TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 92' MR2 Turbo... snart i boks!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#43535  av CelicaTurbo

tror UK-spec er noe forskjellig.. britene klager nemlig på den høye oktanen i Japan som man må vurdere når man importerer MR2 i forhold til å kjøpe en britisk bil.. altså må det være noe forskjell med ECU minst :)

#43541  av mr.two

Fant ut at mr2 ble ikke solgt i Usa etter 95`. Men fortsatt i Japan, UK. Australia og Sveits frem til 99` visstnok.. SÃ¥ da har nok Uk noen egne specs alikevel..Men tipper den er ganske lik US spec bilene...

#43618  av Speeder

sweits? Vil det da si att den er solgt med venstre ratt helt til 99? trodde det sluttet i 98?

#43626  av chris

Speeder skrev:sweits? Vil det da si att den er solgt med venstre ratt helt til 99? trodde det sluttet i 98?
tror 99 modellen bare ble solgt i japan. det var en spesialmodell de ga ut, før de avsluttet produksjonen. men den EGENTLIG siste modellen var 98.

#43818  av Morten

Det finnes alltid noen overliggere også vet dere :wink:
Har sett 98' generasjonen i Tyskland førstegangs reg. i 2000, og opptil flere rev.1/2 som er førstegangsreg. i 95! (men de er jo ikke 95 modeller fordet). Bilmodeller blir solgt til de er utsolgt, ikke til produksjon og import stopper.

#45180  av Magne

Det ble faen ikkeno Turbo... :evil:

Den bilen som var tenkt importert hadde slakk i hele drivverket og var dårlig i lakken. Han fra TG bil ville ikke importere bilen.

Egentlig greit for meg i ettertid...
Har nå kjøpt en Rød strøken 91mod MR2 importert fra Sveits. Kjempe bil! Hadde jeg gått for Turboen med en gang ville jeg sikkert kjørt meg i hjel! :?

MEN... Jeg er fortsatt med, jeg har fått meg MR2 og er frelst så det holder!

Bilder kommer neste gang jeg er hjemme.. (for tiden i kosovo)

#45188  av chris

Magne skrev:Det ble faen ikkeno Turbo... :evil:

Den bilen som var tenkt importert hadde slakk i hele drivverket og var dårlig i lakken. Han fra TG bil ville ikke importere bilen.

Egentlig greit for meg i ettertid...
Har nå kjøpt en Rød strøken 91mod MR2 importert fra Sveits. Kjempe bil! Hadde jeg gått for Turboen med en gang ville jeg sikkert kjørt meg i hjel! :?

MEN... Jeg er fortsatt med, jeg har fått meg MR2 og er frelst så det holder!

Bilder kommer neste gang jeg er hjemme.. (for tiden i kosovo)
Hehe, det gjelder å se det positive i det. Gratulerer med ny fet bil!! Kommer til å gi deg mye kjøreglede ;)

#45193  av CelicaTurbo

Det er plenty kjøreglede i GTi'en også, så gratulerer med kjøpet! :)

#45212  av PÃ¥l

Kan skrive under på at det er kjøreglede i GTI også. Hvis du vil teste bilen litt, hold deg over 5000 rpm! er jo der kreftene er :D Du kommer også til å merke at lyden fra motoren forandrer seg fra brum til snerr fra 5000 og oppover. husker godt første gangen jeg prøvde, med taket av. kjente gliset presse seg fram :D

Grattis!!!!!