TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rabattavtale med Toyota?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #366923  av MR2i

Imponerende hva Peugeotklubben har fått til.. Jeg har da alltid trodd at Toyota skulle vært et bedre alternativ. Top Gear slakter jo støtt Peugeot.. hehe..

200 i året hadde nok vært tingen. Symbolsk.. men samtidig MÅ det være så enkelt å få betalt at selv de lateste gjør det..

Laget en hub for bestilling i USA hvor vi forhandler oss til gode priser på deler hos et enkelt firma. Som sender hver mandag feks.
Og så ha en som har en del tid til overs som sender ut videre i Norge via vanlig postpakke.
Med 200 kr i året, vil medlemmer spare masse i porto, 1 person får en form for kompensasjon for å drive som hub i Norge.

Er egentlig bare fantasien som setter grenser her.. og hvem som gidder å gjøre alt arbeidet. Men om denne personen(e) som sagt får en viss kompensasjon så er det kanskje litt lettere å ta tak i ting.
 #366924  av MR2i

Og en tanke om det å slå sammen.. om ikke forumet, så i hvertfall selve medlemsskapet.

Jo flere vi er sammen.. :)
 #366927  av ArildM

Har lett 2-3timer i uka å sette av til TS-ogn jeg ja :)
Å starte noen hubb for salg av deler fra feks Twos'R'us har jeg ikke trua på.
Da orger en heller samkjøp en gang i blant.
 #366931  av MR2i

Tenkte mer for portoen jeg når jeg nevnte hub.. Det blir jo det samme som samkjøp..
 #366932  av Noxan8

nå begynner jeg å like fremgangen her, men første pri. få en sikkelig klubb ut av dette :D
 #366942  av Noxan8

et annet forslag er: lønn til admins/morderatorer
25% av total income, der 15% går til admins og 10% til moderatorene

si kontigent kr 100
betalende medlemmer 1500 stk
samlet pris kr 150.000

25% av 150.000 = 37.500 kr fordelt på disse, som gir
2 stk admin som skal ha 15% hvilket gir
11.250kr på hver av de to
og for de 6 moderatorerne som skal dele på siste 10% av dette får
2500kr hver

for en eventuell hub for videresending av bestilte varer, kan en jo si 5% som gir 7500kr

kan noen verifisere disse tallene for meg, og/eller gi tilbakemeldig på skisse??
 #366947  av ArildM

Ikke for å være negativ her, men vi har absolutt ikke 1500stk her som er villig til å betale 200,- per år (som jeg mener er en fornuftig kontingent).
100 stk maks kanskje? Vi kan vel ikke akkurat overvelde det eksisterende styret/admins så da avhenger det jo uansett av velvilje fra eksisterende lederskap til å få gjennomført et slikt initiativ. Men det er lov å håpe 8)
 #366955  av MR2i

Er det ikke mulig med poll i forumet? Så kunne man laget en spørreundersøkelse blant folket her.. noen uker fremover..
 #366970  av inzane2012

syns det er på tide å få en input fra noen mod's eller en av våre admins på denne saken snart ja...
 #367010  av Noxan8

bump
 #367049  av stianøverland

som sagt 1000stk 100kr hver er 100000

Ã¥ leie rudskogen for en dag med fult sykepersonell og vakter koster 70000,-

kunne tatt en samling på rudskogen en gang i året for den summen :) men da måtte det vært sånn "betal eller pell deg vekk" policy på forumet. enten alle eller ingen
 #367077  av Zepticon

Saken er uansett at om det bli 100kr i avgift for å være emdlem så vil antallet medlemmer synke drastisk også, mange vil flytte til andre sider osv. Selv driver jeg MOGN slik at vi ikke ønsker en betalklubb men et gratis og åpent forum for alle.
 #367082  av inzane2012

Zepticon skrev:Saken er uansett at om det bli 100kr i avgift for å være emdlem så vil antallet medlemmer synke drastisk også, mange vil flytte til andre sider osv. Selv driver jeg MOGN slik at vi ikke ønsker en betalklubb men et gratis og åpent forum for alle.
om anntallet medlemmer synker drastisk ser ikke jeg som noe problem, for vist du ser på medlemms registeret, så er bare en liten del som faktisk har mer enn 200 poster... er ikke noe å skryte av at vi har 3800 registrerte brukere når det bare er en liten del som faktisk er aktive og skriver mer enn en post i året...
 #367124  av Zepticon

inzane2012 skrev:
Zepticon skrev:Saken er uansett at om det bli 100kr i avgift for å være emdlem så vil antallet medlemmer synke drastisk også, mange vil flytte til andre sider osv. Selv driver jeg MOGN slik at vi ikke ønsker en betalklubb men et gratis og åpent forum for alle.
om anntallet medlemmer synker drastisk ser ikke jeg som noe problem, for vist du ser på medlemms registeret, så er bare en liten del som faktisk har mer enn 200 poster... er ikke noe å skryte av at vi har 3800 registrerte brukere når det bare er en liten del som faktisk er aktive og skriver mer enn en post i året...
Vell jeg ahr vært her i 6 år, og har 1200 poster, det er ca 200 per år, og jeg har forholdsvis lav terskel for å poste ting:)
Uansett, om dette hadde vært et betalforum, så hadde jeg aldri blitt medlem her til å begynne med, slik er det med mange andre også, selv om dem postensielt vill vært aktive så er dem ikke intr i å betale.
Kansje for meg at det er kansje 200 stk som ville betalt for å være medlem her. Det er litt i overkant av 300 medlemmer som har over 200 poster.
Jeg ser uansett ingen grunn til at dette skal bli en betalklubb i det hele tatt, banetreff er det nok av, rabattavtaler er nå så som så, er vell få av oss som handler hos norske bedrifter uansett:) Vi prøvde dette på Mazdaforumet, der brukerne kunne donere for å få tilgang til prosjektforumet. Da snakket vi om 10kr per pers for å luke ut banditter og BT, og vi fikk vell inn 4 donasjoner. og vi har vell kansje litt mindre brukerdatabase enn tsogn.

Personlig liker jeg det slik det er nå:)
 #367134  av inzane2012

men du er jo bare en liksom-toyota mann da, som bare er inne her og snoker rundt og raporterer tilbake til mazda folka ;)

men hva er det da som skiller oss toyota/mazda folk fra f.eks honda folka da? di er jo ett betalings forum?

og vacn har jo rabatter med di fleste det går ann å få rabatter på... og som det er sagt tidligere, så tror jeg det blir lettere å få til skikkelige rabatt ordninger med toyota om vi faktisk blir en skikkelig offisiel klubb, som kan "jobbe" sammen med toyota...

ang det med banetreff og sånt så er jeg litt enig, di er det forsåvidt nok av, og det er sikkert ikke heller så mange her som har anledning eller tid/penger til å bruke flere dager på å reise til acr eller rudskogen.

jeg er mer interessert i samholdet mellom medlemmene, og å kunne forbedre hverdagen til oss som elsker bilmerket...

og zepticon, om du ikke er interessert i å betale f.eks 100kr i året for å forbedre klubben og forumet og støtte våre admins som bruker sin fritid på å vedlikeholde sidene, så er du ikke mye interessert i klubben, vist 100kr er SÅ mye å betale...