TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla e15 sedan

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #356781  av lexusmann

ErikG skrev:Ikke noe problem. Står modelltypen, altså ej15 der så skal ikke være noe problem det.
Hadde jo vært greit å vite i forkant, er ikke greit å senke for så å komme til trangsynet å stå der med skjegget fullt av postkasser... :wink: Mener å ha lest noe om dette her men fant det ikke...Å ringe til nevnte trangsyn koster 13kr/min... :evil:
 #356782  av Mr_Storbrua

lexusmann skrev:
ErikG skrev:Ikke noe problem. Står modelltypen, altså ej15 der så skal ikke være noe problem det.
Hadde jo vært greit å vite i forkant, er ikke greit å senke for så å komme til trangsynet å stå der med skjegget fullt av postkasser... :wink: Mener å ha lest noe om dette her men fant det ikke...Å ringe til nevnte trangsyn koster 13kr/min... :evil:

Da ville jeg tatt turen til tilsynet.. Eller så betalt 13kr/min for å finne ut av det.. For det er de som til slutt skal godkjenne bilen din.. Da hjelper det lite hva en eller anna her inne har sagt at går bra, om de ikke er enige der oppe.
 #356783  av lexusmann

Noen som vet åpningstiden til biltilsynet?jobber til 1500 så de stenger vel da også, og da rekker jeg det ikke...får prøve å ringe i morgen...
Noen andre med erfaring/kunnskap om dette?
Sist redigert av lexusmann den 13 mai 2010 18:12, redigert 1 gang totalt.
 #356787  av predator

Her i Kristiansund stenger de iallefall kl 15:00 ja. Men om de gjør det på landsbasis vet jeg ikke :roll:
 #357117  av mannen

lexusmann skrev:Noen som vet åpningstiden til biltilsynet?jobber til 1500 så de stenger vel da også, og da rekker jeg det ikke...får prøve å ringe i morgen...
Tirsdager har de åpent til 18 tror eg d va i haugesund,ellers er det til 15 på hverdagene. Men det jeg fikk beskjed om var: tuv papirer, "ferske" papirer på ny hjulstilling og papirer på at felgene er godkjent til bilen (hør med dekkmann feks) og bestill tid til visning på BT.

lykke til!
Liker selv disse bilene, og prøvde de da de kom men jeg endte opp med en avensis 2007 her
 #357140  av lexusmann

mannen skrev:
lexusmann skrev:Noen som vet åpningstiden til biltilsynet?jobber til 1500 så de stenger vel da også, og da rekker jeg det ikke...får prøve å ringe i morgen...
Tirsdager har de åpent til 18 tror eg d va i haugesund,ellers er det til 15 på hverdagene. Men det jeg fikk beskjed om var: tuv papirer, "ferske" papirer på ny hjulstilling og papirer på at felgene er godkjent til bilen (hør med dekkmann feks) og bestill tid til visning på BT.

lykke til!
Liker selv disse bilene, og prøvde de da de kom men jeg endte opp med en avensis 2007 her
De har åpent til 6 på tirsdag ja, tenkte å ta med TUV og vognkort å stikke innom dem....hva mener du mener du med ferske papirer på ny hjulstilling?tenker du på fra 4hjulskontroll?
håper det ikke tar lang tid da jeg skal levere bilen for lakkering av bakfangeren samme ettermiddag...har du bilde av Avensisen?
Velkommen inn her forresten :D
Hvor er du fra?
 #357218  av mannen

4 hjulskontroll ja er hva jeg mener ;)

er fra rævsyt. Raphael på SS ;)
lexusmann skrev:
mannen skrev:

lykke til!
De har åpent til 6 på tirsdag ja, tenkte å ta med TUV og vognkort å stikke innom dem....hva mener du mener du med ferske papirer på ny hjulstilling?tenker du på fra 4hjulskontroll?
håper det ikke tar lang tid da jeg skal levere bilen for lakkering av bakfangeren samme ettermiddag...har du bilde av Avensisen?
Velkommen inn her forresten :D
Hvor er du fra?
 #357403  av lexusmann

Skjønte ikke helt hvor fra du mente, mannen...
Men var innom vårt "kjære" biltilsyn i dag, og de sa klart fra at den aktuelle modellen MÅTTE stå i papirene for at det skulle bli godkjent...det var det var redd for kan man si... :roll: Så da ser det ut til at det blir TTE sett på rollan...håper det ikke er så svinaktig dyrt da...får jo feriepenger + lønn for noen 100% timer i neste uke så får høre med Toyota hva de skal ha for settet...
 #357534  av Leif Gunnar

Det mannen sier er at han er fra Tysvær, og kaller seg for Raphael på SuperStreet sitt forum :P

Men ta å snakk med Rune på delelageret. Det er han som styrer med deler fra TTE :)
 #357614  av lexusmann

Leif Gunnar skrev:Det mannen sier er at han er fra Tysvær, og kaller seg for Raphael på SuperStreet sitt forum :P

Men ta å snakk med Rune på delelageret. Det er han som styrer med deler fra TTE :)
Jepp, kan kanskje se om jeg får ringt i pausen i morra... :wink: Skal hente rollan hos lakkerer også i morgen, har fått lakkert bakfangeren...var innom i dag, og da stod den inni lakkboksen, klar til å sprøytes....håper det blir bra...
 #357677  av lexusmann

Fikk bilen tilbake i dag...så veldig bra ut :D Ikke antydning til fargeforskjell faktisk...
Nå håper jeg det kan bli bra vær så jeg kan vaske og polere... :wink:
Glemte jo helt å ringe å høre på pris på senk... :roll: Må prøve å huske på det til tirsdagen...
 #357708  av Leif Gunnar

Du kan jo sende mail til dem og.

http://haugesund.toyota.no

Vær forsiktig med å vaske og polere ny lakkerte biler. Husk at lakken er fortsatt "rennende" :)

Om du kan, er det bare å ta turen innom Viking Haugesund i helga, så får jeg sett bilen din og :)
 #357710  av lexusmann

Leif Gunnar skrev:Du kan jo sende mail til dem og.

http://haugesund.toyota.no

Vær forsiktig med å vaske og polere ny lakkerte biler. Husk at lakken er fortsatt "rennende" :)

Om du kan, er det bare å ta turen innom Viking Haugesund i helga, så får jeg sett bilen din og :)
Spurte om det da jeg henta bilen, og fyren sa jeg kunne vaske og polere når som helst...burde jo ha greie på sånt han vel??vet ikke riktig jeg...
kanskje jeg skulle tatt en tur nordover ja...har en svoger som har bursdag i dag så må finne en presang til ham...sendte avgårde en mail jeg...
 #357805  av Mr_Storbrua

Skal ikke polere på en nylakket flate. dvs vokse.. Etter at lakken er tørr, så er den ikke 100% gjennomherdet, å det er endel løsemidler som skal ut.. om du legger voks oppå, å forsegler lakken, så kommer ikke løsemidlene ut, da prøver de å finne andre veier.. å kan risikere at lakken løsner..

Gi lakken en 3 ukers tid, så er det bare å polere i vei :))
 #357856  av lexusmann

Mr_Storbrua skrev:Skal ikke polere på en nylakket flate. dvs vokse.. Etter at lakken er tørr, så er den ikke 100% gjennomherdet, å det er endel løsemidler som skal ut.. om du legger voks oppå, å forsegler lakken, så kommer ikke løsemidlene ut, da prøver de å finne andre veier.. å kan risikere at lakken løsner..

Gi lakken en 3 ukers tid, så er det bare å polere i vei :))
3 uker altså?tenkte å ta det til helga jeg da...kan jo polere bilen utenom bakfangeren da...ser det an litt...