TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Espen's Toyota Mark2 Jzx90 saktegÃ¥ende Drifteprosjekt.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #375014  av 1JZFreak
 
Vell.. Er ikke helt ferdig, fordi det er litt mer å gå på med kapping av stag som står i veien :P
Men her er resultatet så langt:
CIMG0515.JPG
CIMG0515.JPG (70.35 kiB) Vist 1457 ganger
Tror dette blir bra! :)
 #378930  av Radial
 
1JZFreak skrev:Heidu =)

Ja det var sykt digg med sveisa diff kontra vlsd'en :D

Nei har ikke det :/ Kjører 0.7 bar..
Snakket med en japse: Murata-san som kjører for Team Drift Monkey.
Trenings bilen hans i japan er jzx90. Ã… han selger masse av dem. Han snakkte om at det var en boostcut
i hjernen orginalt på 0.7 bar. Var ikke lett og fårstå hva han sa da han såvitt kunne engelsk. Kunne bare noen få ord :P
Så tror jeg må bestille en boostcut defencer.
Uansett hva jeg stiller den til, så går trykket ned til ,7 igjen nå..

Har du gjort noe med spindlene dine eller fått ordna noe mer sving? (Til Radial)

Er noe Tein greier.. Veldig stive.

Har du noen bilder av bilen din du kan sende? Gøy med sjelden bil :)
Har vært litt treig med å svare her jeg, hehe, men svarer nå :)
Jeg kjørte nesten 1 bar trykk på rudskogen i september før jeg kvelda clutchen min - ingen boost-cut eller noe... men med slureclutch funka det helt forferdelig dårlig å drifte - TO mutch grip... måtte satse liv og lemmer med Bånn gass i hver sving med slurende clutch for å få ut ræwa - til slutt sa det poff i clutchen, og jeg måtte bare lirke meg inn på depo, og konstatere at det så ut som en sprengt pute som tøyt ut i drenerings-hullet under clutchen ;) Bare å kjøre på biltralla og ta kvelden :P

Den integrerte boost-cut'n skal slå inn på 14 psi har jeg lest på ett Soaer-forum, det er i praksis 0,9 bar, og det trur jeg kan stemme bra.... grunnen til at din kutter tidligere kan jeg banne på er fordi trykksensoren er gammal og sliten. Har du montert bredbånds-lambda så vil du sansynlig vis se at blandinga er ekstra rik på maks ladetrykk, siden ECU Tror du lader 0,9 mens den egentlig lader 0,7... og ecu blander da mer bensin en den egentlig skal. Mye kompenseres jo med det vanlige smalbånds-lambdaen, men den har kun mulighet til å regulere 10%

Nei jeg har ikke prøvd meg på mer sving enda, rett og slett fordi jeg må få mer megdetrening før det i det hele tatt blir aktuelt :) Har fått meg noen nye D2 drifting-coilovers nå...satt Tein HR-coilovers på'n (Kun høydejusterbare) som var ALT for myke..(12kg/mm front og 7kg/mm bak)...de nye har 22mm/kg front og 10kg/mm bak - Satser på mer kontroll og lettere å få ut ræwa :) For jeg hadde ALT for mye grep...dreiv å tok igjen grip-biler i svinger etz :P

Bilen er den gamle til Mr. Taxi (K. Buskerud), trur du veit hevm han er :)

Ellers kan jeg nevne at nå har BS-bildeler styling til JZX90, og de skaffer mer styling til flere JZX - Det er bare å ta kontakt med Per Christian Svendsen på BS. Jeg fikk en Meget god pris på 2 komplette sett som leveres nå i slutten av januar.
Delekataloget til Toyota på JZX90 http://www.toyodiy.com/parts/g_J_199503 ... MVZ_2.html

Ellers er det noen sider som har litt stæsj til JZX her:

http://driftmotion.com/ (Har jeg bestilt en del ifra)
http://www.rhdjapan.com/ (dyre, men har det meste)
http://www.greenline.jp/ (mye rimeligere enn rhd japan, men ikke like god side)
http://www.serialnine.com/ (custom-stæsj til JZX-sedaner..har MYE til understellet!)
http://www.nengun.com (brukt ett par ganger)
http://fortyone.co.nz/parts/view/12982.html (Collar's for Subframe til JZX90&100 - Samme kitt)

Skal fikse meg noen Collars til bakstillinga etterhvert...griseenkle å montere. Må bytte fòringer til bakdiffen siden de er råttene (sprekt opp), så fikk nye TRD-foringer fra Nengun rett før jul :)
Forøvrig er Understellet på JZX90 og 100 omtrent HELT likt, slik at hvis du sliter med å finne deler, så passer 99% av understellet på 100'n rett på 90'n og visa-versa. Gjør E-bay handelen mye enklere... Mine D2 coilovers er til JZX100 men er prikk like de som sitter på :)

natta! :)
 #378947  av Radial
 
Men espen, hvordan boost-controller har du?

Hva gjør bilen når den går "tilbake" til 0,7?
 #379275  av 1JZFreak
 
Heidu=) Mye bra info! Den holder liksom bare igjenn. (føles ut som du har 100 hk lixom så går den rett ned til 0,7 og holder seg der.. med en flerre lyd hrrrr rr r... Men viss jeg skrur av controlleren, så ligger den fint på 0.7 å går ganske greit:P men hadde vert nice med 1 bar siden jeg sliter med 3 gir på tørt..

Greddy prospec B 2 eller hva den heter.. Har heller ikke peilig på denne! så mulig det kan være noen instillinger.. Nesten så jeg bare river ut driten og setter i slik en billig manuell controller:P

Men kan jeg prøve en slik map sensor eller hva det er som velger trykk fra en 2jz? En kompiss har en supra 2jz i samme garasje så jeg sikkert kunne fått prøvd med?.. kunne også trengt et bilde som viser hvor den er ;)

Mvh
 #379276  av Radial
 
det kan ligne på boost-cut ja, for da drar'n jo tenninga nedi dass og litt til, men alikavel veldig snål feil.

Gamle plugger? Eller hvordan plugger kjører du? Noen sprekte coiler?
Du får tilsvarende symptomer med dårlig gnist og, for da blåser gnisten ut over ett visst trykk.
En r32 Rb25 Skyline jeg prøvde (før jeg kjøpte 90'n) var som du beskrev... over 0,4 bar så bare flerra det og smalt og puttra no helt jævelsk og kom aldri oppp i trykk. Bytta plugger, og da funka'n fint... men da smallt det i girkassa og lukta havari lang vei...så blei ikke noe kjøp :P

Men...dissa elektroniske Boost-controllera er DØDS VIKTIGE å sette seg inn i, ellers er det like greit å kjøre mekanisk...selv om du får en elendig respons av det.
Jeg satte meg skikkelig inn i min Apexi-sak, og det er så enormt med muligheter at du lett kan drite på draget...10 forskjellige boost-settings feks!?
Du kan feks justere hvor hardt turbo'n skal slå inn (dvs, hvor kjapt wg skal åpne), men med det resultat at du får en sinnsykt "spike" på trykket om den er for kjapp. Justeres i %-andeler på min... og det normale var å ha 20-30% på interne Wg'er, og opptil 40% av Eksterne. Kjører 25% på min.
Andre ting man også kan justere der inne er "hva skjer om du peaker" - noe jeg skrudde av, for den var ferdig programert til å gå til bake til 0 bar (atmosfærisk) om det peaket...kunne sikkert laga mye krøll om det var aktivert.
MEn controller'n funker fint nå hvertfal..

Veit GODT hva du mener med 3'e giret på STd 0,6-0,7 ladetrykk...det blir Litt for lite power om du har mer en 205mm på bakhjula :)
Satte på 0,9 og responsen og power blei en HELT annen.... fikk nesten inn 4'e giret på langsvingen på rudskogen, også kvelda clutchen...... DOHH :evil:
 #379280  av Radial
 
1JZFreak skrev:Men kan jeg prøve en slik map sensor eller hva det er som velger trykk fra en 2jz? En kompiss har en supra 2jz i samme garasje så jeg sikkert kunne fått prøvd med?.. kunne også trengt et bilde som viser hvor den er ;)
2jz skal passe rett inn og funke knall sies det - så det er absolutt en mulighet!
Den skal sitte på torpedoveggen bak innsuget mener jeg å huske, med slange fra innsuget tilkoblet...sitter ett filter ett sted på den slangen og, greit å sjekke hvor reint det er :)
 #379854  av 1JZFreak
 
Fått laget dørpanel:
CIMG0556.JPG
CIMG0556.JPG (107.04 kiB) Vist 1322 ganger
Ferdig med Hjulvinkel:
CIMG0553.JPG
CIMG0553.JPG (110.6 kiB) Vist 1322 ganger
 #381485  av 1JZFreak
 
Da stresser jeg med å lage bur for tiden. Får god hjelp fra 2 kompiser, så har troen på dette! =)
CIMG0580.JPG
CIMG0580.JPG (121.27 kiB) Vist 1288 ganger
CIMG0584.JPG
CIMG0584.JPG (116.37 kiB) Vist 1288 ganger
CIMG0585.JPG
CIMG0585.JPG (120.34 kiB) Vist 1288 ganger
 #383855  av 1JZFreak
 
Da er buret ferdig! Bare få på noe lakk så skal jeg slenge ut noen bilder :)
Bare hovedstrømbryter igjenn og kobble nå =)
 #384121  av 1JZFreak
 
Noen bilder av buret =) Mangler bare å lakke gulvet hvitt.
199798_10150165310860409_659885408_8532303_5627312_n.jpg
199798_10150165310860409_659885408_8532303_5627312_n.jpg (71.44 kiB) Vist 1216 ganger
197189_10150165311960409_659885408_8532309_2222110_n.jpg
197189_10150165311960409_659885408_8532309_2222110_n.jpg (77.49 kiB) Vist 1216 ganger
199581_10150165312200409_659885408_8532311_445051_n.jpg
199581_10150165312200409_659885408_8532311_445051_n.jpg (54.78 kiB) Vist 1216 ganger
195845_10150165312590409_659885408_8532316_5390897_n.jpg
195845_10150165312590409_659885408_8532316_5390897_n.jpg (50.03 kiB) Vist 1216 ganger
 #396160  av 1JZFreak
 
Utrolig dårlig med oppdateringer men.. Bedre sent enn aldri ^^
Bilde fra Naf drifting cup kristiansand.
NY runde den 28. denne måneden :)
263086_10150309979396352_717606351_9813741_1720692_n.jpg
263086_10150309979396352_717606351_9813741_1720692_n.jpg (56.5 kiB) Vist 1189 ganger
 #396161  av 1JZFreak
 
Fikk også fikset det turbotrykks problemet.
Solution: Drite i den Greddy prospec b boost controlleren å bare bruke en liten billig nåle ventil!
Mye lettere. Er heller ikke peak da grunntrykket nå er 0,7 bar og bare stillt opp til 0,95.
(1 bar er fuel cut)

Noen som har en fuel cut defencer til 1jz?

Er kansje ikke vits da orginal turboene ikke liker trykk så mye over 1 bar uansett...
 #402664  av 1JZFreak
 
Endelig fått tak i en Remappet orginal hjerne. (Mines)
Denne fjerner en del problemer:) Feks Boost cut.

Men selvfølgelig klarte jeg og knuse diffen, så jeg får ikke prøvd den før jeg har fått tak i en ny diff hehe.
Gleder meg til og prøve med 1,1 - 1,2bar :)
 #404782  av 1JZFreak
 
Litt nye bilder=)
Ikke mye oppdateringer men,
fått i ny diff=) En sveist diff til Jzx100.
Knuste jo bare den gamle front lippen, så fikk laget til noe fra en orginal primera fanger.
Bilder:
Foto0079.jpg
Foto0079.jpg (207.55 kiB) Vist 1145 ganger
Foto0074.jpg
Foto0074.jpg (248.4 kiB) Vist 1145 ganger
clooose 2.jpg
clooose 2.jpg (55.43 kiB) Vist 1145 ganger
Twindrift.jpg
Twindrift.jpg (132.98 kiB) Vist 1145 ganger
282082_10150335968419579_584319578_9570520_658859_n.jpg
282082_10150335968419579_584319578_9570520_658859_n.jpg (79.26 kiB) Vist 1145 ganger
 #404783  av 1JZFreak
 
229625_10150335968649579_584319578_9570521_6945899_n.jpg
229625_10150335968649579_584319578_9570521_6945899_n.jpg (88.7 kiB) Vist 1144 ganger