TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla e15 sedan

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #344483  av lexusmann

Har kjøpt en '07 e15.....har søkt endel og fant endelig bilder av en stylet sådan...bare for å se hvordan den ble....tror noen av bildene ikke fungerer skikkelig, men...
http://www.cardomain.com/ride/3077866
 #344505  av Mr_Storbrua

Hei, grattis med ny bil.. sleng ut no bilder av herlighetenn.. liker de bilene veldig godt, bare synd at de skal ha de gammeldagse oransje blinklysa bak, akkurat som lexusen, den nye is'n..

Specs på bilen.? diesel bensin?
 #344509  av lexusmann

Har ikke fått den enda, og blir vel ikke før utpå nyåret heller...bestilte transport hos Thune transport i Haugesund, de skulle ha 3100 for å frakte den over hit, mens Toyota skulle ha 4300...lett valg, kan du si... :wink: men er en 1,6 bensin 124 hester i SOL utgave...gleder meg, har aldri hatt en så ny bil før, hehe... :D selv om det er bare SOL'en, så er det en hel del utstyr...fikk lyst på den fine spoiler listen som TTE/ Toyota har til den..litt senk og noen fine 18" så er den ferdig...vet ikke hvordan det er med senk og godkjenning nå for tiden da...bilder kan jeg fint ta og poste her når jeg får den... :wink:
 #344535  av lexusmann

#344601  av ErikG

Grattis. Du som har kjøpt den ja. En på jobben som har en e15 med senk og 19''. Er H&R senkesett, men som alle senkesett senker det for mye bak i forhold til foran. Legger ut et par bilder så du kan se hvordan det ser ut.
Bilde
Bilde
 #344603  av lexusmann

Så ikke dumt ut det, men som du så av bildene, er bilen grå og da kan jeg ikke ha svarte felger på den...er min mening altså...er heller ikke særlig fan av svarte generelt, men går til nøds an med blank kant(kommer an på farge på bilen).... hvor mye senker det settet der?Som jeg spurte tidligere, hvordan er det med godkjenning? Hvordan er den å kjøre med senk og 19"?
Likte veldig godt den Advanti Cobra felgen hos Martins, men den er dyr...10k godt å vel for 18" og 12k for 19"...så skal man ha dekk også... :x
http://www.martins.no/felger/felg-p%C3% ... 5-bil.aspx
Sist redigert av lexusmann den 27 des 2009 15:53, redigert 3 ganger totalt.
 #344605  av ErikG

Godkjenning skal ikke være noe problem så lenge du gjør ting riktig.
1. Kjøpe senkesett med TUV papirer
2. Monterer senkesett riktig
3. Får tatt 4-hjulsmåling og får med papirer på det
4. Justerer lys
5. Har en klaring under hele bilen på min. 11cm

Så er det bare å bestille time på biltilsynet så skal alt gå bra. Biltilsynet er ikke så vanskelig å ha med å gjøre som folk skal ha det til så lenge man gjør ting etter forskriftene.
 #344606  av lexusmann

Jaja, det følger med sommerdekk så får se hva jeg gjør med de...om jeg sliter de ut eller selger de...har jo til våren å tenke på...og skulle det bli aktuelt med senking, så passer senkesettet til Auris, mener jeg å ha lest et sted... :wink:
Det H&R settet, er det bare fjærer eller er det justerbare/coilovers?sistnevnte er jo bare skamdyrt... :roll:
 #345241  av lexusmann

Jepp, da ble den registrert på meg og startet på turen vestover i dag(onsdag)...håper jeg får den i morgen eller fredag...JIPPI!!! :D :D
 #345255  av celicat23

Skal du ha 18 eller 19" felger så burde du senke uansett, for det ser utrolig dumt ut med den dimensjon felger/dekk og uten senk.
 #345258  av lexusmann

celicat23 skrev:Skal du ha 18 eller 19" felger så burde du senke uansett, for det ser utrolig dumt ut med den dimensjon felger/dekk og uten senk.
Jepp, den går på stylter da tenker jeg....blir ikke før våren uansett, hehe....kommer i kveld, jeg gleder meg... :wink:
 #345319  av lexusmann

Da fikk jeg den i hus, var å henta den i Haugesund i går kveld....lå et sett med sommerhjul + takbøyler inni...den er ikke helt strøken, har fått seg en liten dult midt nede på bakfangern og et lakksår på samme fanger oppe på høyre side ved skjermen...kanskje får jeg bare fangeren lakkert opp igjen en gang, får se det litt an...kan ta noen bilder, men akkurat nå er den veldig støvete og skitten...kanskje til helga :wink:
 #345406  av lexusmann

Var en tur i dag, den er kjempegod å kjøre!!! :D Ligger godt på veien....og stille, er veldig godt støydempet....hører ikke motoren under 4000 rpm...
 #346009  av lexusmann

ErikG, kunne du spørre han kollegaen din hvilken dimensjon dekk han har og hviket innpress han har på felgene?så ut som de fyllte bra ut til skjermen... :wink:
Satte på det TRD oljelokket, så bra ut... :wink: Hadde vært kult å lakkere det store motor dekselet i en farge, kanskje bare sort blank...
Vedlegg
19012010122 (Small).jpg
19012010122 (Small).jpg (53.65 kiB) Vist 1056 ganger
 #349368  av lexusmann

Denne var tøff...tenk å gjordt noe sånt me rollaen...men hadde sikkert ikke kosta noen ting... :roll:
http://carscoop.blogspot.com/2007/11/se ... ncept.html