TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Er litt usikker her?????

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #381600  av marlboro1310
 
inzane2012 skrev:beste er vel kanskje å bare høre evt toyota om di kan skaffe til veie papirer på motor?
Den var nesten litt god. De hjelper sikkert. NOT :!: :lol:
 #381614  av inzane2012
 
marlboro1310 skrev:
inzane2012 skrev:beste er vel kanskje å bare høre evt toyota om di kan skaffe til veie papirer på motor?
Den var nesten litt god. De hjelper sikkert. NOT :!: :lol:
må du slutte å quote ting tatt ut av sammenheng :)
men ja, Capt. Obvious is obvious :)
 #381634  av IceSan
 
21 000kr ink frakt er det mye for en beams motor (rearcut) :roll:
 #381645  av marlboro1310
 
inzane2012 skrev: må du slutte å quote ting tatt ut av sammenheng :)
kunne ikke dy meg når Toyota ble nevnt ang skaffe papirer på motor :lol:
 #381671  av john_e
 
IceSan skrev:21 000kr ink frakt er det mye for en beams motor (rearcut) :roll:
Syns jeg husker at det var 16 000 for bare motoren ved en annen anledning, så en hel rearcut går vel opp i den prisen.
 #381680  av IceSan
 
Da ble det Beams Rearcut med dashbord ledningnett 8)
 #381685  av inzane2012
 
IceSan skrev:Da ble det Beams Rearcut med dashbord ledningnett 8)
NICE :) rearcut koster som regel mer, får jo med alt som trengs da, drivverk, ecu, ledningsnett, osv osv :) så lykke til med konverteringa, og håper ikke BT lager problemer for deg! tror ikke du kommer til å bli skuffet over motoren :P
 #381708  av IceSan
 
inzane2012 skrev:
IceSan skrev:Da ble det Beams Rearcut med dashbord ledningnett 8)
NICE :) rearcut koster som regel mer, får jo med alt som trengs da, drivverk, ecu, ledningsnett, osv osv :) så lykke til med konverteringa, og håper ikke BT lager problemer for deg! tror ikke du kommer til å bli skuffet over motoren :P
Takk :D Tror ikke jg kommer til å godkjenne den, ikke med det første hvertfall :wink:
 #381728  av inzane2012
 
IceSan skrev:
inzane2012 skrev:
IceSan skrev:Da ble det Beams Rearcut med dashbord ledningnett 8)
NICE :) rearcut koster som regel mer, får jo med alt som trengs da, drivverk, ecu, ledningsnett, osv osv :) så lykke til med konverteringa, og håper ikke BT lager problemer for deg! tror ikke du kommer til å bli skuffet over motoren :P
Takk :D Tror ikke jg kommer til å godkjenne den, ikke med det første hvertfall :wink:
hehe, nei forstår at du ikke vil gjennom den papirmølla med såppas firkantede og inkonsekvente folk som BT :)
 #381729  av Zepticon
 
Hvor mye hester kan man presse ut av disse da?
HVor på motoren er det infoen står da? om det står på blokka er det vell bare å bytte denne med den du har nå? om dem er like :D
 #381730  av inzane2012
 
Zepticon skrev:Hvor mye hester kan man presse ut av disse da?
HVor på motoren er det infoen står da? om det står på blokka er det vell bare å bytte denne med den du har nå? om dem er like :D
usikker på hvor mye hester du kan få ut av disse motorene, men orginalt kommer di vel md 195+ hk, 250hk burde ikke vere umulig, men sikkert litt kostbart, finnes vel og ett noen eksempler på folk borte i UK som har turbokonvertert di og...

http://www.beams-redtop.com/ her har du ett eget underforum til mr2.com forumet, som er ett ganske stort forum KUN for mr2, med egne seksjoner for mkI, II og III samt ett eget underforum for mr2 v6 konversjon :) så er MYE å lese på der, samt få litt inspirasjon :)
 #381731  av Zepticon
 
Ja med dagens priser på MR2 så er det jo ikke så stor investering å gå for en GTi --> Beams som å bla opp 100+ for en Turbo.
Problemet er at jeg kommer til å trenge sykt med plass til alle planene mine :D
 #381732  av inzane2012
 
Zepticon skrev:Ja med dagens priser på MR2 så er det jo ikke så stor investering å gå for en GTi --> Beams som å bla opp 100+ for en Turbo.
Problemet er at jeg kommer til å trenge sykt med plass til alle planene mine :D
nei, kan jo ta mr2'n som jeg solgt til det som virker som en meget kapabel mekaniker :) solgte den til han for 30 lapper, denne rearcut'n kosta 21 tusen, da er du bare oppe i 51 lapper, noe som er en god del under det du betaler for en turbo, og vist du hadde sett for deg å bruke 100k på en mr2, så har du 49 lapper igjen til å bruke på å fikse opp det som måtte vere feil ved bilen og få den akkurat sånn som DU vil ha den, ikke en masse ting som tidligere eier(e) har funnet på :)
Det er nå vertfall min teori, men sikkert ikke alle som er enige i den :)
 #381733  av Zepticon
 
inzane2012 skrev:
Zepticon skrev:Ja med dagens priser på MR2 så er det jo ikke så stor investering å gå for en GTi --> Beams som å bla opp 100+ for en Turbo.
Problemet er at jeg kommer til å trenge sykt med plass til alle planene mine :D
nei, kan jo ta mr2'n som jeg solgt til det som virker som en meget kapabel mekaniker :) solgte den til han for 30 lapper, denne rearcut'n kosta 21 tusen, da er du bare oppe i 51 lapper, noe som er en god del under det du betaler for en turbo, og vist du hadde sett for deg å bruke 100k på en mr2, så har du 49 lapper igjen til å bruke på å fikse opp det som måtte vere feil ved bilen og få den akkurat sånn som DU vil ha den, ikke en masse ting som tidligere eier(e) har funnet på :)
Det er nå vertfall min teori, men sikkert ikke alle som er enige i den :)
Ja nettopp. Det er akkurat min type prosjekt. Siden de uansett er "kjørt i stykker" så er det bare å starte fra scratch og ta alt, slik som NordicCustom eller hva han kaller seg gjør. "Problemet" er bare at jeg har flere drømmeprosjekter (Rx7, Celica mk1, 626en og MR2 + bruksbil(mazda6)), er student (i hvertfall 4 måneder til) og har parkering til bare 2 biler, og null garasjeplass:D :mrgreen:
(jeg er også gal og mangler virkelighetskontakt, men det er vell en vanlig autofil bivirkning?)

Men jeg skjønner ikke hvordan det skal gå å få "godkjennt" dette? Er denne motoren levert i Europa? eller er det JDM only? HK messig kan man jo godkjenne som "Turbo" men bruke denne NA motoren i steden da det er en degradering. Men firkantismen er jo statsreligion så slikt går vell neppe selv om det er fornuftig?