TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lexus IS200 TTEsport (Er desverre solgt)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #400399  av SupraJensen
 
NarotiC skrev:Her er noen som har laget dørlilster med lys i, slik som tte.
http://my.is/forums/f201/is300-stainles ... ls-431632/
Så meget pent ut, men dem sku hatt bilder av bakside, samt bilder på bilen :P
men takker for lenken, denne skal jeg følge opp :wink:
men glede mæ sykt til å få skikkelig lønn igjen etter millitæret (des.), for da skal Lexn få litt omsorg og nye deler osv 8)
 #400652  av SupraJensen
 
Da sitt jeg og planleger litt for framtiden for min Lex.
prøver å finne nåen feite Rims til den, tenker på 18 eller 19". har sett for meg at d må bli noget ifra http://www.bilprodukter.no/html-sider/f ... -2011.html fordi vi har avtaler med dem igjennom jobben, men alle forslag er goe forslag :wink:

Venter også på svar angående grenrør og DP, så regner med at bilen blir å virke litt mere kvikk enn den allerede er 8)

kommer muligens til å invistere i HKS Silent HI-Power eksos, men må se ann lyden når grenrør og DP er på plass :wink:

så blir d sub i bila når æ kommer meg hjem til november :wink:
 #402004  av SupraJensen
 
Da er jeg i Tromsø med Lexusn for første gang 8) skal ut i garagen å vaske bilen innvendig :D på tur nordover fant jeg ut at bilen drar mot høyre når jeg bremser.. kjenner at det plager meg ganske masse, da jeg hadde samme problem på Carinaen, og der byttet jeg alt som var å bytte...
regner med at jeg ruller en tur på bremsetestern å ser hvor feilen ligger :P har også leita fram den lille Alpine subben min, så blir vel til at jeg kjøper ledningskit og monterer dette i biln :wink: Diskanten på førerdøra driv også å hopper inn og ut og skurrer under kjøring, så her må d også feilsøkes (trur feilen ligger bak spillern).

Idag sku jeg bytte ut ledperene i skiltlysene da disse var mørkelagt.. makan til opplegg sir æ bare :P men man fikk no av dekslene og til min store skrekk så var disse limt på plass (etter tidligere vandaler) så nå må jeg på jobb og bestille nye imårra.. skal ikkje ha nåkka jalla lim på min bil nei! (lysene ble svarte og jeg ryddet isammen alt).

Så blir jeg kanskje å handle en kresja IS200 som dele bil. må se kor masse eiern sku ha for denne, er en sølvgår sak, men stoff seter og man.gear. han snakka om LSD diff, men dette har jeg liten tru på.. :P

Har også på dealing Grenrør ifra JVT og downpipe, så får håpe at dette også kommer når jeg får svar ifra selger :D kanskje den sviddlokta av biln forsvinn da, for etter vanelig kjøring og gasspådrag så lokter det svidd av bilen :P jaja kompressor e jo gøy så må vel bare regne me dette :twisted:

Bilde av bilen på vinterhjul kommer imorgen, da det er bekkmørkt ute no :roll:
 #402997  av SupraJensen
 
Ja da blir det en liten oppdatering etter en lang stund med stillhet :wink: for øyeblikket går ting veldig smått..

Bremseproblemet mitt var så åpenlyst som at bremsa henger på venstre sie forran. dette er blitt kjørt med i lang tid, så regner med at nye klosser (EBC Redstuff) og skiver (EBC Turbo Groove) er på sin plass, men trur dere at jeg burde bytte hjullager også mens jeg er i gang, siden det har vært varmgang der? derfor den svidde lokta :roll:

Kan noen forklare meg hva denne "SNOW" knappen medsiden av "TRC" knappen gjør? har lurt på dette, men finner ikke svar :lol:

Var på Bilstereo Spesialisten i Tromsø og kjøpte kabelpakke osv til suben og forsterkern min for en stund sia. har også trekt dette opp i bilen, +kabeln ble lagt rett bak av batteriet og følger en orginal kabelgate bakover, før det går under setet og igjennom et hull i bakveggen. har desverre ikke noen bilder av dette da jeg glemte kameraet :roll:
Jeg trakk så signalkabeln igjennom midtkonsollen, undermatta og baksete for så å gå inn på skjofør sia med signalkabelen.
da alt var tilkoblet så sku jeg koble signalkabelen til spilleren og fant ut at jeg manglet en signalutgang, så overgang måtte kjøpes for 600 kr (takk til Bilstereo Spesialisten Tromsø) for en meget rask handel og levering!

Har noen bilder ifra monteringen her:

Bilde
Beklager skitten motorrom..

Bilde
Ledninga blei lagt slik at man kommer lett til sikringa.

Bilde
Skal ta ut spillern.

Bilde
Skruer :P

Bilde
Alt er ute og man er klar for rydding bakom der.

Bilde
For et virrvarr av ledninger :roll:

Bilde
Her er alt koblet til og montert isammen, så nå må det testes 8)

Bilde
Slik ser subben ut i bilen.

Bilde
Signalkabelen skal jeg sette penere og den tape biten er borte nå!

Bilde
Nye skiltplater ifra jobb måtte til :lol:

Bilde
Også har jeg hentet denne :P skal jeg flytte over tåkelysene og cromelista?
 #403004  av Mr_Storbrua
 
Flytte over tåkelysa kunne du gjort, men chrome på nyere biler syns ikke jeg passer inn. hvertfall ikke på lyse biler.. Åssen ser din list ut? Lakkert i bilens farge?
 #403183  av SupraJensen
 
Mr_Storbrua skrev:Flytte over tåkelysa kunne du gjort, men chrome på nyere biler syns ikke jeg passer inn. hvertfall ikke på lyse biler.. Åssen ser din list ut? Lakkert i bilens farge?
Crome lista blir jeg ikke å montere på bilen, ja min list er lakkert i bilens farge. Tåkelysa trur jeg at jeg dropper siden jeg har mørkeblå bil. sku flytte over skiltlys holderne, men disse var enda dårligere enn dem jeg hadde, så nå må jeg bestille nye gjennom jobb :P
 #403184  av SupraJensen
 
Idag har jeg prøvd å fikse skiltlysene mine, men siden holderne er knekt og megen dårlige, så blir det bestilt nye iløpet av morgendagen.
Jeg har bestilt kalipteroverhalingsset til dem framme, da venstere kalipter henger på.. hørest veldig ondt og stygt ut :P

Skal idag innover å skjekke om det er LSD/diffbrems på delebilen min, hvis dette er tilfelle så blir det diffbytte iløpet av dagen evt morgendagen! oppdatering med bilder kommer! :wink:
 #403490  av SupraJensen
 
Jeg har tengt til å handle nye lygter til Lexusn min. jeg er ganske itvil på hva jeg skal handle, men jeg vet at DEPO Auto Parts har mye fint og bra kvalitet. så det jeg rett og slett lurer på er:

Hvor finner jeg en butikk/nettbutikk som forhandler lygter ifra DEPO Auto Parts?
Jeg har skjekket EBAY.com, men finner bare baklyktene og ikke framlygtene...

Link til hjemmesia demmes:http://www.depoautolamp.com/
 #403661  av harared
 
SupraJensen skrev: Kan noen forklare meg hva denne "SNOW" knappen medsiden av "TRC" knappen gjør? har lurt på dette, men finner ikke svar :lol:
Den knappen minsker responsen på gasspjeldet så du ikke skal spinne rundt og ha det gøy på snøføre :D
 #403724  av SupraJensen
 
harared skrev:
SupraJensen skrev: Kan noen forklare meg hva denne "SNOW" knappen medsiden av "TRC" knappen gjør? har lurt på dette, men finner ikke svar :lol:
Den knappen minsker responsen på gasspjeldet så du ikke skal spinne rundt og ha det gøy på snøføre :D
jo såpass har æ skjønt, men d gjør jo "TRC" også :P
kan man kjøre med SNOW inne hele tia da eller? e så dårlig infor om den dær saken, så derfor æ lure :P
 #404379  av SupraJensen
 
Ja da har d vært lite med bilder her inne, men det er fordi at det ikke er noen oppdatringer på bilen enda..
har fått overhalingskitet, og nye lyspærer til varmejustringa da disse er gåene :P nå henger det ganske greit på me bremsene så imårra blir jobben utført. jeg er stygt redd for at hjullagre på beggesidene forran må skiftes ut også... må også lakkere opp vinterfelgene siden disse oksyderer :O (taes til sommern).

tenkte jeg skulle kjøpe meg catback for å få litt anna lyd må udyret :twisted: har sittet på youtube og hørt på klipp, men blir ikke klokere egentlig. anna enn at jeg vil ha Kazama2, men det lages ikke lengre, også må jeg høre HKS Silent Hi-Power i virkeligheta før jeg bestemmer meg helt :P blir ikke greddy da jeg synest dem gurgler mye :P

Apexi N1 catback ifra Ebay:
http://www.ebay.com/itm/APEXI-N1-CATBAC ... es&vxp=mtr

så blir det nye lygter framme og bak (svart innmat) men blir jo ikkje godkjente lykter da dette er vanskelige å få tak i :P muligens bestiller jeg kanksje 04'xenon lygter ifra jobb og åpner disse for å lakke dem svarte, da blir jo alt lovlig 8) må bare skjekke pris først :roll:
Framlyktene:
http://www.ebay.com/itm/01-05-02-03-04- ... es&vxp=mtr
Noen forslag til baklygter? bilder kommer iløpet av kort tid når bilen er nyvasket osv :wink:
slike?
http://www.ebay.com/itm/DEPO-2001-2005- ... es&vxp=mtr
 #404382  av Andrepedersen
 
SupraJensen skrev:Ja da har d vært lite med bilder her inne, men det er fordi at det ikke er noen oppdatringer på bilen enda..
har fått overhalingskitet, og nye lyspærer til varmejustringa da disse er gåene :P nå henger det ganske greit på me bremsene så imårra blir jobben utført. jeg er stygt redd for at hjullagre på beggesidene forran må skiftes ut også... må også lakkere opp vinterfelgene siden disse oksyderer :O (taes til sommern).

tenkte jeg skulle kjøpe meg catback for å få litt anna lyd må udyret :twisted: har sittet på youtube og hørt på klipp, men blir ikke klokere egentlig. anna enn at jeg vil ha Kazama2, men det lages ikke lengre, også må jeg høre HKS Silent Hi-Power i virkeligheta før jeg bestemmer meg helt :P blir ikke greddy da jeg synest dem gurgler mye :P

Apexi N1 catback ifra Ebay:
http://www.ebay.com/itm/APEXI-N1-CATBAC ... es&vxp=mtr

så blir det nye lygter framme og bak (svart innmat) men blir jo ikkje godkjente lykter da dette er vanskelige å få tak i :P muligens bestiller jeg kanksje 04'xenon lygter ifra jobb og åpner disse for å lakke dem svarte, da blir jo alt lovlig 8) må bare skjekke pris først :roll:
Framlyktene:
http://www.ebay.com/itm/01-05-02-03-04- ... es&vxp=mtr
Noen forslag til baklygter? bilder kommer iløpet av kort tid når bilen er nyvasket osv :wink:
slike?
http://www.ebay.com/itm/DEPO-2001-2005- ... es&vxp=mtr

Bestillte selv fra samme leverandør, og kan se at di ikke er av beste kvalitet. men, funker fint og ser bra ut :)
 #404432  av SupraJensen
 
Bestillte selv fra samme leverandør, og kan se at di ikke er av beste kvalitet. men, funker fint og ser bra ut :)[/quote]

Du tenke på baklygtene eller framlyktene? har du noen bilder av dem? :)

Trur jeg bestiller Redstuffklosser og bare orginale skiver til min Lex? etter det jeg har lest så trenger man ikke TurboGroove skiver til Gatebruk? noen meninger?
Holder på i garagen å skal overhale kalipteran, så skal ta en del bilder å poste, så et blir litt bilder her inne :P
 #405239  av SupraJensen
 
D har vert litt stille for tia da jeg ikke har hatt tid til å oppdatere her på en stund...
Men jeg kan fortelle at jeg har fått nye bremseskiver framme og montering kitet samt overhalingskittet til bremsene :D REDstuff klosser til hele bilen er bestilt 2januar, men dem er enda ikke kommet.. brakes.no har det ikke travelt virker det som :P Jeg har syrebadet bremsekalipterne og lakket disse svart, jeg brukte bremsekalipter spray ifra bilxtra :) dem hadde ikke en fin blåfarge eller sølv, så jag lakke dem svarte! for jeg tengte at Rødt ville bli for harry da jeg kun har orginale bremser :P

Jeg har også bestilt nye skiltlys holdere med innebygd LED ifra Ebay. så regner med disse er rett rundt gjørnet 8) Jeg skulle bestille meg APEXI N1 Catback eksos ifra ebay, men så skjekket jeg frakt ifra USA og til norge... når alt kom til alt, og jeg plusset på 25% mva på kjøpet kom jeg til den nette sum av 7000,- dette ble litt i dyreste laget syntes jeg, så jeg droppet dette.. vist noen kan skaffe dette billigere så er d bare å si ifra :D men jeg skal prøve å fjerne midtpotta og erstatte dette med et rør, for å se hvordan lyden blir da (dette kommer jeg til å filme).

Har også fått tanken på å sote lyktene på lexusen, hva trur dere? jeg kommer til å bruke lakksprøyte og en meket svak toning (alla røyk soting) hva trur dere om dette?

bilder kommer i neste post da jeg må laste dem opp ifra kamerat først ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9