegg må dette være omstendigheter som IKKE var kjent på domsavsigelsestiden.

Alstå, det betyr at du kan ta opp ting som har skjedd etter at du mistet lappen. Jobben hadde du før du mistet lappen.

Fredrik
 #324441  av ke25-toyoglide

Helt sant. Det er en kalkulert risiko.
Og at en blir tvunget til å kjøre uten lappen er bare tull.
Då må en ordne seg på anna vis, eller søke om å få kjøre moped, sykle til jobben----------
Og 79 i 50 er ikkje 7mnd. då har du gjort noe anna gale og.
Kan være enig i at straffene er for høge, men me vett om de på forhånd.